Evdeyken daha az abur cubur tüketmenin 4 yolu

Dünyanın dört bir yanından insanlar corona virüs nedeniyle evde kalma ve sosyal izolasyon sistemine ayak uydurmaya çalışıyor. Evde çalışan veya evde kalan insanların en büyük derdi abur cuburlara yönelmek. Evde kaldığımız süre zarfında abur cuburlardan uzak durmamızı sağlayacak birçok yöntem var. İşte evdeyken daha az abur cubur tüketmenin 4 yolu.

24 Mart 2020, Salı 14:57 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Corona virüs salgını nedeniyle evlerden çalışıyor ve zorunlu olmadıkça evden çıkmıyoruz. Dünyanın birçok yerinde insanlar bu yeni düzene ayak uydurmaya çalışıyor. Virüsün yayılımını önlemek için spor salonları da bir süreliğine kapandı. Evde kalan insanların çoğu gerek can sıkıntısından gerekse kendilerine hakim olamadıkları için abur cuburlara yönelmeye başladı.

Özellikle sosyal medyada bu konuyla ilgili fazlaca paylaşım yapılıyor.

İngiltere merkezli iki beslenme uzmanı, evdeyken sürekli yeme ihtiyacının, COVID-19 pandemisini çevreleyen korkuların getirdiği sıkıntı, panik ve endişe duyguları ve hükümetin yayılmayı durdurmak için hayatını değiştiren önlemleri ile tetiklendiğini söyledi.

Beslenme uzmanları Tamara Willner ve Jenny Tschiesche, neden daha fazla abur cubur tükettiğimizi ve bu konuda neler yapmamız gerektiğini İngiliz medya kuruluşu DailMail'e anlattı.

Tamara Willner, "Belirsizlik etrafındaki stres, evden çalışma ve sosyal etkileşimin azalması nedeniyle duygusal yeme özellikle önümüzdeki haftalarda yaygın olabilir. Duygusal yeme, izolasyon, öfke, can sıkıntısı veya stres gibi olumsuz duyguları yatıştırmak veya bastırmak için yapılıyor. Genellikle duygusal yemek, aç karnından gelen fiziksel açlık duygularını göz ardı eder. Tüketilen en yaygın gıdalar genellikle bisküvi, cips, çikolata ve dondurma gibi ultra işlem görmüş yiyecekler oluyor. Bu gıdalar beynimizdeki zevk reseptörlerini hızlı bir şekilde hedeflemek için bilimsel olarak tasarlanıyor" diyor.

Jenny Tschiesch, "Bu dönemde, günde bir egzersizle sınırlı kaldığımızda çoğumuz ihtiyacımız olmayan gıdalar için istek duyacağız. Birçok insan için, gıdaya olan açlık aslında can sıkıntısından ya da dikkat dağıtıcı bir şeye ihtiyaç duyuyor. Şu anda evde durduğumuz için daha az D vitamini alıyoruz ve bunun stresle ilişkili olması, düşük ruh hali ve düşük kan şekeri için hızlı bir düzeltme aracı olan tatlı yiyecekleri yeme isteğimiz artıyor" diyor.


Evdeyken nasıl daha az abur cubur yenir?

Evdeyken nasıl daha az abur cubur yenir?

Karantinadayken duygusal yeme dürtünüze engel olmak için yapabileceğiniz 4 şey var:

1-Sizi neyin tetiklediğini bilin

Bir gıda günlüğü oluşturarak neyi ne kadar yediğinizi ve yediğimizde ne hissettiğinizi yazarsanız sizi neyin tetiklediğini bulabilirsiniz. Bazı insanlar için bu can sıkıntısı, bazıları için stres, kaygı veya üzüntü olabiliyor.

2-Duygudan çıkmanın başka bir yolunu bulun

Duygusal yeme sorununuzun neden tetiklediğini öğrendikten sonra, bunları yemeksiz yönetmek için evde başka basit aktiviteler bulabiliriz.

Zihninizi yiyeceklerden uzaklaştırmak için yapılacak en iyi görevler bilişsel olarak zorlu görevlerdir.

Yürüyüşe çıkmak, meditasyon yapmak veya banyo yapmak, dikkatimizi dağıtmanın etkili yolları olmayabilir. Ancak, beyninizi meşgul eden bir şeyler; mesela sudoku bulmacaları, çengel bulmacalar, beyin eğitimi uygulamaları, satranç veya bir arkadaşınızı aramak, bir masa oyunu oynamak, bir podcast dinlemek gibi daha iyi bir dikkat dağıtıcı olabilir.

3-Hazırlıklı olun

3-Hazırlıklı olun

Evde büyük miktarlarda ultra işlenmiş gıdalardan (örneğin cips, bisküvi, dondurma, çikolata) kaçınarak duygusal yeme sorunu yaşamamak için çevrenizi hazırlayabilirsiniz.

Atıştırmak için daha sağlıklı gıdalar satın alırsanız aşırı yemek yeme olasılığımız daha düşük olacak.

4-Kendinizi suçlu hissetmeyin

Duygusal yemeyle başa çıkmaya çalışırken suçluluk duygusu yaşamamanız oldukça önemli. Yiyecekleri her gün hoşlandığımız yiyecekler ve daha az sevdiğimiz yiyecekler olarak sınıflandırıp bu şekilde bir yeme düzeni oluşturabilirsiniz.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Karantina günlerinde kilo kontrolünü kaybetmemenizi sağlayacak diyet listesi