Fiyatıyla iyi bir tercih oldu

Fiyatıyla iyi bir tercih oldu

25 Temmuz 2012, Çarşamba 10:15 Son Güncelleme:
A A
Fiyatıyla iyi bir tercih oldu

B segmentinin en iddialı modellerinden biri olan Toyota Yaris üçüncü jenerasyonu ile yollarda. Şehir içinde pratik kullanım sağlayan kompakt boyutlarına rağmen, geniş ve ferah iç mekanıyla şaşırtan model ekonomisi ile de ön plana çıkıyor. Hem benzinli hem de dizel motor seçeneklerinde otomatik şanzıman opsiyonu sunan Yaris’in CVT şanzımanlı benzinli modelinden sonra dizel ve manuel versiyonunu test ediyoruz. Toyota’nın ülkemizde hala çok büyük bir avantajı olan sorunsuzluk imajı ile satışta olan model, rakiplerinden daha modern teknolojileriyle dikkat çekiyor.



Tasarım

Avrupalı rakiplerinin çekici tasarımlarıyla yarışmak zorunda kalan Yaris, eski jenerasyonlarından tasarım olarak çok daha üstün. Kendisinden üst segmentte yer alan Toyota modellerinden esinlenmelerin bulunduğu araç bir B segmentine göre çok ağır bir duruşa sahip. İyi görünen tasarım teknik açıdan gelişmelere de kapı aralamış. 0,287 cd’lik rüzgar direnç katsayısı sayesinde Yaris rüzgardan daha kolay kurtuluyor. Bu sayede Yaris’in ekonomik motorlarının verimliliği arttırılmış.

İlk nesil Yaris hazırlanırken Yunan tasarımcısından, 190 cm boyunda bir kişinin arka koltuklarda rahat edeceği bir otomobil tasarlanması istenmişti. O başarılı tasarım üçüncü nesilde de devam ediyor. İlk iki neslinde daha çok işlevselliğe önem verilmiş tasarımda test aracımızdaki spoiler gibi şık dokunuşları göremezdiniz. Arka kısımda plakalığı bagaj kapağına taşımak akıllıca olmuş ve krom detaylar araca zengin bir hava katıyor. 3885 mm uzunluğundaki Yaris, Japon rakipleri Honda Jazz’dan 15 mm daha kısa iken Nissan Micra’dan 10,5 cm daha uzun. 286 litrelik bagaj hacmiyle Nissan Micra ile hemen hemen aynı kapasitedeki Yaris, Honda Jazz’ın 399 litrelik bagaj hacminin karşısında bir hayli geride. 

İç mekan

Eski Yaris geleneklerinden tamamen uzaklaşılarak yeniden tasarlanan iç mekanda artık daha alışıldık çizgiler hakim. Selefinde ortaya konumlandırılan gösterge panelinin alıştığımız yerine alınması çok yerinde bir karar olmuş. İç mekanda kullanılan malzemeler hakkında övgü dolu sözler söylemek zor. Kalite hissini veremeyen plastik yapısı pek çok Avrupalı rakibinden geride.  İç mekanın en dikkat çeken öğesi ise büyük bilgi ekranı. Style ve Cool donanım seviyelerinde standart sunulan bu ekrandan geri görüş kamerasını izleyebiliyorsunuz. Opsiyonel olarak satın alınan Touch&Go sistemi le beraber bu ekran navigasyon özelliği kazanmanın yanı sıra daha gelişmiş bağlantı seçeneklerine kavuşarak internete bile erişebiliyor. 

İç mekanında bu tarz bir otomobilde olması gerektiği gibi bolca eşya gözüne sahip olan Yaris’in kolaylıkla katlanabilir koltukları sayesinde 286 litrelik bagaj hacmi rahatlıkla arttırılabiliyor.  

Motor

1.4 litrelik D-4D motora sahip test aracımız Yaris model gamının en ekonomik üyesi. Corolla’da ve Auris’te de görev yapan ünite canlı yapısıyla biliniyor. 3800 d/d’de 90 hp güç üreten motoru, 1800 d/d’dan 2800 d/d’ye kadar ürettiği 205 Nm torku sayesinde kullanımı zevkli olarak nitelendirebiliriz. 1090 kg ağırlığındaki Yaris’e çevik sayılabilecek karakter kazandıran motorun tüketim değerleri de etkileyici. Özellikle 6 vitesin olması uzun yolculuklarda Yaris’e hem ekonomik hem de konfor açısından büyük katkı sağlıyor. Testimizin sonunda 5.3 lt/100 km tüketim verisi yakaladığımız model, sabit hızlı otoyol kullanımlarında 4 lt/100 km civarında tüketim değerlerini tutturabiliyor. 

