Ramazan’da gıda tüketimi yüzde 15 arttı

Ramazan ayı ve bayramla birlikte gıda sektöründe hareketlilik arttı.
19 Mart 2026 , Perşembe 07:00
İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR) Başkanı Kazım Taycı, “Gıda tüketimi bu dönemde normalin yüzde 13-15 üzerine çıktı. Ramazan ayında temel gıda ve iftariyelik ürün gruplarında artış görülürken, bayramda şekerleme ve atıştırmalık ürünler öne çıkıyor” dedi. Ramazan ve bayram dönemlerinin yalnızca iç piyasada değil, ihracat tarafında da hareketlilik yarattığını belirten Taycı, Türkiye’nin özellikle işlenmiş tarım ürünleri, şekerli ve kakaolu mamuller ile unlu ürünlerde güçlü bir üretici olduğunu ifade etti. Taycı, bu ürün gruplarında, başta Orta Doğu, Körfez ülkeleri ve Balkanlar olmak üzere birçok Müslüman ülkeye ihracat yapıldığını söyledi.
Haberin Devamı
BUNLARI DA OKUYUN
Sivas'ta kene kabusu büyüyor! Can kaybı 5'e yükseldi
8 yıllık sır perdesi aralandı! 12 yaşındaki Kerem’in katili arkadaşı değil, annesi çıktı
Pizza alıp evine gidiyordu… Tıp öğrencisi Yaren’in son görüntüleri ortaya çıktı!
MİT Başkanı Kalın'dan İran-ABD müzakereleriyle ilgili açıklama
Kabine yoğun gündemle toplandı! İşte masadaki başlıklar




