Okul alışverişinde bütçe 10 bin lira
20 milyon öğrenciyi ve ailelerini yakından ilgilendiren ‘okula dönüş’ heyecanı başladı. Aileler her yıl olduğu gibi bu yıl da çocukların kıyafet ve kırtasiye malzemeleri için alışverişlerini yapıyor, bütçelerini planlıyor. Online alışveriş sitesi Hepsiburada’nın 1300 ebeveyn ve öğrenciyle yaptığı ‘Okula Geri Dönüş-Alışveriş Dinamiklerini Anlama Araştırması’na göre, aileler bu yılki okul alışverişine ortalama 10 bin liralık bütçe ayırıyor.
HÜLYA ÇAYLAK
YÜZDE 58’LİK ORAN
Araştırmanın sonuçlarını açıklayan Hepsiburada Ticari Grup Başkanı (CCO) Ender Özgün, “Okul alışverişi sürecinde, ailelerin en önemli gündem maddeleri, yüzde 58’lik oranla ‘fiyat değişimlerine karşı önlem alabilmek’ olarak karşımıza çıkıyor. Bunu yüzde 37 ile ‘kaliteli ürünlere erişmek’ ve yüzde 35 ile ‘bütçelerini kontrollü ve idareli kullanmak’ takip ediyor” dedi. Okul dönemi alışverişinin online taraftaki ciroları yüzde 50 artırdığını belirten Özgün, bu dönemde 100 milyonluk bir e-ticaret trafiği beklediklerini söyledi.
KIRTASİYE VE AYAKKABI
Okul alışverişinin genel olarak planlı bir şekilde yapıldığını sözlerine ekleyen Ender Özgün, “Araştırmaya katılan her 100 kişiden 84’ü, bu süreçte bir alışveriş listesi hazırladığını söylerken, yüzde 69’luk bir kesim de bu listeyi başkalarıyla da paylaştığını ifade ediyor. Öte yandan kırtasiye ürünleri yüzde 84 ve ayakkabı yüzde 81 ile her yaş grubunda, en çok tercih edilen kategoriler arasında. Onları yüzde 69 ile çanta takip ediyor” diye ekledi.
4 KİŞİDEN 3’Ü KART KULLANIYOR
Araştırmada ortaya çıkan diğer sonuçlar ise şöyle:
* Okula dönüş alışverişinde tüketicilerin yüzde 75’i banka/kredi kartı kullanıyor.
* Yüzde 55’i ise kredi kartı limitine dokunmadan borçlanma veya kredilenme yöntemini tercih edeceğini söylüyor.
* Kadınların yüzde 72’si, erkeklerin ise yüzde 54’ü süreci tamamen kendisi yürüttüğünü söylüyor.
100 MİLYONLUK İLAVE GELİR
Hepsiburada, 16 Eylül’e kadar sürecek olan okula dönüş kampanyasını duyurdu. Kampanya defterden kitaba, ayakkabıdan kıyafete ve teknoloji ürünlerine uzanan binlerce farklı üründe geçerli olacak. Türkiye ekonomisi için bu dönemin yaz tatilinin ardından bir atak dönemine işaret ettiğini ifade eden Özgün, “Tüketicilere uygun fiyatlı ve kaliteli ürünlere ulaşmasını sağlarken, Hepsiburada’da mağazası olan 103 bin esnafa yeni bir gelir kapısı açarak cirolarını artırma fırsatı sunuyoruz” dedi. Link paylaşım uygulaması olan ‘Link Gelir’ programından da bahseden Özgün, “Bugün itibarıyla 1.1 milyon kullanıcının yer aldığı programla, kampanya sürecinde hane bütçelerine toplam 100 milyon TL’lik ilave gelir sağlamayı amaçlıyoruz” diye konuştu.
- Narin Güran’ın ailesinden iddialara yanıt: Kamuoyu yanlış yönlendirilmiştir
- Timur Cihantimur'un kaza sonrasına ait ses kaydı ortaya çıktı
- Katil Semih Çelik'in annesi konuştu: Keşke ben ölseydim de o kızlar ölmeseydi
- İnfaz Yasası'nda değişiklik olacak mı? Adalet Bakanı Tunç: İyi hal indirimi tartışılmalı
- İstanbul'da ilk kar ne zaman yağacak? Prof. Dr. Şen tarih vererek açıkladı!