Enerji düşüren 4 kötü alışkanlık

Hepimiz zaman zaman kendimizi daha düşük enerjili hissedebiliyoruz. Düşük enerjili hissetmemizde, çevremizdeki faktörlerin yanı sıra kendi alışkanlıklarımızın da etkisi büyük. Şimdi size enerjinizi düşüren 4 alışkanlıktan bahsedeceğiz. Bu alışkanlıklardan ne kadar çabuk vazgeçerseniz, mutluluğa giden yolda o kadar emin adımlarla yürürsünüz.

01 Haziran 2020, Pazartesi 17:12 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1-"Hayır" diyememek

1-"Hayır" diyememek

Çoğumuz sadece başkalarını mutlu etmek için elinden geleni yapıyor. Bu nedenle "hayır" demek zor bir hale geliyor. Çünkü bencil ya da başkalarının düşündüğünün tam tersi görünmek istemez hiç kimse. Ancak şunu unutmamak gerek; eğer her zaman "evet" derseniz, başkalarına vakit harcamaktan kendinize ayıracak vaktiniz kalmaz. "Hayır" demeyi bilmeyen insanlar hızlı bir şekilde zihinsel ve duygusal enerjisini kaybeder.

2-Dünde yaşamak

2-Dünde yaşamak

Uzun süre önce yaşanmış ve bitmiş şeyler üzerinde çok fazla düşünmek sizi hem zihinsel hem de bedensel olarak yorar. Her insan geçmişte yaşadığı bazı şeylere özlem duyar ya da geçmişte yaşadığı trajik olayları kafasından atmakta zorlanır. Şunu unutmayın; çoktan olup bitmiş şeyleri değiştirmenin hiçbir yolu yok. Ancak şimdiki zaman ve geleceği değiştirmek sizin elinizde. Geçmişte takılı kalmak her zaman daha fazla yorucudur.

3-Aşırı edişelenmek

3-Aşırı edişelenmek

Genellikle gelecekte olacak şeyler hakkında endişe duyarız. Peki henüz olmamış bir şey için endişelenmek doğru mu? Endişelenen insanlar genellikle "Ya böyle olursa, ya şöyle olursa" diye düşünmekten kendilerini alamazlar. Bu uğurda hem zihinsel hem de duygusal enerjilerini tüketirler. İhtimaller üzerine düşünmek ve endişelenmek inanılmaz derecede enerji düşüren bir faaliyettir.

4-Ertelemek

4-Ertelemek

Sorumluluklarımızı ve planlarımızı bazen yapmak istemeyiz ve erteleriz. İşleri bir sonraki güne erteledikçe daha fazla birikmesine neden oluruz ve eninde sonunda ertelediğimiz o yüklü miktardaki işin hepsini kısıtlı zamanda yapmaya çalışırız. Bu da daha fazla hata yapmamıza, daha stresli ve mutsuz olmamıza neden olur. Ne demişler; "Bugünün işini yarına bırakma".

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Depresyonun 15 önemli nedeni