En fazla 175 kalorillik: Diyetteyken yemekten korkmamanız gereken 10 sağlıklı atıştırmalık fikri

Biraz kilo vermeye karar verdiniz. Dengeli kalori almanız gerektiğinin farkındasınız. Kahvaltı yapmanızın üstünden 2-3 saat geçmiş, yavaştan midenizden sesler gelmeye başladı. Öğle yemeği için henüz erken ama bir şeyler de atıştırmak lazım. E gidip bisküvi ya da kraker yiyecek haliniz yok. Peki ne yapmalı? Diyet döneminde gönül rahatlığıyla çantanızda, arabanızda, masanızda bulundurabileceğiniz 10 ürünü listeledik. Hepsinin kalorilerini de belirttik, en yükseği 175 kalori.

26 Şubat 2021, Cuma 11:45 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Ev yapımı şerbetler - 175 kalori

Ev yapımı şerbetler - 175 kalori

Evinizde şerbet hazırlamak nispeten kolay ve böylelikle ek şeker miktarını da kontrol edebilirsiniz. Pek çok şerbetin tadının zengin lezzetlerinden yararlanabilirsiniz. Ayrıca çoğu bardak başına yaklaşık 175 kaloriye sahip.


 Çikolata kaplamalı çilek - 159 kalori

Çikolata kaplamalı çilek - 159 kalori

Sadece romantizm için değil, bu popüler seçim sadece çilek başına 4 kalori ve bitter çikolata başına 155 kaloriye sahip. Bununla birlikte, bitter çikolata kakaodaki etken maddeler sayesinde antioksidan özellikte, yani sağlığa yararlı.

 Kendi dondurmanızı kendiniz yapın - Ortalama 100 kalori

Kendi dondurmanızı kendiniz yapın - Ortalama 100 kalori

Yağsız yoğurdu, çilekle birleştirin ve iyice karıştırın. Meyve parçalanmaya başlayacak ve daha sonra ayrı damlaları ayırıp bir çerez tabağında dondurabilirsiniz. Yoğurt sadece, 100 gram başına 60 kaloriye sahip, pek çok meyve de kalori olarak oldukça düşük.

 Kabak çekirdeği - 56 kalori

Kabak çekirdeği - 56 kalori

1 avuç kabak çekirdeği yaklaşık 56 kalori içerir, ancak bu ortalama bir porsiyondan daha fazladır ve bu tohumlar fosfor, çinko ve magnezyum ile doludur ki bu da kemik mineral yoğunluğuna katkı sağlar. Ayrıca osteoporozun başlamasını önleyebilir.

 Haşlanmış yumurta - 78 kalori

Haşlanmış yumurta - 78 kalori

Kaynatılmış yumurtada yalnızca 78 kalori var ve yaklaşık 6 gramlık bir protein deposu, hatta iyi miktarda B6 vitamini, B12 vitamini ve D vitamini bile içerir. Sert yumurta aynı zamanda sindirim kolaylığı sağlaması ve vücudunuzun genel sağlığı açısından mükemmel. Elbette sağlam bir enerji desteği. Kolesterol sorununuz yoksa gönül rahatlığıyla tüketebilirsiniz.

 Patlamış mısır - 105 kalori

Patlamış mısır - 105 kalori

Pek bilinmez ama lif içeriği, magnezyum, demir ve vitamin B6 sayesinde patlamış mısır oldukça sağlıklı. Elbette abartmamak kaydıyla; 1 tabak patlamış mısırda sadece 105 kalori var ve düşük kalorili harika bir tuzlu atıştırmalık olarak görebiliriz. Tekrar uyarıyoruz: 1 tabak.


 Turşu - 7 ila 35 kalori

Turşu - 7 ila 35 kalori

Orta büyüklükte salatalık turşusunda 7 ila 35 arasında kalorinin yanı sıra, sindirim süreçlerini düzenleyen birçok probiyotik vardır. Bununla birlikte, içinde yüksek düzeyde sodyum var, bu nedenle turşuda da abartıdan kaçının. Bu arada turşunun marketlerde konserve şeklinde alınıp tüketilmesinin pek de sağlıklı bir seçim olmayacağını belirtmeliyiz. Turşuyu mümkün olduğunda kendiniz yapın ya da güvendiğiniz turşuculardan alın.

 Balzamik sirkeli parmesan peynir ya da eski kaşar - 122 kalori

Balzamik sirkeli parmesan peynir ya da eski kaşar - 122 kalori

Biraz balzamik sirkeyi (15 gramda 12 kalori), parmesan peynire (40 gramda 110 kalori) serpin. Bu karışım 122 kalori içeren lüks ve tuzlu minimal bir lezzeti açığa çıkarır.

 Sebze ve yoğurt karışımları - 200 kalori altı

Sebze ve yoğurt karışımları - 200 kalori altı

Çiğ sebzeler kalori olarak çok düşük seviyededir, ancak mineraller ve lif açısından yüksek seviyelerde gezinirler. Kerevizi, havuçları, salatalıkları ve domatesleri doğrayıp daha sonra bunları yoğurda daldırmak, iyi ölçekli bir atıştırmalık olacağı gibi kalori alımınızı 200’ün altında tutacaktır. Hafif tuz eklemeyi de düşünebilirsiniz.

 Hardallı tavuk - 140 kalori

Hardallı tavuk - 140 kalori

Dijon hardal ile ızgara tavuk, birçok kişi için lezzetli bir zevktir ve ortalama büyüklükte bir tavuk göğsü içinde sadece 100 kalorilik ideal bir besin değeri ve protein sunar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Duyarsanız kulağınızı kapatmanız gereken 11 diyet efsanesi