Fark etmeden kilo aldıran 10 market alışkanlığı

En çok kilo aldıran yiyecekler hangileri? Bizi kilo aldıran unsurları hep az önceki soruda olduğu gibi yanlış yerde arıyoruz. Evet, yiyoruz yemesine de, o yediklerimizi bize satın aldıran süre ne? Market alışverişleri. Aslında yıllar içinde edindiğimiz alışveriş alışkanlıkları kilomuzu da belirliyor. Abur cubur reyonuna uğruyor musunuz mesela? Peki alışverişe açken mi gidiyorsunuz, tokken mi? İşte bunların hepsi biriktiğinde bir bakmışsınız bir senede 5 kilo almışsınız, her sene kıyafet alışverişi yapmak zorunda kalıyorsunuz.

25 Eylül 2020, Cuma 14:52 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1.Ambalajları okumamak

1.Ambalajları okumamak

Örneğin, kilo vermek için diyetteyseniz, bazen bir ürünün ambalajı nedeniyle (özellikle yeşilse) sağlıklı olduğuna inanabilirsiniz. Bununla birlikte, etiketler sayesinde içerdiği doymuş ve doymamış yağ miktarını kolayca öğrenebilirsiniz. Ayrıca etiket, hazırlandığı sırada ürüne dahil edilen lif, karbonhidratlar, şekerler, proteinler ve diğer tüm besin maddeleri hakkında sizi bilgilendirecektir. Yani sadece sizin ihtiyaçlarınız ve diyetinize uygun olup olmadığını değil, aynı zamanda ne kadar yemeniz gerektiğini de öğrenebilirsiniz.

2.Numune yiyecekleri tatmak

2.Numune yiyecekleri tatmak

Markete çıktınız, biraz da mideniz kazınıyor. O da ne, bir sucuk kokusu geliyor. Bir standta cızır cızır sucuklar kızarırken, elbette buna kayıtsız kalmak istemiyorsanız. Tek dilim sucuktan alacağınız kalori yerine akşam yemeğinde bir kaşık fazla makarna yiyebilirsiniz. Numune ürün standlarını pas geçin.

 3. Aç karnına alışverişe çıkmak

3. Aç karnına alışverişe çıkmak

Açken alışverişe çıkmak demek, normalde tokken aklınıza bile gelmeyecek besinleri/ürünleri de alabilirsiniz anlamına geliyor. Açken gözümüz dönebiliyor ve özellikle düşmüş olan kan şekerimiz şekerli besinlere bizi yöneltiyor. Örneğin; tok karnına alışverişe çıktığımızda şekerpare, baklava, künefe gibi şerbetli ve bu mevsim için oldukça ağır olan tatlılar yerine dondurma, güllaç, vb. daha hafif tatlılar tercih edilir. Hatta tatlı yerine meyve almak daha çekici gelir tok olan birine.. Fakat aç karnına alışveriş yaparken daha ağır ve şekerli besinlere yönelebiliyoruz. Düşmüş olan kan şekerimiz yükselmek istiyor ve bize ‘Daha fazla şeker al; daha çok şeker al!’ diyebiliyor.

 4. Alışveriş listesi olmadan markete gitmek

4. Alışveriş listesi olmadan markete gitmek

Öncelikle liste hazırlarsanız zamandan tasarruf edersiniz. Ne alacağınızı bilmeden gereksiz yere dolaşmak zaman kaybına yol açar. Marketlerde “ya ne alsam” diye düşünüp durmazsınız. Bu yüzden alışveriş listesini önceden hazırlamak faydanıza olur. Alışveriş listesi hazırlamak zaman kazanmanıza fayda sağlamasının yanında market koridorlarını boş boş gezerken görüp düşünmeden aldığınız ıvır zıvırların da önüne geçer.


5. Çocuklarınızın, istedikleri her şeyi sepete atmasına izin vermek

5. Çocuklarınızın, istedikleri her şeyi sepete atmasına izin vermek

Markette çocuklarınızın elini kolunu bağlayın demiyoruz size, ama her eline geçirdiklerini sepete atmasına izin vermeyin. Çocuklar genelde en yağlı ve şekerli ürünlere yönelmeye meyillidirler. Siz de aç olduğunuz bir anda masanın üzerinde duran çikolatayı alıp hüpletebilirsiniz. Buna gerek yok. Mümkünse onlarsız çıkın alışverişe. 


 6. Dondurulmuş gıdaların büyük boylarını satın almak

6. Dondurulmuş gıdaların büyük boylarını satın almak

Bir paket dondurulmuş tavuk aldınız. Pişirmeden önce ne kadar pişireceğini planlamadan bir kilo tavuğu dışarıda bıraktınız. O tavuğu tekrar dondurucuya atmanın tehlikeli olduğunu bildiğiniz için hepsini pişirmek zorunda kaldınız. Pişirince de yediniz. Tebrikler, almanız gereken kalorinin iki katı şimdiden göbek çevrenizde yağlandı bile. 

 7. Stresliyken alışverişe çıkmak

7. Stresliyken alışverişe çıkmak

Stresliyken daha çok yemek yemek istersiniz. Bu, bizim doğamızda var. Markete gittiğinizde gördüğünüz her şey iştahınızı açabilir, daha fazlasını sepete atmanıza neden olabilir. 

 8. Sepet yerine araba almak

8. Sepet yerine araba almak

Ürünlerinizi taşıdığınız eşya ne kadar büyükse o kadar fazla doldurursunuz. Kolunuzdaki sepete doldurduklarınız ağırlaştığında alışverişi bitirmeye meyilli olursunuz, arabada ise sınırlar ortadan kalkar. Doldurdukça doldurursunuz. 

 9. Tüm marketi turlamak

9. Tüm marketi turlamak

Tüm marketi turlamayın. Sakıncalı reyonları pas geçin. Örneğin pastane ve atıştırmalık reyonlarını gezmemek size kaybettirmez, aksine kazandırır. 


 10. Diyet ürünleri kalorisiz sanmak

10. Diyet ürünleri kalorisiz sanmak

Light ifadesi bulunan ürünlerde kalori içeriği sıfır değildir. Light ürünler referans ürüne göre %25 oranda kalorisi azaltılmış ürünlerdir. Yani light diye seçtiğiniz üründen 100 kalori yerine 75 kalori alıyorsunuz demektir. Bu bir avantajdır ancak gözden kaçırmamamız gereken bir nokta var. Daha az kalori içermesi nedeniyle sınırsızca tüketilebileceği anlamı taşımaz. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER En zahmetsiz egzersiz: Barfiks çekmenin faydaları