THY, Asya’ya dostluk köprüsü kurdu

Japonya’nın Osaka şehrinde haziran ayına kadar devam edecek olan ‘Expo 2025’ dolayısıyla Asya’ya dönük büyük tanıtım atağında Japonya’yı odağına alan Türk Hava Yolları (THY) 2033 hedefleri doğrultusunda güçlü bir performans ortaya koyuyor.
HAKAN ÇELİK
Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, Osaka’da bir araya geldiği basın mensuplarına THY’nin 2033 hedeflerine ulaşma doğrultusunda iddialı adımlarla ilerlediğini açıkladı.
813 UÇAKLIK FİLO HEDEFİ
2033’te uçak sayısını 813’e çıkarmayı hedefleyen milli bayrak taşıyıcı, 52 milyar dolar gelir ve Türkiye ekonomisine 144 milyar dolar katkı sağlamayı amaçlıyor. THY bu süreçte dijitalleşmede ilk üç arasına girip kargo operasyonlarında yüzde 7.6’lık paya ulaşacak. THY halen Amerika kıtasında 26, Avrupa’da 123, Türkiye’de 53, Ortadoğu’da 38, Afrika’da 64, Asya ve Uzakdoğu’da 49 noktaya uçuyor. Dünyanın en çok şehrine uçan havayolu özelliğini koruyor.
DÜNYADA ÜÇÜNCÜ SIRADA
Yüzde 3.4’lük uluslararası yolcu pazar payıyla dünyada network havayolları arasında 3’üncü sırada yer alan THY, Avrupa’da ise 1’inci sırada bulunuyor. Turkish Cargo dünya genelinde 3’üncü durumda. THY’nin halen 19 güçlü iştiraki var. Bunlar arasında TGS, SunExpress, AJet, Air Albania, TurkishDoco, Turkish Technic de yer alıyor. Bu kuruluşlar toplam 95 bin istihdam yaratıyor.
İKİ ÜLKE BAĞLARI GÜÇLENİYOR
THY’nin yeni hedefi 15 milyon turist ve 45 milyar dolar gelir. Turist başına yüksek gelir hedeflenen 11 ülke, Japonya, Kanada, Meksika, Singapur, Avustralya, Tayvan, ABD, Malezya, Çin, Güney Kore ve Endonezya. THY, Japonya ile ekonomi ve dostluk bağlarını da güçlendiriyor. 2019-2024 arasında bu ülkeden Türkiye’ye gelen turist sayısı yüzde 34 artışla 134 bin 697 oldu. Türkiye’den giden turist sayısı da yüzde 173 artışla 62 bin olarak gerçekleşti. THY, Japonya iletişim faaliyetleri çerçevesinde 28 influencer ile iş birliği yaptı. Bu sayıda 81 milyon erişim sağlandı. Bu arada CNN International kanalında Richard Quest ile program sponsorluğu devam ediyor. Tokyo’daki Connect To Türkiye etkinliği de THY desteğiyle gerçekleşti. THY Prens Mikasa Vakfı İşbirliğiyle Kırşehir kazılarını da destekliyor.
İLK KEZ FARKLI BİR ŞEHİR İSMİ
THY, Japonya’nın en önemli iki destinasyonu Tokyo ve Osaka’ya düzenli şekilde uçuyor. Tokyo uçuşları Narita ve Haneda havalimanlarına ayrı ayrı gerçekleşiyor.
THY’nin sponsor olduğu Türkiye’nin Osaka Expo 2025 Pavilyonu ‘Medeniyetlerin Altın Çağı’ temasıyla ziyaretçilerini ağırlıyor.
Büyük özenle hazırlanan Kushimoto Belgeseli Türkiye ile Japonya arasındaki tarihi dostluk bağlarına atıfta bulunuyor. Kushimoto açıklarında yaşanan Ertuğrul fırkateyni faciası sonrasında iki ülke arasında farklı bir boyut kazanan dayanışma ruhuna atıfla THY filosunda ilk kez bir uçağa yabancı şehir ismi (Kushimoto) verilmiş oldu. Filmin çekimleri İstanbul ve Japonya’da gerçekleştirildi.