Emziren anneler bunları yemesin!

Emzirme döneminde sütün miktarını ve kalitesi artıran besinler olduğu gibi yenilmemesi gereken besinler de bulunuyor

05 Ekim 2014, Pazar 13:44 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Bebeğin tüm biyolojik gereksinimleri için gerekli olan ve bebeğin sağlığını güvenceye alan, en iyi ve en eksiksiz besin olan anne sütü yine bebeğin annesinde mevcut. Bir anne bebeğini nasıl aylarca rahminde besleyebiliyorsa emzirerek de tam beslenmesini sağlayabiliyor. Emziklilik dönemindeki beslenme ise, hamilelik dönemindeki kadar önem taşıyor. Zira annenin yedikleri süte etki edeceği için dolaylı olarak bebeğini de etkiliyor. Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Küçük, emziklilik döneminde sütün miktarını ve kalitesi artıran besinler olduğu gibi yenilmemesi gereken besinler de bulunduğunu vurguluyor. Diyetisyen Küçük, 1-7 Ekim Dünya Emzirme Haftası kapsamında, emziren annelerin kaçınması gereken 10 besini posta.com.tr'ye anlattı.

BAHARATLAR Açıkta satılan baharatların alınması ve kullanılması hele de emziren anneler için çok sakıncalı; çünkü uygun koşullarda saklanmayan baharatlar, toksin madde alım riskini artırıyor. Sütten bebeğe geçeceği için anne ve bebek açısından başta karaciğer olmak üzere organlarda harabiyet yaratabiliyor.

ALKOL VE SİGARA Alkol ve sigara doğrudan anne sütüne geçiyor. Hem hamilelik sürecinde hem de emzirme sürecinde kesinlikle kullanılmaması şart.

çİĞ BESİNLER çiğ et, çiğ balık ve tütsülenmiş etler besin açısından riskli gıdalar arasında yer alıyor. Bu nedenle anne sütüne geçişinden dolayı emziren anneler uzak durmalı.

ŞARKüTERİ üRüNLER Salam, sosis, pastırma, sucuk gibi şarküteri ürünleri nitrat-nitrit gibi katkı maddeleri açısından riskli. Bu nedenle emzirme sürecinde tüketilmemesi gerekiyor.

LAHANA, BROKOLİ, KARNABAHAR Acıbadem Kozyatağı Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Küçük “Bebekte gaz problemi varsa bu tarz besinlerle birlikte gaz problemi artar. Lahana, brokoli ve karnabahar gibi lahanagiller gaz açısından riskli olduğu için tüketilmemesi gereken besinler arasındadır” diyor. Ancak gaz problemi yoksa son derece faydalı.

KURUBAKLAGİLLER Kurubaklagiller, sindirim açısından zor olan ve gaz yapısı olan besin grubunu oluşturuyor. Bu nedenle emzirme süresinde gaz problemi yaşayan annelerin dikkatli tüketmesi gerekiyor. Hem bebek hem de anne açısından sıkıntı yaratabiliyor. Ancak süt artırıcı özellikleri de bulunan kurubaklagiller, içerdiği vitamin ve mineraller açısından son derece zengin.

TATLANDIRICI İçEREN BESİNLER Tatlandırıcı içeren besinler, hem hamilelikte hem de emzirme sürecinde tüketilmemesi gereken besinler arasında. Tatlandırıcılar yapay olduğundan ve sütle birlikte bebeğe geçeceği için kullanılmaması gerekiyor.

KAFEİN Kafeinli besinler, bebeğin beyin ve kalp gelişimi açısından risk oluşturuyor. Bebek açısından uykusuzluk, huzursuzluk yapabiliyor. Bu nedenle emziren annelerin kahve, çay, kola, çikolata gibi kafein içeren besinlerden uzak durması gerekiyor.

MERDİVENALTI üRüNLER Sağlık açısından güvenilir markalar ve güvenilir besinler önemli. Anne ve bebeğin hiçbir şekilde toksinlere karşı maruz kalmaması gerekiyor. Pastörize ürünlerin kullanılması gerekiyor. Günlük sütler tercih edilmeli.

İçERİĞİ BELİRSİZ BİTKİ çAYLARI özellikle içeriği bilinmeyen karışım bitki çaylarının tüketilmemesi şart. Beslenme ve Diyet Uzmanı Elif Küçük “Bitki çaylarının etkisi anne sütüyle bebeğe de geçtiğinden bitki çaylarını tüketmeden önce uzmana danışmak şart. Sütü artıran ve bebeği sakinleştiren rezene, ıhlamur, ısırgan otu ve meyve çayları içilebilir; ancak hele de içeriği bilinmeyen karışım bitki çaylarından uzak durulmalı” diyor. Bitki çaylarını tüketirken aşırıya kaçmamak, en fazla 3 fincan tüketmek gerekiyor.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kolon kanseri riskini %50 azaltan beslenme öneriler