Fast Food menülerinin kalorisini azaltmak için 8 yöntem

Her zaman sağlıklı beslenemiyoruz. Canımız fast food çektiğinde ayda bir de olsa yemeliyiz. Ancak fast food menülerinin kalorilerini baktığımızda, neredeyse günlük kalori ihtiyacımızın yarısını karşıladığın görüyoruz. Bir gün 24 saat, diğer öğünlerde ne yiyeceğiz? Kilo almak kaçınılmaz oluyor. Peki fast food menülerinin kalorisini azaltmak mümkün mü? Evet, ufak tefek feragatlerle bir fast food menüsünden alacağımız enerjiyi yarı yarıya olmasa da büyük oranda düşebiliriz. Haberin sonunda kaç kaloriyi vücudunuza almaktan kurtulduğunuzu bulmak için ufak bir hesap yapacağız. İşte Fast food menülerinin kalorisini düşürmek için 8 yöntem! // Neslihan Arslan

23 Mayıs 2020, Cumartesi 18:18 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Kola değil ayran

Kola değil ayran

Hamburgerlerle kola içmeyi ya da şekerli diğer alternatifleri hepimiz seviyoruz. Muhtemelen birçoğunuz hamburgerinin yanında en son çocukken ayran içti. Denemekte yarar var, hamburgerinizin ve pizzanızın yanında ayran da çok iyi gidiyor. 


Tam buğday unuyla hamburger ekmeği mi?

Tam buğday unuyla hamburger ekmeği mi?

Eğer hamburger ekmeğinizi evde yapıyorsanız, tam buğday unuyla da enfes hamburger ekmekleri ortaya çıkıyor. Üstelik beyaz unla olduğu gibi yavan olmuyor. Tam buğday unuyla yapılan hamburger ekmeğinin tadı, poğaçaya daha çok yaklaşıyor. 


Mayonezi çıkarın

Mayonezi çıkarın

Hamburgere en yakışan sos mayonez ama mayonezi en azından kilonuzu dengelemek istediğiniz zamanlarda hamburgerinizden çıkarın.

Kızartmayın, fırınlayın

Kızartmayın, fırınlayın

Patates kızartması şart değil. Pek çok fast food zincirinde patates kızartmasına alternatifler sunuluyor. Eğer gittiğiniz restoranda patates kızartması yerine fırınlanmış patates ya da patates püresi seçeneğiniz varsa patates kızartmasını bir kenara itin.


Neye bandırsak?

Neye bandırsak?

Patates kızartmasını paketli soslara bandırmak yerine geleneksel lezzetlere bandırmayı denediniz mi? Bol zeytinyağlı ve baharatlı bir yoğurda patatesinizi bandırın ve görün. Acılı ezme de bir seçenek.

Peynir mi? Sakın!

Peynir mi? Sakın!

Şu sıralar pek çok restoranda -sanki yeterince yüksek kalorili değilmiş gibi- patates kızartmaları üzerinde peynirle servis edilmeye başlandı. Eğer ille de patates kızartması yiyeceksiniz, peynir yerine bol baharatı tercih edin. 

Çorbayla tamamlayın

Çorbayla tamamlayın

4 dilim pizza yemek yerine, 2 dilim pizzayı bir kase çorba ya da salatayla tamamlayabilirsiniz. 

Kalın hamura hayır

Kalın hamura hayır

Pizzanızı her zaman ince hamur tercih edin. 

Şimdi ufak bir hesap

Şimdi ufak bir hesap

  • 1 şişe kola (250 ml) 149 kalori, 1 bardak (250 ml) ayran ise 90 kalori buradan kazancınız 59 kalori
  • 85 gram hamburger ekmeği 239 kalori, 85 gram tam buğday ekmeği ise 190 kalori. Buradan kazancınız 49 kalori.
  • 1 yemek kaşığı mayonez 102 kalori.
  • Bir fast food zincirinde orta boy patates kızartması 335 kalori. Bunu fırınlanmış patatese çevirirseniz alacağınız kalori 263. Buradan kazancınız 72 kalori
  • 100 gram ketçap 110 kalori, 100 gram yoğurt ise 68 kalori. Buradan kazancınız 42 kalori.
  • 50 gram cheddar peyniri 200 kalori. 
  • 2 dilim pizza ortalama 360 kalori, bir kase yayla çorbası ise 115 kalori. Buradan kazancınız 245 kalori.
  • Önerilere uyarsanız 769 kalori daha az almış olursunuz. 769 kaloriyi yakabilmek için yüksek tempoda en az 3 saat yürümeniz gerekir. Bu egzersizi yapmıyorsanız, aldığınız kalorilerin vücudunuzda yağ olarak depolanması kaçınılmaz. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yiyerek zayıflamak mümkün mü? Volümetrik diyet nedir?