Ekonomi Türkiye ve yurtdışında mağaza atağı

Türkiye ve yurtdışında mağaza atağı

Paylaş
Türkiye ve yurtdışında mağaza atağı

Türk hazır giyim sektörünün bilinen markası Batik, yeni sahipleri önderliğinde Türkiye ve yurtdışında büyümeye hazırlanıyor.

1994’ten itibaren mağazalaşarak bir dönem 150 mağazaya kadar ulaşan Batik’in yeni sahibi İzmir merkezli Azra Plus Tekstil oldu. Kadın giyimde 55 yıllık bir tecrübeye sahip olduklarını belirten Batik Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Kahraman, sektörde üretici, tedarikçi ve perakendeci olarak edindikleri tecrübeyi bundan sonra Batik’i tekrar hak ettiği yere getirmek için kullanacaklarını söyledi.

Haberin Devamı

ÜRETİMİN YANINDA MARKALAŞMA

Ziyal Ailesi’ne ait olan Batik’in 2019’da mali sıkıntı yaşadığını, ardından 2020’de Yılmazlar Mağazacılık tarafından satın alındığını belirten Kahraman, süreci şöyle anlattı: “Geçen yıl Batik’in 23 mağaza ile en büyük bayisi olan MyGlobe şirketi sıkıntıya girdi. Bunun üzerine markanın satışı için görüşmelere başladılar. Biz de uzun süredir Azra Plus Tekstil olarak üretimin yanında bir marka oluşturmak istiyorduk ve böyle bir imkan çıkınca Yılmazlar Mağazacılık’ı da ortak alarak BM Mağazacılık adında yeni bir şirket kurup Batik’i almaya karar verdik.”

ORTA DOĞU HEDEFTE

Batik’in şu anda 60 mağazası olduğunu ancak bazı verimsiz mağazalardan çıkacaklarını belirten Kahraman, ilk hedeflerinin büyük şehirlerin bilinen caddelerinde mağaza açmak olduğunu kaydetti. 2026 sonunda 75 mağazaya ulaşmak istediklerini söyleyen Kahraman, “Şu anda 27 ilde varız, 2030’da 81 ilde mağaza hedefliyoruz. Batik’in yurtdışında tek mağazası Kıbrıs’ta. Yakında Almanya’da açacağız. Kuveytli bir grupla da Orta Doğu operasyonları için görüşüyoruz. 5 yılda mağazaların yüzde 35’inin yurtdışında olmasını hedefliyoruz” dedi.

Haberin Devamı