Rekortmen ürünlerle yeni kıtalarda büyüyecek
Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA 2024), 32’nci kez sahne alan Vestel, global hedeflerini büyüttü. Önümüzdeki 3 yılda şirket değerini ikiye katlamayı hedeflediklerini belirten Vestel CEO’su Ergün Güler, tasarruf rekortmeni ürünlerle yeni kıtalarda özellikle de Amerika’da büyüme stratejisi belirlediklerini söyledi.
BİLAL EMİN TURAN
Türkiye’de yerli imkanlarla 40 yıl önce üretime başlayan Vestel, bugün dünya liginde adından sıkça söz ettiriyor. Hedeflerini daha da büyüten şirket bu yıl dünyanın en önemli fuarlarından Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA 2024) 32’nci kez sahne aldı. İlk kez 1989 yılında 3 metrekare, 3 kişi ve 3 tüplü televizyonla IFA’ya katıldıklarına dikkat çeken Vestel CEO’su Ergün Güler, bugün üç bin metrekarelik alanda beyaz eşyadan televizyonlara, küçük ev aletlerinden mobiliteye kadar faaliyet gösterdikleri alanlarda geliştirdikleri pek çok ürünü sergilediklerini ifade etti.
MARKA DEĞERİ ÜÇE KATLANDI
Gelecek üç yıla ilişkin projeksiyonlarını da paylaşan Güler, önce şirketin son yıllardaki performansına işaret etti. Vestel’in marka değerinin 5 yıl önce 225 milyon dolar olduğunu vurgulayan Güler, 2023 itibarıyla 917 milyon dolarlık marka değerine ulaştıklarını belirtti. Amaçlarının üç yıl içinde şirket değerini iki katına çıkarmak olduğunu kaydeden Güler, “Bunu yeni iş alanlarına yatırım, yeni coğrafyalara açılım, Vestel ve Vestel’e ait lisanslı markalarla büyüme ve yeni iş birlikleri kurma stratejimiz sayesinde gerçekleştireceğiz” diye konuştu.
GELİRİN YÜZDE 70’İ İHRACATTAN
Vestel’in 3.8 milyar dolarlık cirosunun yüzde 70’ini (2.5 milyar dolar) ihracat gelirleri oluşturuyor. Bunda da Avrupa pazarı ağırlıkta (yüzde 85). Şirket önümüzdeki dönemde riski dağıtmaya yönelik bir strateji uygulayacak. Bu kapsamda Amerika, Körfez, Türk Cumhuriyetleri ve Afrika’nın hedef pazarlar olduğunu dile getiren Güler, özellikle Amerika pazarına dikkat çekti ve şöyle dedi: “2028’de Amerika’ya yönelik ihracatımızı beş katına çıkarabileceğimizi görüyor ve hedeflerimizi buna göre belirliyoruz. Bu kapsamda Amerika’da satın alma ve üretimde işbirliği gibi opsiyonları da kullanacağız.”
ZEYTİN ÇEKİRDEĞİNDEN TV
Sürdürülebilirliği sadece sözde değil, uygulamalarında da öncelikli tuttuklarını söyleyen Ergün Güler, sürdürülebilir gelecek için plastiğe alternatif zeytin çekirdeğinden ürettikleri ürüne dikkat çekti: “Vestel Ventures aracılığıyla yatırım yaptığımız Biolive markası, zeytinin çekirdeklerinden tamamen doğal biyoplastik granüller üretiyor. Bu hammaddelerle üretilen ürünlerle beyaz eşya genelinde petrol bazlı plastik kullanımını ortalama yüzde 35 oranında azaltıyoruz. Klima gibi ürünlerde bu oran yüzde 90’ı aşarken, TV’lerde yüzde 99’a ulaşıyor. Bu teknolojiyi dünyayla da paylaşırız.”
Vestel’in IFA’da tanıttığı çamaşır makinesi dünyadaki en tasarruflu cihazdan yüzde 65 daha az enerji tüketiyor.
YAKIN VE DOST ÜLKE STRATEJİSİ
Küresel ticaret ekseninin özellikle pandemiden sonra değişmeye başladığını ifade eden Ergün Güler, bu durumun coğrafi avantaj açısından Türkiye’nin lehine geliştiğini kaydetti. Güler, şöyle devam etti: “Tedarik zincirini daha kırılgan hale getiren hadiseler ve jeopolitik konjonktürde görülen değişim bütün dünyayı tedarik zincirini çeşitlendirmeye ve Uzak Doğu’ya olan bağımlılığı bir nebze de olsa aşağıya çekme eğilimine yol açıyor. Bu süreç, yakın coğrafyadan tedarik (nearshoring) ve dost ülkelerden tedarik (friendshoring) kavramlarının öne çıkmasını sağladı. Konteyner ücretleri 15 bin dolara çıktı. Biz Türkiye’den Amerika’ya 1.500 dolara ürün gönderebiliyoruz.”
UÇAK EĞLENCE PANELLERİ ONA EMANET
Yakın zamanda İstanbul Havalimanı’ndaki (İGA) uçuş bilgilendirme ekranlarının yenilenmesi projesini üstelenen Vestel, bu kapsamda üç yıl içinde toplam 3 bin 357 ekranı değiştirecek. Togg’un gösterge panelini de üreten şirket, şimdi havacılık sanayiine giriş yapıyor. Güler, Türkiye’den dünyanın en çok noktasına ulaşan havayolu şirketinin eğlence ekranlarını da üreteceklerini söyledi. Bir başka ifadeyle Vestel, yeni uçakların bilgi-eğlence ekranını üretecek.
BERLİN’DE İLK FİZİKİ MAĞAZA
Berlin’in Bağdat caddesinde fiziki mağaza açtıklarını belirten Ergün Güler, “Almanya’da ‘vestel.de’ ile online satışlara da başladı. Her şehre satış yapabiliyoruz. Avrupa ülkelerinde mağazalaşmaya devam edeceğiz” dedi.
- 'Yayılmacı çetenin nereye varacağını biz biliyoruz'
- Vahşetin sinyalini geçen yıl vermiş
- Sakarya'da kimyasal koku paniği! İhbarlar üzerine ekipler harekete geçti
- Sultangazi'de tünelde yarış ölümle bitti! Yolcu otobüsü ile çarpışan motosikletli hayatını kaybetti
- Bursa'da palet fabrikasında yangın çıktı! Ekipler bölgeye sevk edildi