Ekonomi Özsermaye büyüklüğü 27 milyar lirayı aştı

Özsermaye büyüklüğü 27 milyar lirayı aştı

Paylaş
Özsermaye büyüklüğü 27 milyar lirayı aştı

İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında Anadolu Sigorta’nın 100 yıla dayanan geçmişi ve finansal sonuçları kamuoyuyla paylaşıldı.

Buna göre marka, sigortacılık sektöründe, 27 milyar TL’yi aşan özsermaye büyüklüğüne ulaştı. Prim üretimini 2024 yılında 2023 yılının ilk 9 ayına göre yüzde 63.4 oranında artıran ve 9 ay sonucunda 46.6 milyar seviyesine ulaştıran şirket, kara araçları, su araçları ve kefalet branşlarında sektör birinciliğini sürdürüyor.

Haberin Devamı

EN ÇOK KARA ARAÇLARINDA

İlk 9 aylık resmi sonuçlara göre Anadolu Sigorta’nın en yüksek prim ürettiği branş, 10.3 milyar TL ile ‘kara araçları’ oldu. Bu branşı; 10 milyar TL ile ‘yangın ve doğal afetler’, 8.8 milyar TL ile ‘kara araçları sorumluluk’ ve 8.2 milyar TL ile ‘hastalık-sağlık’ branşları takip etti. Hayat dışı 15 ana branştan 11’inde ilk 3’te yer alan şirket, yangın ve doğal afetler, nakliyat, hava araçları ve hava araçları sorumluluk branşlarında ise ikinciliğini devam ettiriyor.

155 ORMAN YANGININI ENGELLEDİ

Sosyal sorumluluk projelerinden de bahseden Tuğtan, şöyle konuştu: “2022’de orman yangınlarını önlemek için devreye aldığımız ‘Ormanın Gözleri’ projesiyle 420 bin hektar alanın 7/24 gözlemlenmesini ve 155 yangının erken tespit edilmesini sağladık. 2023’te Beykoz’da 5 okulda başlatılan ‘Anadolu Sigorta Kütüphaneleri’ projesi ise kitap sevgisi aşılıyoruz. Bu yıl Ümraniye’de 12 okul ve Urfa Haliliye’de Görme Engelliler için kurulan kütüphaneyle 18 okula ve 12 bin 132 öğrenciye ulaştık.”

Haberin Devamı

TAMAMLAYICI HEDEFTE

Şirketin 2025’te hayat dışında faaliyet gösterdiği tüm branşlarda dengeli olarak büyümeye devam edeceğini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdürü Mehmet Tuğtan, öte yandan Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın (TSS) da odaklarında olduğunu dile getirdi. Türkiye’nin ilk yerinde Ar-Ge merkezi sahibi sigorta şirketi olarak günlük 1.5 milyondan fazla işlem yaptıklarını söyleyen Tuğtan, “2024’ün üçüncü çeyreğinde dijital platformlarımızdan yapılan satışlar, önceki yıla kıyasla 3.5 kattan fazla büyüdü ve 560 milyon TL üretim dijital kanallarımız üzerinden gerçekleşti” dedi.