Ellerimizi yüzümüze götürme alışkanlığından vazgeçme yöntemleri

Bir çoğumuz gün içinde hiç fark etmeden defalarca ellerimizi yüzümüze götürür ve bazı noktalarla temas ederiz. Bu alışkanlıktan vazgeçme özellikle corona virüs salgını döneminde oldukça önemli! Uzman Klinik Psikolog Dila Özçelik, ellerimizi yüzümüze götürmeme yöntemlerini anlattı.

23 Mart 2020, Pazartesi 12:55 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ellerin sık sık yüze götürülmesine yönelik birçok araştırma olduğunu belirten Uzman Klinik Psikolog Dila Özçelik, “Almanya’da yapılan bir araştırma, insanların özellikle stres verici bir ses duydukları ya da görüntü gördüklerinde ellerini burun, yanak ve çenelerine götürme sayılarının arttığını gösteriyor. Böylece kişilerin ellerini yüzlerine götürme alışkanlıkları, duygularını düzenlemelerine yardımcı oluyor şeklinde yorumlanıyor. Benzer bir şekilde elleri yüze götürmenin duyguları düzenlemeye çalışmakla alakalı olduğu evrimsel çalışmalarla da desteklenmiş olan bir önerme” diye konuştu.


Ellerimizi yüzümüze götürmekten vazgeçmenin yolları

Ellerimizi yüzümüze götürmekten vazgeçmenin yolları

Alışkanlık haline getirilen bu durumu ortadan kaldırmak için 3 yöntem olduğunu söyleyen Özçelik, “Bunlardan ilki, farkındalığımızı artırmak. Yaptığınız eylemin farkında değilseniz onu durdurabilmek oldukça zordur. Bu noktada bulunduğunuz ortamlarda sık sık yanınızda olan bir kişiden, sizi elinize yüzünüze götürdüğünüzde uyarmasını rica etmeniz, konuyla alakalı farkındalık kazanmanıza yardımcı olabilir. Eğer yalnız yaşıyorsanız elinize eldiven takabilirsiniz; böylece elinizi yüzünüze her götürdüğünüzde eldivenin dokusunu fark eder ve elinizi yüzünüzden çekebilirsiniz” ifadelerini kullandı.


Sizi tetikleyen sebebi bulun

Sizi tetikleyen sebebi bulun

Özçelik, “Bir diğer yöntem, elimizi yüzümüze götürmemizi tetikleyen durumları belirlemek. Bu tetikleyicilerin neler olduğunu bilirsek üstesinden gelebilmek de bir o kadar rahat olacaktır.

Örneğin genellikle yorgun hissettiğimizde gözlerimizi ovuştururuz. Haliyle yorgun olduğumuzda bunu yaptığımızın bilincinde olabilirsek bu davranıştan kaçınmak daha kolay bir hal alacaktır” dedi.


Dikkatinizi dağıtacak başka bir şeye odaklanın

Dikkatinizi dağıtacak başka bir şeye odaklanın

Bu yöntemler yeterli olmadıysa eller yüze götürülmek istediğinde dikkati dağıtabilecek başka bir unsur bulmak gerektiğini aktaran Özçelik, “Mesela elinizi yüzünüze götürme dürtünüzü fark ettiyseniz elinizle yüzünüz yerine kolunuza dokunmak bu noktada size yardımcı olabilir” şeklinde konuştu.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yaşlılar corona virüsü önemsemiyor: Yaşlılar neden dışarıda?