Cumartesi Postası “Erkek, iştah açan parfümü beğenir”

“Erkek, iştah açan parfümü beğenir”

Paylaş
“Erkek, iştah açan parfümü beğenir”

Fransız parfüm markası UDV'nin kurucusu Ulric De Varens, kızı Jade'nin İstanbul'a yerleşmesiyle, Türkiye pazarına adım attı. Ayağının tozuyla da kadınlara önemli bir tüyo verdi; “Erkeğinizi etkilemek için vanilyalı, çikolatalı parfümler seçin. Yeme isteği uyandıran kokular, erkeğin başını döndürür.”

Röportaj: Mina YAZICI

Haberin Devamı

Bir parfümü iyi ve beğenilir kılan şey nedir?

Parfüm, müzik gibidir. Doğru notaların ve enstrümanların bir araya gelmesiyle güzel müzik kulağa nasıl hoş gelirse parfüm de doğru notaların ve ürünlerin kullanılmasıyla beğenilir. Çünkü duyulara hitap eder.

Parfüm neye göre seçilmeli?

Ten rengine, karaktere göre diye ayrılır, bu doğru değil. Parfüm, makyaj gibidir. Bir kadının en çok kullandığı aksesuardır. Parfümle giyinmiş olursunuz aslında. Parfümü değiştirdiğinizde kıyafet de değiştirmiş sayılırsınız. Aynı zamanda iletişime girme tarzınızdır parfüm, çünkü imajınızı yansıtır. Ardınızda izinizi bırakır.

İnsanı parfümüne göre analiz edebilir miyiz?

Çok kuvvetli bir parfüm kullanan kişi mutlaka karakterini ortaya koymaya çalışıyordur. Baskın bir kişiliktir. Ama yine de genelleme yapmak her zaman doğru olmaz. Parfümün arkasında duygular gizlidir çünkü.

Haberin Devamı

Parfümleriniz sektörün Oscar ödüllerini almış.

Evet. 5 parfüm Oscar’ımız var. Kalite, tasarım ve en iyi parfüm kategorilerinde pek çok ödüle sahibiz. Fransa gibi parfümerinin kalbinde bir ülkede bunu alabiliyorsak gerisini siz düşünün.

“Kadın imaja para verir erkek ise beğeniye”

Kadın ve erkeğin parfüm alışkanlıkları nasıldır?

Kadın lükse düşkün. Kadın için ünlü bir markanın parfümünü almak önemlidir. Erkek için imaj o kadar önemli değil. Erkekler koklar, beğenir, alır. Kadın; eşine, sevgilisine hediye edecekse kendine seçtiği kadar pahalı parfüm seçmez. Erkek tek parfümle yetinir, kadın çok çeşitli kullanır. Kadın, pahalı parfümü bilek içine ve boynuna sıkar. Çünkü erkeğinin öncelikle boynuna yaklaşacağını bilir. Erkek ise üstüne başına, nereye denk gelirse oraya sıkar. Daha müsrif kullanır parfümü.

Parfüm ve kadın ilişkisi nasıl bu kadar tutku içerebiliyor?

Koku, kadının ilk cilvelerinden biri. Parfüm tarihi 3500 yıl önceye dayanıyor. O zamandan beri karşı cinsi etkilemek için kullanılan bir tahrik aracı. Parfümün afrodizyak etkisi kanıtlanmış bir gerçek.

“Tokyo disiplin kokar Türkiye gençlik”

Şehirlerin de kokusu olduğu söylenir. Sizce hangi ülke nasıl kokuyor?

Haberin Devamı

Evet, şehirlerin de kokusu var. Yeni geldiğim İstanbul’daki karmaşık kokular beni şaşırttı. Bence İstanbul’da restoranlardan yükselen sürekli bir duman var. Kebap kokusu hoşuma gidiyor. Sultanahmet’teki deri ve baharat kokusunu da seviyorum. Zaten İstanbul’un kokusu baharatlı. Örneğin Fransa, kruvasan kokuludur, fırın kokar. Türkiye gençlik, tazelik kokuyor. Çok hareketli bir ülke. Paris moda ve zarafet kokar; kendini gösterme üzerine odaklıdır. York egoistlik kokar; tek başınıza ve kendiniz için yaşarsınız. Tokyo disiplin kokar. Roma romantizm, duygu ve dolce vita kokar. Fas ise deri...

Ülkelere göre erkeklerin parfüm seçimleri nasıl?

Fransa, Almanya ve İspanya hafif kokuları seviyor. Rusya’da dağılım eşit. Türkiye baharatlı kokudan yana. Japon erkekler ise karşısındakini rahatsız etmemek için hafif kokuları tercih ediyor. Orada çok kuvvetli bir parfüm sıkmak, diğer kişilerden sıyrılmak anlamına geliyor, bu da nezaketsiz görülüyor. Bu yüzden Japonlar ünlü parfümleri aldıklarında kullanmıyor, biblo gibi sergiliyorlar.

Haberin Devamı

“Hediye parfüm almayın”

Kadınlara küçük bir tüyo verseniz?.. Nasıl parfüm seçmeliler?

İş yerinde çok daha temiz, sade kokular kullanmalılar. Gece farklı bir koku tercih edebilirler ama iş karşı cinsi etkilemeye geldiğinde mutlaka iştah açan bir koku tercih etsinler. Vanilya, çikolata gibi yeme isteği uyandıran kokular, erkeklerin başını döndürür, karşı koyamazlar. Aslında kadınlara önerim: Sadece eşinize, sevgilinize parfüm alın. Başkasına parfüm almak, riskli bir şeydir.

Doldurma parfümlerle ilgili ne düşünüyorsunuz?

Ortadoğu ve Asya’da çok yaygın. Avrupa’da yok, çünkü kopya her zaman yasaktır. Doldurma parfümden uzak durun. Cildinizde leke bırakır, alerji yapar.

“Kokudan çok tanıtımına para ödüyorsunuz”

Adınızı taşıyan, Ulric De Varens (UDV) parfüm nerelerde satılıyor?

90 ülkede satılıyor. Fransa ve Almanya’da yüksek satış rakamına sahip. Türkiye, en yeni halkamız.

Parfümlerinizin fiyat aralığı ne?

25 ml’lik mini boyların fiyatı 9.90 TL, 100 ml olanların en pahalısı 39.90 TL.

Haberin Devamı

Nasıl bu kadar ucuz ve kaliteli olabiliyor?

Bizim için önemli olan kalite, yaratıcılık, farklı tarzlara uyum ve bunu sürekli yenilemek. Tanıtımı minimumda yapınca, kâr marjını düşük tutunca, bunların masrafını tüketiciye yüklemeyince lüksü ulaşılabilir fiyatlara sunmuş oluyoruz. Biz de reklam yapıyoruz ama kulaktan kulağa... Çok pahalı satılan parfümler eskisi kadar alınmıyor artık. Bizde 39 TL’ye satılan bir parfümü, onlardan beş katına alırsınız. Kokudan çok tanıtımına para ödersiniz. Neden fazla ödeyesiniz?