EkonomiTürk bankaları inovasyonda öncü

Türk bankaları inovasyonda öncü

Paylaş
Türk bankaları inovasyonda öncü

Deloitte, bankacılıkta gelişen dijital trendlere yönelik içgörüler sunduğu ‘Dijital Bankacılık Olgunluğu 2024’ raporunu yayımladı.

Türkiye dahil, 44 ülkeden 349 bankanın katılımıyla gerçekleştirilen araştırmada, müşteri deneyimini geliştirmek öncelikli alan olarak dikkat çekti. Ayrıca, çok işlevli ‘süper uygulamalar’ da daha fazla öne çıkmaya başladı. Süper uygulamalar, finansal hizmetleri seyahat, sigorta, alışveriş ve eğlence gibi ek hizmetlerle birleştirerek geniş bir ihtiyaç yelpazesini tek bir platformda karşılamayı amaçlıyor.

Haberin Devamı

OPERASYONEL VERİM

Rapora göre Türkiye’den araştırmaya dahil edilen birçok banka, dijital bankacılıkta öncü kuruluşlar arasında yer alarak, global ölçekte güçlü bir konum sergiledi. Raporda ayrıca bankaların operasyonel verimlilik ve maliyet optimizasyonunun da büyük önem taşıdığı ifade edildi. Üretken yapay zeka ve yeni teknolojiler sayesinde bankalar hizmet kalitesini artırırken, maliyetleri düşürerek rekabetçi kalmaya ve uzun vadeli finansal istikrarı sağlamaya odaklanıyor.

KİŞİSEL İÇERİKLER

Açıklamaya göre bankalar, müşterilerini desteklemek, geliştirmek ve eğitmek için çeşitli yöntemler kullanıyor. Kişisel Finans Yönetimi araçları ile müşterilerinin fonlarını daha etkili bir şekilde yönetmelerine yardımcı oluyorlar. Ayrıca, kişiselleştirilmiş içerik ve mesajlar kullanarak bankacılık deneyimini bireysel ihtiyaçlara göre uyarlıyorlar. Bunun yanı sıra, dengeli finans yönetimi için müşterilere öneriler sunuyorlar. Bu girişimlerle bankalar, müşterilerin farkındalığını artırmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

KUSURSUZ DENEYİM

Deloitte Türkiye Finansal Hizmetler Sektörü Lideri Cüneyt Kırlar, Türkiye’deki bankaların, müşteri odaklı inovasyon ve dijitalleşme konusunda öncü bir rol üstlendiğini söyledi. Kırlar, “Süper uygulamalar ve yapay zeka tabanlı çözümler, sunulan hizmetleri daha erişilebilir ve kişiselleştirilmiş hale getiriyor. Artık önemli olan yalnızca dijitalde var olmak değil, kullanıcı dostu ve akıllı çözümler sunarak müşterilere kusursuz bir deneyim yaşatmak” dedi.