Farkına bile varmadan sizi strese sokan 9 günlük alışkanlık

Gün içerisinde düşündüğünüz şeyler sizi strese sokuyor ve siz farkında bile değilsiniz. İşte daha huzurlu bir hayat için kurtulmanız gereken 9 alışkanlık  

04 Nisan 2017, Salı 10:24
A A

Kendinizi sürekli mutsuz yorgun ve agresif mi hissediyorsunuz? Belki bunun sebebi her gün yaptığınız bu 9 alışkanlık olabilir. İşte daha mutlu ve huzurlu bir gün, hafta, ay hatta yıl geçirmek için değiştirmeniz gereken 9 alışkanlığınız:  

EV İŞLERİNİ “YARINA” ERTELEMEK

EV İŞLERİNİ “YARINA” ERTELEMEK

Eve geldiğinizde karşınıza çıkan dağınık ev, kirli bulaşık dolu bir mutfak sizi hem mutsuz ediyor hem de nasıl temizleyeceğinizi düşünmekten, sizi daha çok strese sokuyor.  

TELEFONUNUZA YAPIŞIK YAŞAMAK

TELEFONUNUZA YAPIŞIK YAŞAMAK

Genel olarak hepimiz telefonsuz kendimizi bir hiç gibi hissederiz ama inanın telefonunuzu 1 saat kullanmadığınız zaman dünyanın sonu gelmiyor. Tam tersi sosyal medyada aktif bir şekilde paylaşılan mutlu fotoğraflardan birkaç saatliğine uzak dursanız, neden arkadaşlarınız mutlu da siz mutsuzsunuz diye düşünmezsiniz.  

DÜZENSİZ UYKU SAATLERİ

DÜZENSİZ UYKU SAATLERİ

Gece saat 12’yi geçtikten sonra ne zaman uyursanız uyuyun biliyorsunuz ki sabah kendinizi o yataktan zorla kaldıracaksınız. Bu da sabahları mutsuz ve stresli olmanıza yol açacak. Başınızı ne kadar erken yastığa koyar ve düzenli bir uyku çekerseniz o derece mutlu ve huzurlu bir güne kavuşacaksınız.  

SOMURTMAK

SOMURTMAK

En son ne zaman doyasıya kahkaha attığınızı hatırlamıyorsunuz değil mi? Araştırmalara göre kahkaha atarak gülmek kan akışını düzene sokar vücuttaki acıyı azaltır.  

SPORSUZ YAŞAM

SPORSUZ YAŞAM

Eğer spora kendi üşengeçliğiniz yüzünden gitmiyorsanız hiç üzülmeyin. Çünkü bu sizin kararınız! Ama bilin ki sporsuz bir hayat sizi çok daha mutsuz ediyor.  

İş yüzünden gidemiyorsanız bile hafta sonları en azından 1 saatinizi yürüyüşe ayırmalısınız. Çünkü egzersiz yapmak mutluluk hormonu salgıladığı için stresinizi azaltmaya yardımcı olur.

YANLIŞ NEFES ALMAK

YANLIŞ NEFES ALMAK

Gün içeresinde hızlı nefes alıp vermek yaşadığınız stresin ilk işareti olabilir. Bunun yerine yavaş ama derin derin nefes alın. Nefes egzersizlerini stresli olduğunuz durumlarda en az 10 kere yaptığınızda rahatlamaya başladığınızı fark edeceksiniz. Doğru nefes alma tekniklerini öğrenmek için tıklayın.  

KENDİNİZİ SEVİYOR MUSUNUZ?

KENDİNİZİ SEVİYOR MUSUNUZ?

Kaygı ve stresten korunmanın bir yolu da kendi kendinizi gaza getirmektir. Aynanın karşısına geçip ne kadar güzel göründüğünüzü düşünün. Eğer kendinizi güzel hissetmiyorsanız o zaman güzel hissettirecek bir şeyler yapın.  

HER ŞEYE “EVET” DİYOR OLABİLİR MİSİNİZ?

HER ŞEYE “EVET” DİYOR OLABİLİR MİSİNİZ?

Herkese “evet” demek sizi ne kadar yıpratıyor farkında mısınız? Karşındaki insanı kırmamak sizi strese sokuyor istemeden. Bunun yerine insanların düşüncelerini bir kenara bırakıp arada bir “hayır” demeyi öğrenin.   

ORGANİZE OLAMAMAK

ORGANİZE OLAMAMAK

Sabah gözünüzü açtığınız andan itibaren bir telaşın içine düştüğünüzü düşünmüyor musunuz? Sanki hiçbir iş yetişmeyecek ve siz de başarısız olacakmışsınız gibi hissediyorsunuz değil mi? O zaman size bir ipucu ev ve iş hayatı arasındaki yoğun tempodan sağ çıkabilen kişilerin sırrı tamamen programlı olmak ve bu programa sadık kalmaktır.  

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.