En sağlıklı yağ kaynakları

Sağlıklı bir diyetin içinde mutlaka yağ da olmalı. Elbette türüne ve oranına diyetisyeniniz karar verir. Vücudumuza giren yağları daha sağlıklı kaynaklardan tüketmek istiyorsanız, işte size en sağlıklı yağ kaynakları listesi

24 Ekim 2021, Pazar 13:04 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
SİNDİRİM SİSTEMİNİN DÜZENLİ ÇALIŞMASINI SAĞLIYOR

SİNDİRİM SİSTEMİNİN DÜZENLİ ÇALIŞMASINI SAĞLIYOR

Vücudumuza almamız gereken makroları besinlerin tümünü yani protein, karbonhidrat ve yağı sağlıklı kaynaklardan tüketmemiz gerekiyor. Söz konusu “yağ” olunca tüketiminden çekinilebiliyor. Fakat sağlıklı oranda yağ tüketimi vücudumuzun hem hormonal sistemine hem vücut ısısının korunmasına hem de sindirim sistemimizin düzenli çalışmasına olanak sağlar.

TÜKETMEDEN ÖNCE UZMANA DANIŞIN

TÜKETMEDEN ÖNCE UZMANA DANIŞIN

Sağlıklı yağlar A, D, E, K gibi yağda eriyen vitaminlerin emilimini sağlar. Ancak sağlıklı yağları tüketmeden önce bir uzmana danışmayı ihmal etmeyin. En sağlıklı yağlar listesi şöyle:

ZEYTİNYAĞI

ZEYTİNYAĞI

Sağlıklı yağ dediğimizde akla gelen ilk yağlardan olan zeytinyağı, doymamış yağ asitleriyle margarin, palm yağı gibi zararlı ve doymuş yağ asitlerine kıyasla çok daha sağlıklı.

Doymuş yağ asitleri yerine doymamış yağ asitleri tüketmeniz kanınızdaki kolesterol seviyesini de düşürecektir.

YER FISTIĞI YAĞI

YER FISTIĞI YAĞI

Hem sağlıklı bir yağ kaynağı hem de bol bol protein içeren bu gıda yağ kullanımınız için çok sağlıklı bir tercih olabilir.

100 gramında 25 gram protein ve 8.5 gram da lif bulunan yer fıstığında 44 gram da yağ bulunmakta. 

Tüketmek isteyeceğinizde çiğ halini tüketmeniz içindeki yağ asitlerini koruyacaktır. Ayrıca evinizde kendi fıstık ezmenizi de bir bal ile tatlandırarak yapabilirsiniz

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

HİNDİSTAN CEVİZİ YAĞI

Kendine has bir aroması olan Hindistan cevizi yağını mutfağınızda birçok alanda kullanabilirsiniz.

Metabolizmanızı da harekete geçirecek bu yağı yemeklerinizde de kullanabilirsiniz. İçerisinde olan doymuş yağ oranından dolayı makul miktarda kullanmanız büyük önem taşıyor.

AVOKADO

AVOKADO

Avokado da vücudumuza sağlık depolayan bir başka sağlıklı yağ kaynağı.

100 gramında 160 kalori bulunan avokado potasyum, A, B12, C, D ve lif yönünden de zengin.

100 gramında 15 gram yağ bulunan avokadoyu olgunlaşmış halindeyken tüketmek gerekiyor. Harika bir tadı olan bu sıcak iklim meyvesinin tüketiminde porsiyon kontrolü sağlamanız çok önemli.

NTV

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bu besinlere dikkat! Fazlası faydadan çok zarar veriyor!