Ekonomi Kredi de çekmişler! Dolandırıcıların son oyunu: Uyku sersemiyken 'Cep'ten soyuyorlar

Kredi de çekmişler! Dolandırıcıların son oyunu: Uyku sersemiyken 'Cep'ten soyuyorlar

Paylaş
Kredi de çekmişler! Dolandırıcıların son oyunu: Uyku sersemiyken 'Cep'ten soyuyorlar

Dolandırıcıların yeni yöntemi pazar sabahı saat 7’de vatandaşı cep’ten aramak... Uyku sersemi telefonunu açan kişiye alelacele ‘paralarınız çalındı, hemen hesap bilgilerinizi verin sorunu çözelim’ diyen sahtekarların son kurbanı ise Kırklareli’de yaşayan bir kamu görevlisi oldu. Vatandaşın 72 bin lirası saniyeler içinde buharlaştı. Murat Gülderen'in haberi...

Dolandırıcıların yeni yöntemi pazar sabahı saat 7’de vatandaşı cep’ten aramak... Uyku sersemi telefonunu açan kişiye alelacele ‘paralarınız çalındı, hemen hesap bilgilerinizi verin sorunu çözelim’ diyen sahtekarların son kurbanı ise Kırklareli’de yaşayan bir kamu görevlisi oldu. Vatandaşın 72 bin lirası saniyeler içinde buharlaştı.

Haberin Devamı

Tüm uyarılara ve yaşanmış örnek olaylara rağmen vatandaş dolandırıcıların tuzağına düşmeye devam ediyor. Bunda düzenbazların sürekli taktik değiştirmeleri de etkili. Son numaraları ise vatandaşı uykulu yakalamak.

Yani sabahın erken saatlerinde arayıp vatandaşın uyku sersemliğinden faydalanmaya çalışıyorlar. O saatte gelen telefonla paniğe kapılan vatandaş, dolandırıcının alelacele sorduğu kişisel banka hesap bilgileri sorularına yanıt verebiliyor. Kendilerine geldiklerinde ise iş işten geçmiş oluyor. En son olay Kırklareli’de bir kamu görevlisinin başına geldi.

‘ÜST KURULDAN ARIYORUZ’

Olay sonrası banka hesaplarını kontrol eden ve dolandırıldığını anlayan memur İbrahim G., savcılığa suç duyurusunda bulunduktan sonra POSTA’ya ulaşarak başına gelen vahim olayı anlattı. İbrahim G, “Geçen pazar sabah 7’de yani herkesin uyuduğu saatte telefonum çaldı. Açtığımda ‘sizi Bankacılık Üst Kurulu’ndan arıyoruz.

Haberin Devamı

Hesaplarınız boşaltılmış. Acil bir müdahale ile paranızı geri almamız için hesap bilgilerinizi vermeniz gerekiyor’ dediler. Ben de uyku sersemliği ile üç bankanın da hesap bilgilerini verdim. Kısa süre sonra ‘bunlar dolandırıcı olabilir’ dedim ama iş işten çoktan geçmişti. 72 bin TL param anında yok oldu” dedi.

KREDİ DE ÇEKMİŞLER

Paraların Bolu Kaynaşlı’da çekilip üç kişi arasında bölüşüldüğünün anlaşıldığını da söyleyen İbrahim G., “Adıma kredi bile çekmişler. Paraların daha sonra kimlere aktarıldıkları da belli oldu. Birtakım ödemeler yapılmış. Bankalarımla da anında iletişime geçtim.

Onlar da konuyu detaylıca araştırıyor. Soruşturmaya göre ne yapılacağı kararlaştırılacak. Daha önce de QR kod dolandırıcılığına maruz kalmıştım ama o zaman paramızı geri alabilmiştim. ‘Bana bir şey olmaz’ demeyin, rehavete asla kapılmayın” diye konuştu.

HER YOLU DENİYORLAR

Sahtekarların, son dönemlerde banka dolandırıcılığında adeta inovasyon yaptığına dikkat çeken Tüketici Konfederasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, “Tüketicileri sabahın köründe telefonla arıyorlar ve ‘hesabınıza girilerek şüpheli işlem yapılmış ve paralarınız çekilmiş’ diyorlar. Yani vatandaşa uyku sersemliğinde önce büyük bir panik yaşatıyorlar, sonra da ‘merak etmeyin halledeceğiz’ diyerek tüm dediklerini yaptırıyorlar” dedi.

Haberin Devamı

UYANIK OLUN!

Hesabının boşaltıldığı sanan tüketicilerin, parasını kurtarmak ümidiyle karşısındaki kişinin her dediğini yerine getirdiğine vurgu yapan Aydın Ağaoğlu, “Şifreler dahil tüm finansal ve kişisel bilgiler, böylelikle dolandırıcıların eline geçiyor” diye konuştu. Ağaoğlu, dolandırıcıların tuzağına düşmemek için şu yolların izlenmesi gerektiğini söyledi:

  • Bankadan aradığını söyleyen personel, gerçekten banka çalışanı ise kişinin finansal bilgilerini talep etmez. Çünkü o bilgiler zaten banka kayıtlarında mevcuttur.
  • Şifre işlemlerinde mutlaka sesli kayıt sistemine yönlendirilir. Gönderilen şifre, asla istenmez.
  • Hesabının boşaltıldığını öğrenen tüketici hızlıca bankanın çağrı merkezini arayıp mağduriyetini anlatmalı.
  • Bu tür dolandırıcılık mağdurları Cumhuriyet Savcılıklarına suç duyurusunda bulunmalı ve bankaya hem sözlü, hem de yazılı şekilde sorununu bildirmeli.