Fazla yağlardan kurtulmak ve zayıflamak için etkili 5 öneri

Zayıflamak için yapılması gereken en temel şey elbette buna karar vermek... Biliyorsunuz; başarmanın yarısı istemektir. Pandemi sürecinde aldığınız fazla kiloları kısıtlamaların esnetildiği şu dönemde alınan fazla kilolardan kurtulmak mümkün. "Nasıl kilo vereceğim?" diye merak edenler için Dr. Fevzi Özgönül'den öneriler...

11 Haziran 2021, Cuma 10:38 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
1. Yavaş yiyin

1. Yavaş yiyin

Yavaş yemek, yediklerinizi çok çiğnemek, sindirim sisteminizin rahatlamasına yardımcı olur.

Bağırsaklarınızın çok fazla asit ve enzim üretmesine gerek kalmadan yediklerinizin sindirilmesini sağlar.

Yavaş yemek yeme vücuda sağlık kazandırır! 

Yavaş yenilen yemek sayesinde midede yanma, ekşime, dolgunluk hissi oluşma riski en aza iner. Bu da yemeği daha keyifli hale getirir, besinlerden tat almayı sağlar.

Besinlerin iyi çiğnenmesi, özellikle pişmemiş çeşitli meyve ve sebzelerin sindirimi için oldukça önemlidir.

Çiğneme ile besinlerdeki selüloz zarlar parçalanarak, yararlı maddeler açığa çıkar. Böylelikle sindirim enzimlerinin etki düzeyi artar.

Besinlerin öğütülüp ezilerek çok küçük parçalara ayrılması, gastrointestinal (mide-bağırsak) kanalının zedelenmesini önler.

Yavaş yemek yeme alışkanlığı kazanmak için öneriler…

Hızlı yemek yeme alışkanlığını bir anda değiştirmek mümkün değildir. Fakat yemek yeme süresini uzatmak için bazı önerilere uymak yararlı olabilir.

Yemek yerken;

  • Sofraya çok az oturmayın. Ara öğünler ile açlığınızı dengeleyin.
  • Daha küçük çatal kaşık kullanmaya başlayın.
  • Her lokmada çatalı, bıçağı ya da kaşığı elinizden bırakıp diğer lokmada tekrar alın.
  • Çiğnemek için uzun süre harcamanızı gerektiren yüksek lifli besinleri seçin.
  • Yavaş yemek yiyenlerle birlikte yemeye ve onlara ayak uydurmaya dikkat edin.
  • Yemek yerken sohbet edin.


Zayıflamak için spor ve yürüyüş şart:

Zayıflamak için spor ve yürüyüş şart:

Yürüyüşü kalori harcamak adına değil, gündüz yediklerinizi sindirmek adına mümkün olduğunca akşam yapmaya çalışın. Akşam yapılan yürüyüş, gündüz yediklerinizin sindirilmesine yardımcı olur.

Düzenli ve ritmik olarak yapılan yürüyüş, zayıflamaya ve kilo kontrolüne yardımcı olur. Her gün 20 dakika yürüyüş yaparak fazla yağlarınızı yakmanız ve yılda 7 kilo vermeniz mümkün. Ama tabii ki bu süreçte yediklerinize dikkat etmeli ve kalori kontrolünü de sağlamalısınız. Sadece bir paket jelibonu eritmeniz için bile futbol sahası kadar alanı yürümeniz gerektiğini unutmayın ve elinizi şeker tabağına daldırmadan önce bir kez daha düşünün.

Her Gün Düzenli Yürüyüş Yapmanın Faydaları

  • Ömrünüzü uzatır.
  • Kalbinizi ve akciğerlerinizi korur
  • Stresinizi azaltır.
  • Kilo kontrolünde etkilidir
  • Kandaki kolesterol seviyesini azaltır.
  • Yüksek tansiyonu düşürür.
  • Şeker hastalığını kontrol etmeye ve önlemeye destek olur.
  • Göğüs, prostat ve mide-bağırsak gibi bazı kanser türlerine karşı riski azaltır.
  • Kalp krizi ve felç gibi rahatsızlıklar için yardımcı rehabilitasyonu sağlar.
  • Bağırsakların çalışmasını düzenler.
  • Uyku düzenini destekler.
  • Bacak ve kalça bölgesindeki kasların güçlenmesine yardımcı olur.
  • Kemik güçlenmesini sağladığı gibi yaşlı kadınların kaderi gibi gözüken kemik erimesi riskini de azaltır.


