Facebook'tan "Story Bumping"

Facebook'tan 'Story Bumping'

Facebook haber kaynağınızda gördüğünüz iletilerin sırrı ortaya çıktı: İşte "Story Bumping" gerçeği!

08 Ağustos 2013, Perşembe 19:30 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Facebook, kullanıcıların hangi paylaşımlarının diğer kullanıcıların ana sayfasında nasıl görüneceğini kontrol eden yöntemini açıkladı. "Story Bumping" ismi verilen yöntem, iletilerin görüntülenme mekanizmasını kontrol ediyor.

Facebook mühendisleri, iletilerin  farklı parametrelere göre kullanıcının ana sayfasında görüntülenip görüntülenmeyeceğinin belirlendiğini ifade ettiler. Örneğin, sık ziyaret ettiğiniz, sohbet ettiğiniz bir arkadaşınızın paylaşımı ana ekranınızda görüntülenirken, uzun zamandır hiçbir iletişimizin olmadığı, paylaşımlarına tıklamadığınız arkadaşlarınızın iletileri zamanla ana ekranınızdan silinebiliyor.

Ancak bu sistemde bazen kullanıcıların görmek isteyebileceği paylaşımların da kurban edilmiş olması muhtemel hale geliyordu. Facebook bu problemi yenmek için "Story Bumpig" adını verdiği yeni bir algoritmayı devreye soktu.

Facebook tarafından testi yapılan yeni algoritma ile, bir kullanıcının paylaşımları size görünmeden, ana ekranınıza düşmeden geçip gitmiş olsa bile eğer çevrenizdeki arkadaşlar tarafından ilgi görüp beğeni kazanmış veya paylaşılmışsa ya da başka bazı paramterlere bağlı olarak önem kazanmışsa, bu eski iletiler de tekrar kullanıcının ana ekranına taşınıyor. Böylece, kullanıcıların sosyal çevresinde önem atfedilen gelişmeleri kaçırmamaları mümkün oluyor.

 

Resimlerle: Facebook ve Google+ 1997'de olsaydı...

Kaynak: CHIP Online

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Google, Android’in yeni özelliklerini açıkladı