Farkında olmadan göbek eriten 10 alışkanlık

Düşük kalorili beslenmek, egzersiz yapmak ve genetik mirasınız göbeğinizin olmayacağı anlamına gelmiyor. Beslenme alışkanlıklarının da ötesinde bazen sadece 'saçma' alışkanlıklarımız göbeklenmemize neden olur. Peki diyet ve egzersiz yapmadan göbek eritilebilir mi? Bunun cevabı evet. İşte, siz farkında bile olmadan göbeğinizi eritecek 10 alışkanlık!

21 Mayıs 2020, Perşembe 00:56 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Yemeğinizi Instagram'a koymaktan çekinmeyin

Yemeğinizi Instagram'a koymaktan çekinmeyin

Arkadaşlarınız ve aileniz Instagram'da yemek fotoğraflarınızı görmeye gıcık olabilir ama bu rahatsız edici davranış sağlığınıza yarar sağlayabilir. Amerikan Klinik Beslenme dergisinde yayımlanan bir araştırmaya göre, son yediği yemekten lezzet ve doyuruculuk anlamında memnun kalan kişilerin, bir sonraki öğününde daha az yediği ortaya kondu. Eğer dün akşam ne yediğinizi hatırlamıyorsanız, Instagram'a koyarak ölümsüzleştirebilirsiniz. 

Büyük tabakları 'rafa kaldırın'

Büyük tabakları 'rafa kaldırın'

Tabak ne kadar büyürse porsiyonlar da ona paralel olarak büyür. Tabaklarınızı küçük tutarak hızlı bir şekilde daha az yemeye yönelebilirsiniz. FASEB dergisinde yayımlanan bir araştırmada, daha küçük tabaklarda yemek verilen katılımcıların, diğerlerine oranla yüzde 16 daha fazla yediği ortaya konmuş.

Yemekten önce su için

Yemekten önce su için

Sonuçları Obesity (Obezite) Dergisi’nde yayımlanan yeni araştırmada çıkan sonuç çok çarpıcı: Düşük kalorili diyete tabi tutulan iki grup denekten bir tanesi öğün öncesi 2 büyük bardak su içer. Diğer gruptakiler ise böyle bir şey yapmaz. Sonuçta suyu içen ilk grup içmeyen ve aynı diyeti uygulayan ikinci gruba göre yaklaşık 3 kilo daha fazla verir. Öğün öncesi su içmek midenin boşaltılması işlemini yavaşlatır ve bu şekilde daha geç acıkılır. 

Su şişesi edinin

Su şişesi edinin

Her seferinde mutfağa gidip tekrar tekrar sürahiden ya da bidondan su doldurmak sizi yorar. Bu da su içmenin sürekli ertelenmesiyle sonuçlanır. Bunların önüne geçmek için bir su şişesi edinin ve yakınınızda bulundurun. Böylece günlük kaç litre su içtiğinizi rahatça hesaplamış olursunuz. 


Yemeklerden önce greyfurt yiyin

Yemeklerden önce greyfurt yiyin

İngiltere'de yapılan bir araştırma, günde fazladan 14 gram lif tüketenlerin kalori alımını yüzde 10 azalttıklarını gösteriyor. Her yemekle birlikte yarım greyfurt yemek de haftada 450 gram zayıflamaya yardımcı oluyor. Çünkü greyfurt, yağ depolayan insülin hormonunu düzenliyor. 

Arada bir çatal bıçağı bırakın

Arada bir çatal bıçağı bırakın

Yemek boyunca çatal, bıçak ve kaşığınız elinde olursa yemeye devam edersiniz. Bazı lokmalarda çatal bıçağınızı bırakarak hızınızı düşürebilirsiniz. 

Haftada bir gün eti bırakın

Haftada bir gün eti bırakın

Haftada bir gün et yemeyi bırakmak, göbeğinizi en çabasız şekilde küçültme şekli. Pek çok araştırma, diğerlerine göre daha az et yiyenlerin obez olma ihtimalinin de azaldığını ortaya koyuyor. Pek çok araştırma da, daha et tüketen insanların vücut yağ oranlarının daha düşük olduğunu kanıtlıyor. 

Ekran karşısında atıştırmayı bırakın

Ekran karşısında atıştırmayı bırakın

Tamam, hepimiz bir şeyler izlerken atıştırmayı seviyoruz ancak bu sıralar neredeyse tüm gün boyunca ekran karşısındayız zaten. Ne yapacağız, ekran karşısında geçirdiğimiz 10 saat boyunca abur cubur mu yiyeceğiz? Ekran karşısında tatlı ya da cips yemeyi bir ödül mekanizmasından çıkarın. Kendinizi dizi izlerken bir şey yemekten koruyun, en azından meyveye ya da yağsız tuzsuz patlamış mısıra yönelin. 

Ekmeği ölçülü tüketin

Ekmeği ölçülü tüketin

Her besinin ayrı bir değeri olduğu, yeterli ve dengeli tüketilmediği sürece kilo alımına yol açacağı unutulmamalı. Ekmek de diğer besinler gibi kişinin ihtiyacına göre alındığı takdirde kilo aldıran sağlıksız bir besin değil. Aksine B grubu vitaminlerden zengin ve içerdiği kompleks karbonhidrat nedeniyle kişiye hem tokluk hissi veren hem de kan şekerini düzenleyen bir besin grubu. Kompleks karbonhidrat olarak bahsedilen; kepekli, çavdar ve tam buğday ekmeğidir. Sağlıklı bir insanın günlük alması gereken karbonhidrat miktarı bütün besinlerin %55-60’ıdır. Bu orana ekmek yemeden ulaşmak mümkün değil. Ekmek hiç tüketilmediğinde abur cubur ve yüksek kalorili yiyeceklere yönelme ile birlikte kilo alımı artacak.

Hareketli buluşmalar ayarlayın

Hareketli buluşmalar ayarlayın

Arkadaşlarımızla genellikle dışarıda buluşma eğilimindeyiz. Bir kafe ya da restoranda sadece su içip kalkamayacağımıza göre tok olsak bile en azından bir tatlı yeriz. Bir kere de yemeği evde yiyip tok buluşmayı ve yürüyüş yapmayı deneyin.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER İşyerinde kahkaha yogası dönemi