Tüketiciler daha düşük fiyatlı ürünlere yöneliyor
Soysal tarafından 29-30 Mayıs’ta İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Perakende Günleri, sektöre yön veren isimleri bir araya getirdi.
Gazete Haberi
Etkinlikte konuşan Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, tüketicilerin artık daha düşük fiyatlı ürünlere yöneldiğini söyleyerek, “Bu durum perakendeci üzerinde maliyet ve satış baskısı yaratıyor. Maliyetlerin artmasındaki en önemli sebep hammadde fiyatlarındaki ara mal ve bitmiş ürün fiyatındaki artış. Özellikle gümrük vergilerinin bu kadar arttığı bir ortamda maliyetlerimizi normal bir çizgide tutabilmek de mümkün olmuyor” dedi.
AVM’ler açısından cirolarda enflasyonun üzerinde bir artış olmakla birlikte kendi içinde bir düşüş eğilimi gördüklerini belirten Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Nuri Şapkacı ise “Bunun sebebi satın alma gücünün düşmesidir. Önümüzdeki dönemde satın alma davranışlarına şekil verecek iki etken var: Baz etkisiyle enflasyonun düşüş eğilimine geçmesi ve turizm sezonunun açılmasının alışverişe olumlu etkisi olacaktır. AVM’ler olarak biz, aynı gemide yol aldığımız perakendeci iş ortaklarımızla anlayış içinde hep daha iyisini yapmak için çalışıyoruz” diye konuştu.