Konfor ve yol tutuş

Şehir içi kullanmaktan büyük zevk aldığımız Yaris, orta sertlikteki süspansiyonları sayesinde yeterli konforu sunmayı başarıyor. Hafif direksiyonu ve çok başarılı dönüş çapı Yaris’i şehir içinde tam bir keyif aracına dönüştürüyor. Dizel motorunun sesi iç mekana biraz yansıyor olsa da rakiplerinden hiç biri Yaris’ten belirgin şekilde iyi değil. Yol tutuş konusunda Yaris kullanıcı kitlesini memnun edecek bir karaktere sahip olan Yaris yüksek hızlarda da güven veriyor. Siz yine de yüksek hızlara çıkarken dikkat edin çünkü biraz hızlı girdiğiniz virajlarda Yaris bolca önden kayma yaşıyor ve ESP sistemi standart olarak hiçbir versiyonda sunulmuyor. 

Kolay ayarlanan sürüş pozisyonuyla sürücüsünü memnun eden model, arkada oturan yolcularına da çok sıkıntı yaşatmıyor. Sunduğu diz mesafesi bu sınıf için gayet yeterli. Ayrıca arkada oturan yolcunun baş mesafesi konusunda da endişe etmesine gerek yok. 

Güvenlik

Toyota’nın üçüncü jenerasyonunu satışa sunduğu Yaris modeli EuroNcap çarpışma testinden 5 yıldız aldı. Önden çarpışma testinde Yaris’in yolcu kabini sağlam kaldı. Mankenlerin diz ve uyluk bölgesi iyi bir şekilde korundu. Benzer koruma farklı boylardaki mankenlerde ve değişik oturma pozisyonlarında da tekrarlandı. Maksimum puanlar sürücünün korunmasında kazanıldı. Yan bariyer çarpışma testinde mankenin vücudu iyi korundu. Yan direk çarpışam testinde ise yan hava yastığı tavan sütununa hafif miktarda sıkıştı ve araç bu yüzden ceza puanları aldı. Bu testte mankenin göğüs bölgesindeki korumanın ortalama puanlar aldığı görüldü. Arkadan çarpışmalarda oluşan kamçı etkisine karşı ise Yaris koltukları ortalama koruma sağlayabildi.

 

Yorum-Selim ERKEK

Oluşturduğu sorunsuzluk imajının satışlarında büyük pay sahibi olduğu Toyota, Corolla ve Avensis’te yapamadığını Yaris’te yaptı. Toyota’nı muhafazakar çizgilerinin aşılmaya başlandığı otomobil olan Yaris, sunduklarıyla pek çok kişiyi mutlu edecek bir otomobil. Test aracımızdaki dizel motor düşük tüketim verileriyle mutlu ediyor. D-4D ünitenin alt devirleri Opel ve Fiat modellerinde kullanılan 1.3 litrelik Multijet motordan çok daha canlı. Bu sayede aracın şehir içi kullanımında çok sık vites değiştirmek zorunda kalmıyorsunuz. Yaris uzun yıllar sahibini üzmeden kullanılacak bir otomobil gibi duruyor. Ayrıca geçtiğimiz günlerde başlayan kampanyayla birlikte Yaris fiyatları son derece rekabetçi bir duruma geldi. Bundan sonra yollarda daha fazla Yaris görebiliriz. 

Yorum-Tulu DARICAN

Lafı çok dolandırmadan net söyleyeyim. Yaris’in tüketici cephesinde kabullenilmeyecek tek kusuru hiç kuşkusuz yüksek fiyatıydı. Ancak markanın geçtiğimiz ay başlattığı kampanya neticesiyle Yaris B segmentinin en mantıklı tercihlerinden birisi oldu. Genel anlamda Yaris’in iyi bir otomobil olduğunu söylemeliyim. Dönüş çapının ufaklığı sayesinde şehir içinde çok pratik. İç mekan kalitesi vasat düzeydeyken, motor sesinin yalıtma konusunda da aracın çok başarılı olmadığı bir gerçek. Motor demişken; 1.4 litrelik ünite bu düşük hacimli dizel motorların en başarılılarından birisi. Düşük yakıt tüketimi kullanıcılarını memnun edecektir.

 

 

Teknik Özellikler
Motor: 1.4 D-4D  
Motor Hacmi: 1364 cc  
Silindir Adedi: 4  
Maksimum Güç: 90 hp 3800 d/d  
Maksimum Tork:  205 Nm 401800-2800 d/d
Performans    
  0-100 km/s Hızlanma 10,8 s
  Maksimum Hız: 175 km/s
     
Frenler    
  Ön: Disk
  Arka: Disk
     
Yakıt Türü   Dizel
Yakıt Tüketimi    
  Şehir İçi: 4,1 lt
  Şehir Dışı: 3,6 lt
  Karma: 4,9 lt
  Test: 5,3 lt
  CO2 Emisyonu 108 gr/km
Boyutlar    
  Uzunluk: 3885 mm
  Genişlik: 1695 mm
  Yükseklik: 1520 mm
  Dingil Mesafesi: 2510 mm
  Bagaj Hacmi: 286 lt
  Yakıt Depo Kapasitesi: 42 lt
  Boş Ağırlık: 1090 kg
  Lastik Boyutu: 185/60 R15

 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

;
Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.