Fazla egzersiz de iyi değil

Evde egzersiz yapma fikri, çoğu kişiye çok mantıklı ya da efektif gelmiyor olabilir. Ancak evde hareketsiz kalmamak gerektiğini de unutmamak gerekir. “İçinde bulunduğumuz süreci düşünecek olursak belki de en çok sarılmamız ve sürdürmemiz gereken şeylerden birisi egzersiz yapmak” diyen Herbalife Spor Eğitmeni Emine Başarır, evde egzersiz yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğini sıraladı.

10 Nisan 2020, Cuma 12:33 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Koronavirüs salgını sebebiyle bu günlerde mutlaka evde kalmamız gerekiyor. Ancak evde hareketsiz kalmamak gerektiğini de unutmamak gerekir. Hareketsiz kalmak fiziksel anlamda sağlığımız açısından sorun teşkil edebilir. “Evde düzenli egzersiz yapmak kilonuzu kontrol edebilmeniz dışında, size birçok fayda sağlar” diyen Herbalife Spor Eğitmeni Emine Başarır, evde egzersiz yaparken nelere dikkat etmemiz gerektiğini bizler için sıraladı.

 

 Fazla ya da yetersiz egzersiz yapmayın

Fazla ya da yetersiz egzersiz yapmayın

Şu sıralar evde kalma süremiz uzun. Bu sebeple kişilerin egzersiz yapma düzeyinde inanılmaz bir artış var. Kulağa çok güzel geliyor fakat dikkat edilmesi gereken nokta şu; çoğu kişi evde egzersiz yaparken aşırıya kaçma eğilimi gösteriyor. Fazla ya da yetersiz egzersiz yapmak, sağlığınız için iyi olmayabilir ve fiziksel sıkıntıların yanında bağışıklık sisteminiz de bu dengesizlikten etkilenir. Hayatın her alanında en iyi sonuçları elde etmenin yolu dengeli olmaktır.

Fitness seviyenizi belirleyin

Fitness seviyenizi belirleyin

Evde egzersiz yaparken kendi fitness seviyeniz ve geçmişinizi, vücudunuzun gerçek ihtiyaçlarını ve ilgi alanlarınızı doğru tespit etmeniz size fayda sağlar. Her zaman kolaydan zora, basitten karmaşığa giden bir yol izleyin. Evde kendinize haftalık bir fitness hareket planı yapabilirsiniz.

 

Haftada 3-4 gün

Haftada 3-4 gün

Günlük egzersiz sürenizin 1 saati geçmemesi gerekir. Evde ekipmanım yok diye düşünmeyin. Sandalye, yastık, su veya deterjan şişeleri güzel birer ekipman olabilir. Yeni başladıysanız öncelikle yapabileceğiniz daha basit hareketlere ve birçok kas grubunu çalıştıran hareketler yerine izole hareketlere odaklanın. 

Nabız atışları

Nabız atışları

Nabzınızı mutlaka kontrol edin. Nabız ölçen saatiniz ve ekipmanınız yok ise el bileğinden nabzınızı bularak 10 saniye boyunca sayın ve 6 ile çarpın. Nefes nefese kalmanız her zaman çok iyi antrenman yaptığınız anlamına gelmeyebilir, kardiyovasküler sistemin güçlenmesi biraz vakit alabilir. Nabız atışında güvenli suların çok dışına çıkmayın. Sıvı alımınıza dikkat alın. En önemlisi iyi dinlenin ve doğru beslenin.

Düzenli egzersiz

Düzenli egzersiz

Düzenli egzersiz yaparsanız kesinlikle kendinizi daha mutlu ve iyi hissedersiniz, stress seviyeniz düşer. Enerjiniz yükselir. Konsantrasyonunuz ve dikkatiniz artar. Cildiniz güzelleşir. Düzenli egzersizin şu günlerde sağlayacağı en büyük fayda ise bağışıklık sisteminizi güçlendirmesidir. 


Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyetsiz kilo verme yöntemleri