EkonomiSanayide 5G işbirliği

Sanayide 5G işbirliği

Sanayide 5G işbirliği

Türk Telekom ile İstanbul Sanayi Odası, 5G ve dijital teknolojiler odağında stratejik bir işbirliğine imza attı. Sanayide dijital dönüşümü hızlandırmayı hedefleyen protokol kapsamında, Endüstri 4.0 uygulamaları, yapay zekâ, IoT ve akıllı üretim çözümleri Türkiye genelinde yaygınlaştırılacak.

Türk Telekom ile İstanbul Sanayi Odası (İSO), Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun katılımıyla stratejik bir işbirliğine imza attı. Bu kapsamda şirket, fiber altyapısı ve 5G teknolojisiyle üretim süreçlerinin daha hızlı, verimli ve bağlantılı hale gelmesine katkı sağlayacak. İSO ise üyelerinin bu dönüşüme uyum sağlamasına rehberlik edecek. İşbirliği çerçevesinde sanayicilere özel iletişim paketleri, pilot projeler ve uygulama örnekleri geliştirilerek ‘akıllı üretim’ ve ‘Endüstri 4.0’ sürecinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.

Haberin Devamı

VERİMLİLİK VE REKABET

İSO’nun Beyoğlu’ndaki merkezinde düzenlenen imza töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 5G’nin sanayinin geleceği olduğunu belirterek, “Protokol kapsamında Türk Telekom, güçlü teknoloji altyapısı, yenilikçi dijital çözümleri ve mühendislik birikimiyle İstanbul Sanayi Odası üyelerimizin dijital dönüşümünü hızlandıracak, verimlilik, rekabetçilik ve sürdürülebilirlik hedeflerine katkılar sağlayacaktır” dedi.

GERÇEK ZAMANLI DENEYİM

Uraloğlu, 5G Deneyimleme Merkezi’ne de dikkat çekerek, şu bilgileri verdi: “Sanayicilerimiz, forklift simülasyonlarından robotik kol uygulamalarına, görüntü işleme sistemlerinden kestirimci bakım çözümlerine, otonom temizlik robotlarına kadar 5G’nin sanayideki gerçek zamanlı uygulamalarını bizzat deneyimleyebileceklerdir. Demo günleri, eğitimler, pilot projeler ve stratejik yol haritaları ile 5G’yi fabrikalarımızın kalbine yerleştireceğiz.”

Haberin Devamı

BÜYÜK SIÇRAMA YAŞANACAK

İSO Başkanı Erdal Bahçıvan da protokol kapsamında duyurulan 5G teknolojisinin yalnızca bir iletişim hızı anlamına gelmediğini, üretimden lojistiğe, enerjiden operasyonel verimliliğe kadar uzanan bir ekosistemin anahtarı konumunda olduğunu söyledi. Bahçıvan, “Türk Telekom’un ‘Herkes için 5G’ mottosuyla geliştirmiş olduğu yerli ve milli teknolojik çözümleri, sanayicilerimizin üretim tecrübesiyle buluşturuyoruz. Bu işbirliğiyle, sanayide her alanda dijital bir sıçrama olmasını hedefliyoruz” diye konuştu.

SÜRDÜRÜLEBİLİR MODEL

Türk Telekom CEO’su Ebubekir Şahin ise bu işbirliği ile 5G’nin sunduğu yüksek hız ve düşük gecikme avantajlarını sanayiciyle buluşturduklarını ifade etti. Şahin, şöyle konuştu: “Üretimde verimlilik ve rekabetçiliği artıracak çözümleri hayata geçiriyoruz. Bu işbirliğiyle aynı zamanda sanayi işletmelerinin dijital olgunluk seviyelerinin artırılmasını ve sürdürülebilir üretim modellerinin yaygınlaşmasını hedefliyoruz. Türkiye sanayisinin dijital dönüşüm yolculuğuna liderlik etmeyi amaçlıyoruz.”

YAPAY ZEKA VE BÜYÜK VERİ

İşbirliği aynı zamanda 5G, Endüstri 4.0, yapay zekâ, IoT, büyük veri, bulut bilişim ve siber güvenlik alanlarında pilot projeler, iyi uygulama örnekleri ve ortak platformlarla sanayinin dijital dönüşümünü hızlandırmayı amaçlıyor. İmza töreninin ardından, Türk Telekom’un güçlü altyapısı ve ileri teknoloji çözümleriyle desteklenen ve İSO’da kurulan ‘5G Deneyim Alanı’ndaki uygulama örnekleri ziyaret edildi. Bu alanda sanayicilere, yeni nesil teknolojileri doğrudan deneyimleyebilecekleri bir ortam sunuldu.

Haberin Devamı