19 MAYIS'TA TOPLU TAŞIMA ÜCRETSİZ Mİ? SON DAKİKA 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı Marmaray, İETT, Metro, Metrobus bedava mı olacak?

19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı yaklaşırken vatandaşların en çok merak ettiği konulardan biri de toplu taşımanın ücretsiz olup olmayacağı oldu. Özellikle büyükşehirlerde yaşayan milyonlarca kişi, bayram gününde otobüs, metro ve raylı sistemlerin ücretsiz hizmet verip vermeyeceğini araştırıyor. 2026 yılı için açıklanan kararlar da bu soruya netlik kazandırdı.

Resmi açıklamalarla birlikte İstanbul, Ankara ve İzmir başta olmak üzere birçok şehirde 19 Mayıs günü uygulanacak ulaşım tarifesi belli oldu. Vatandaşlar “19 Mayıs’ta toplu taşıma bedava mı?” sorusuna yanıt ararken, bazı hatlarda ücretsiz geçiş uygulanacağı kesinleşti. İşte 19 Mayıs 2026 toplu taşıma düzenlemesiyle ilgili tüm detaylar…

19 MAYIS 2026 TOPLU TAŞIMA ÜCRETSİZ Mİ OLACAK?
Resmi Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Kararı doğrultusunda 19 Mayıs 2026 Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nda belirli hatlarda toplu taşıma ücretsiz olacak. Karara göre özellikle ulusal raylı sistem hatlarında vatandaşlar gün boyunca ücretsiz seyahat edebilecek.

HANGİ ULAŞIM HATLARI ÜCRETSİZ OLACAK?
Açıklanan karara göre Marmaray, Başkentray ve İZBAN gibi şehirler arası bağlantı sağlayan ana hatlar 19 Mayıs günü ücretsiz hizmet verecek. Bunun yanında Sirkeci-Kazlıçeşme raylı sistem hattı ile Gayrettepe–İstanbul Havalimanı–Arnavutköy metro hattında da ücretsiz ulaşım uygulanacak. Bu düzenleme özellikle İstanbul’da yoğun yolcu trafiğini rahatlatmayı hedefliyor.

İSTANBUL’DA İETT VE METRO ÜCRETSİZ Mİ?
İstanbul’da İETT otobüsleri, metro ve metrobüs hatlarıyla ilgili uygulama İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından belirleniyor. Geçmiş yıllardaki uygulamalara bakıldığında, bayram günlerinde bazı toplu taşıma hatlarında ücretsiz veya indirimli geçiş sağlandığı görülüyor. Ancak 2026 yılı için İETT ve tüm metro hatlarını kapsayan kesin ve genel bir ücretsizlik kararı ayrıca duyuruluyor.

ANKARA VE İZMİR’DE TOPLU TAŞIMA NASIL OLACAK?
Ankara’da EGO Genel Müdürlüğü’ne bağlı otobüs, metro ve ANKARAY seferlerinde genellikle bayram günlerinde ücretsiz ulaşım uygulaması yapılıyor. 19 Mayıs 2026 için de benzer bir uygulamanın hayata geçirilmesi bekleniyor. İzmir’de ise ESHOT, İZULAŞ, İZDENİZ, metro ve tramvay hatlarında belediye meclisi kararıyla ücretsiz ya da indirimli ulaşım uygulanabiliyor. İZBAN’ın ise resmi karar kapsamında ücretsiz hizmet vereceği netleşmiş durumda.