Erken kalkmanın kilo vermeye inanılmaz etkileri

Boşuna dememişler, 'Erken kalkan yol alır'... Küçükken hep kulağımıza çalınmıştır erken kalkmanın ne kadar önemli olduğu. Şimdi büyüdük, diyet yapıyoruz yapıyoruz kilo veremiyoruz. Belki de sorun, yeterince erken kalkmamanızdır. Erken kalkmanın metabolizmanızı hızlandırdığını ve yağlandırmayı azalttığını biliyor muydunuz? Erken kalkmanın kilo vermeye inanılmaz etkilerini anlattık.

24 Şubat 2021, Çarşamba 14:11 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Çok uyumanız değil, hangi saatlerde uyuduğunuz önemli

Çok uyumanız değil, hangi saatlerde uyuduğunuz önemli

Sporla ilgilenen biriyseniz, uykunun sağlığınız ve gelişiminiz için ne ifade ettiğini mutlaka biliyorsunuzdur. Ancak doğru saatte alınan gece uykusu sadece spor yapanlar için değil, tüm insanlar için büyük önem taşır. Yapılan bilimsel araştırmalar Growth Hormone’un (GH) en sık salgılandığı saatlerin akşam 22:00 ila sabah 05:00 arasında gerçekleştiğini söylüyor. Uykunuzu bu saat aralığına ne kadar entegre ederseniz, hem fizyolojik hem de psikolojik sağlığınız için en doğru hareketi yapmış olursunuz. 

Metabolizmanız Güneş ışığında daha aktftir

Metabolizmanız Güneş ışığında daha aktftir

Sabahları erkenden kalkmak çoğu kişi için cezbedici olmasa da, yine çoğu kişinin bilmediği şekilde metabolizmanızın gün içinde daha hızlı çalışmasını sağlar. Tıpkı GH’ın salgılanma saati gibi, metabolizmamız da gündüz saatlerinde uyanık olmamızdan, gecenin karanlığı ile birlikte salgılanan melatonin hormonuyla birlikte uykuda olmamızdan mutluluk duyacak ve daha etkin faaliyetler gösterecektir.


 Konsantrasyonunuz artar, yediğinize ve hareketlerinze daha çok dikkat edersiniz

Konsantrasyonunuz artar, yediğinize ve hareketlerinze daha çok dikkat edersiniz

Bu faktörlerle birlikte güneşin doğuşundan önce uyanarak gün doğumunu seyretmek, günü karşılamak ve güne diğer insanlardan önce başlamak: Uyanır uyanmaz kendinize vakit ayırabilmenize, güne daha erken adapte olabilmenize ve gün içindeki odaklanmanızın artmasına katkıda bulunur.

Spora zaman ayırabilirsiniz

Spora zaman ayırabilirsiniz

Kilo vermek yeme düzeni ile alakalı olduğu kadar düzenli bir şekilde egzersizler ve spor ile de tamamlanması geren bir durumdur. Ancak günümüzde metropol insanının en büyük sorunlarından biri zamansızlıktır. Zamansızlık bir sorun olduğu kadar bazen de bir bahane olarak karşınıza çıkabilir. Bunu yenmek adına sabahları normalden bir saat erken uyanarak, hayatınızda spora yer açmanız mümkündür. Bu sayede hem kilo vermek adına faydalı bir adım atmış olursunuz hem de güne çok daha zinde ve dinamik bir şekilde başlayabilirsiniz.

Ayakta geçirdiğiniz süre artar

Ayakta geçirdiğiniz süre artar

Tek başına erken kalkmak sizi idealinizdeki kiloya kavuşturacaktır diye bir şeyden bahsetmek tabiki söz konusu olamayacaktır ancak. Erken kalkmak demek, ayakta işinizin başında daha çok zaman geçirmek demektir ki bu da daha çok enerji harcamanızı dolayısı ile de daha çok kalori yakmanızı sağlayacak bir adımdır denebilir. Hayatı belli bir düzen içerisinde olan kişilerin, yapılan araştırmalara göre kilo verme sürecine daha kolay adapte oldukları ve daha rahat zayıfladıkları tespit edilmiş ve kanıtlanmış bir gerçektir.


Yağ depolanması azalır

Yağ depolanması azalır

Bu hormon vücutta oluşan herhangi bir stres (hastalık, ateş, ameliyat gibi) durumunda salgılanır. Bağışıklık sistemini baskılar kan şekerini yükseltir, yüksek tansiyonu tetikler. Kortizol en düşük seviyesine gece, en yüksek seviyesine ise uykudan uyandıktan 1-2 saat sonra ulaşır. Kortizolün aşırı salınımı vücutta yağlanmaya neden olur. Kortizol üretimi bilgisi, beynin aydınlık/karanlık algısına bağlı olarak beyne iletilir. Bu nedenle uyku düzeniniz bozulduğunda kortizol hormonunun salınımı artar buna bağlı olarak yağ depolanması artar.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER 'Diyeti bozdum': Çok yediğim günün ertesinde ne yapmalıyım?