Enerjik çocuklar nasıl beslenmeli?

'Çocuğumun bitmek bilmeyen bir enerjisi var', 'Bütün gün 1 dakika yerinde durmuyor' diye dert yakınanlardan mısınız? Günümüzde birçok çocuk hareketsiz bir yaşam sürüyor ve bu durum obez çocuk ve ileride obez yetişkin olma risklerini artırıyor. Çocuğunuzun yüksek enerjisinin neden olduğu hareketlilik durumunu baskılamak yerine bu enerjiyi egzersiz, oyun gibi aktivitelerle dışarı atmasına destek olmak en önemli davranış olmalı. Tabi bir diğer önemli konu da çocuklarda beslenme… Enerjik bir çocuğunuz varsa beslenmesinde nelere dikkat etmelisiniz buyurun Uzman Diyetisyen Aslıhan Küçük Budak'tan dinleyelim.

29 Aralık 2020, Salı 14:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Yeterli miktarda enerji aldığından emin olun

Yeterli miktarda enerji aldığından emin olun

Bir bireyin aktivite düzeyi ne kadar artarsa günlük alması gereken enerji miktarı da o kadar artar. Gün içerisinde sürekli hareket halinde olan bir çocuğun büyüme ve gelişmesinin sağlanabilmesi için besinlerle yeterli miktarda enerji almalı. Sebze yemeklerine kıyma, köftenin içerisine yumurta eklemek gibi yöntemlerle yediği yemekleri zenginleştirerek ve öğün düzenine dikkat ederek enerji gereksinimini karşılamasına destek sağlayabilirsiniz.

Ara öğünler kurtarıcı olabilir

Ara öğünler kurtarıcı olabilir

Sürekli hareket halinde olan çocuklar daha fazla acıkır ve açlıklarını şeker veya yağ oranı yüksek paketli gıdalarla bastırmak isteyebilirler. Bu besinlerin tüketiminin önüne geçmek için süt, yoğurt, kefir, ayran gibi süt ürünlerinin yanına taze/kuru meyve veya badem, fındık gibi kabuklu yemişler ekleyerek hem doyurucu hem de besleyici bir ara öğün yapmasını sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda ara öğünlü bir beslenme düzeni uyguladığınızda çocuğunuzun günlük enerji ihtiyacını daha kolay karşılayabilirsiniz.

Koruyucu ve katkı maddesi içeren gıdalar ise hiperaktif davranışları artırabilir.

Cips ve kraker gibi atıştırmalıklar, asitli içecekler, hazır meyve suları, beyaz şeker ilave edilmiş süt ve süt ürünleri, şekerlemeler ve renklendirici içeren besinler, salam/sosis gibi işlenmiş et ürünleri, hazır çorbalar, hazır soslar gibi koruyucu ve katkı maddesi içeren yiyecekler tüketilmemeli.

Aşırı salgılanan adrenalin magnezyum yetersizliğine neden olabilir

Aşırı salgılanan adrenalin magnezyum yetersizliğine neden olabilir

Çocuklar özellikle bir yerden atlama, tehlikeli hareketler yapma gibi durumlarda adrenalin salgılarlar. Aşırı salgılanan adrenalin magnezyumun hızla harcanmasına neden olur ve bu durumda da magnezyum eksikliği görülebilir. Sert kabuklu yemişler, kurubaklagiller, yeşil yapraklı sebzeler ve tam tahıllar gibi magnezyum kaynaklarının tüketimine özen gösterilmeli.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Çocuklarda kış enfeksiyonlarına karşı 12 etkili öneri