Ne yediğinize dikkat edin

Ne yediğinize dikkat edin

Kaliteli yemekler yiyerek bedeninizin vücudunuzda tadilat yapmasına yardımcı olun. Sabah kahvaltınızı ve öğle yemeğinizi hiç atlamadan, vücudunuza ihtiyacı olan besin maddelerini verin.

Yemeklerin ve içeceklerin lezzetli olması önemlidir. Ancak sindirim sisteminin sağlıklı çalışması için doğru gıdaları tüketerek tüm sindirim sistemini ayakta tutmanın yanı sıra başka faktörlerin de etkili olduğu araştırmalarla ortaya çıkıyor.

 Yiyecek çeşitliliği, yeme hızı, yeme sıklığı ve bunun gibi diğer alışkanlıklar konusunda da farkındalığımızı arttırmalıyız.

 Tat Yelpazenizi Geniş Tutun

Aşırı beslenme büyük bir problem olabilir ve bununla mücadele etmenin yolu, yemek çeşitliliğini ve tat yelpazesini geniş tutmaktır. Bunu yaparak, dilinizdeki hassas tatları tatmin edersiniz. Sağlıklı gıdaları yediğinizde, farklı türde sebze, meyve, et ve probiyotik içerdiğinden emin olun; bu, beyninize çok çeşitli bir yemek yediğinizi düşündürterek tokluk hissi yaratır ve sindirimi kolaylaştırır ve hızlandırır.

Akşam yemek saatine özen gösterin

Akşam yemek saatine özen gösterin

Eğer sabah kahvaltınızı ve öğle yemeğinizi atlamayıp kaliteli yemeklerle beslendiyseniz akşam hafif yemekler yiyerek de doyabilirsiniz.

Akşam 18.00'den sonra yemeyin demiyoruz. İyice acıkınca saat kaçta acıkırsanız acıkın o saatte hafif bir sebze yemeği veya çorba için.

İyice acıkmadan yerseniz gündüz yediklerinizin sindirimini durdurursunuz, böylece ilerleyen saatlerde daha çok acıkırsınız.

Pilot bir çalışma gece yemek yeme konusunda problemleri olan kadın ve erkek hastaların telkin ile gece yemek yeme alışkanlıklarının azaltılmasını hedeflemiş. Devam eden 10 seanslık telkin ile beraber gece atıştırmalarını bırakan hastaların 10 hafta sonunda 3.5 kilo verdiği ve daha az depresif olduğu görülmüş.

Yoğun olarak gece yemek yiyen kişilerde birçok hastalığın riskinin arttığı biliniyor. Bu hastalıklardan bazıları obezite, diyabet ve reflü.

Ayrıca gece yemek yiyenlerin depresyona daha yatkın olduğu ve uyku problemi yaşadığı görülüyor.

Kuru yemiş tüketin

Kuru yemiş tüketin

Yemeklerle ekmek tüketmek yerine kuru yemiş tüketin. (Çiğ fındık, badem ve ceviz vs.) Yemeklerle birlikte kuru yemiş tükettiğinizde ekmeğe ihtiyacınız kalmadığını anlayacaksınız.

  • Sindirim Sistemini Düzenler.
  • Cilt Sağlığını Destekler.
  • Vücudunuzu İçeriden Besler.
  • Kilo Vermeye Yardımcı Olur.
  • Gerekli Vitaminleri ve Mineralleri Almanızı Sağlar.
  • Beyin Sağlığını Destekler.
  • Yaşlanmanın Etkilerini Azaltır.
  • Kansere Karşı Savaşmanıza Yardımcı Olur.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yediğiniz anda enerjinize enerji katacak 27 besin