Ekonomi Erkunt'un kadın patronu, krizde satışı 7 kat artırdı

Erkunt'un kadın patronu, krizde satışı 7 kat artırdı

Paylaş
Erkunt'un kadın patronu, krizde satışı 7 kat artırdı

Üretim ve satış rakamlarının yılın ilk altı ayında 2009'a göre yüzde 700 arttığını belirten Erkunt Traktör Genel Müdürü Zeynep Erkunt Armağan “Piyasa genelinde artış ise yüzde 257. Demek ki Erkunt sektörün en hızlı koşan firması” dedi

İlk Türk traktör markası Erkunt Traktör, 5 yıllık geçmişine rağmen Türk çiftçisinden büyük kabul gördü. Erkunt Traktör Genel Müdürü Zeynep Erkunt Armağan, kriz yılı 2009’da pazar çalışmalarını durdurmadıklarını, personele sahip çıktıklarını belirterek, “Kriz, yöneticinin en önemli sınavıdır. Telaş, acele verilen kararlar, günü kurtarma çabası, kriz bittiğinde kayıp olarak döner. Sakin ve uzun soluklu strateji yapan firmalar krizden güçlenerek çıkar” dedi.

Haberin Devamı

Her şartta yola devam

Erkunt’un krizde pazar payını yüzde 10 artırdığını kaydeden Zeynep Erkunt Armağan şöyle konuştu: “Erkunt, 2008’in 6’ncı ayından sonra yaptığı atılımların meyvesini bugün topluyor. Krize rağmen yeni pazarlara girdik. Yeni ürün tasarımını ve bunun için yapılan yatırımı durdurmadık ve krizin en yoğun olduğu günlerde Kısmet 55’i piyasaya sunduk. ‘Çılgın’ dediler ama Erkunt’un her şartta yola devam ettiğini gören çiftçimizin güveni tazelenmiş oldu.”

Satışlar yüzde 700 arttı

Krizdeki yatırımlarla yıllık kapasiteyi 13 bine çıkardıklarını kaydeden Armağan şöyle konuştu: “2010 başından beri üretim ve satış rakamlarımız 2009’a göre yüzde 700 arttı. Piyasa genelinde artış geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 257. Demek ki Erkunt yine sektörün en hızlı koşan firması. Genç olmak ve kararları yalın yönetim politikamız ile çok çabuk alıp uygulayabilir olmak, bu başarımızın arkasındaki en önemli etken diye düşünüyorum.”

Haberin Devamı

Hedef uzun süreli hizmet

Traktörün satılıp unutulacak ürün olmadığını belirten Zeynep Erkunt Armağan, “Traktör ömrü boyunca arkasında duracağınız, servis, yedek parça hizmeti çok sağlam olması gereken bir ürün. Yurtdışından gelen bir seferlik alımlara olumsuz cevap verdik. Amacımız hedeflediğimiz ülkelerde çiftçiye yıllar boyu sağlıklı hizmet verecek, ülkenin bu konudaki en büyük ithalatçı firmaları ile çalışmak” dedi.