Fazla tükettiğinizde zararlı olabilecek 5 sağlıklı besin

Günlük beslenmenize eklediğiniz de oldukça sağlıklı olan fakat çok yendiği zaman bütün faydasını kaybeden zarar veren 5 besin...

31 Ekim 2021, Pazar 18:10 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
BROKOLİ

BROKOLİ

Brokoli, tiroid hormonlarının aşırı üretimine yol açan tiyosiyanatlar içerir. Aşırı brokoli tükettiğinizde saç dökülmesi, şişkin bir yüz ve diğer sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.

Brokoli, burun tıkanıklığı, deri döküntüleri veya kaşıntı gibi alerjilere neden olabilir. Günde 4 bardaktan fazla tüketmekten kaçınmak gerekir.


MUZ

MUZ

Çok fazla muz yemek diş çürümesine neden olabilir. Tıpkı şeker gibi bu meyve de diş minesine zarar veren bakteriler üretebilir.

Ayrıca olgun muzlar migren tetikleyicisi olabilen tiramin bakımından zengin olduğu için fazla tükettiğinizde baş ağrısı çekebilirsiniz. Günde 2 muz sağlıklı bir miktar olarak kabul edilir.


YULAF

YULAF

Çok fazla yulaf yemek kalsiyum, magnezyum ve çinko emilimini sınırlar. Ayrıca, şişkinlik ve bağırsak hareketi sorunlarına da yol açabilir.


PEYNİR

PEYNİR

Büyük porsiyonlarda peynir tüketmek sizi kalp hastalığı riskine sokar. Bu tür yiyecekler, koroner kalp hastalığına neden olduğu bilinen doymuş yağlar içermektedir. Peynir ayrıca yemek yerken salınan kolesistokinin adı verilen hormon nedeniyle sıklıkla mide ekşimesine neden olur.


PİRİNÇ

PİRİNÇ

Pirinç lezzetli olmasına rağmen aslında çok az vitamin içerir. Çok fazla pirinç yerseniz, kendinizi diğer tüm vitaminlerden mahrum bırakırsınız.

Üstelik pirinç, insülin seviyenizi de yükseltir. En önemlisi, düşük seviyeli arsenik maruziyeti nedeniyle düşük zihinsel performansa neden olabilir.

Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Geceleri duş almanın bilinmeyen faydaları