BUGÜN (23 NİSAN) TOPLU TAŞIMA ÜCRETSİZ Mİ 2026? | 23 Nisan otobüsler, İETT, metrobüs, metrolar ücretsiz mi? Bugün Başkentray, İZBAN, Marmaray bedava mı olacak? 23 Nisan köprü ve otoyollar ücretsiz mi?

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın gelişiyle birlikte, 2026 yılında kutlamalara katılacak olan milyonlarca vatandaş gözünü ulaşım duyurularına çevirdi. Resmi Gazete’de yayımlanan karar doğrultusunda, bayram coşkusuna ortak olmak isteyenler için ulaşım imkanları netleşti. Peki, bugün otobüs, metro ve metrobüsler bedava mı? İşte Marmaray, Başkentray ve İZBAN başta olmak üzere ulaşım hatlarındaki son durum...

23 NİSAN’DA ULAŞIM BEDAVA MI? MARMARAY, İZBAN VE BAŞKENTRAY DETAYLARI
Cumhurbaşkanlığı kararıyla, 23 Nisan 2026 Perşembe günü Türkiye'nin üç büyük şehrinde devlete bağlı ana ulaşım hatları tamamen ücretsiz hizmet verecek. Bu kapsamda; İstanbul’da Marmaray, Ankara’da Başkentray ve İzmir’de İZBAN seferlerinden vatandaşlar gün boyu hiçbir ücret ödemeden yararlanabilecek.

Belediyelere bağlı İETT, EGO ve ESHOT gibi toplu taşıma araçlarının da bu karara paralel olarak ücretsiz veya indirimli olması bekleniyor.

KÖPRÜ VE OTOYOLLAR ÜCRETSİZ Mİ? HANGİ GEÇİŞLER ÜCRETLİ?
Bayram tatilini yollarda geçirecek sürücüler için Karayolları Genel Müdürlüğü'nden beklenen haber geldi. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ile kamuya ait otoyollar bayram süresince ücretsiz olacak. Ancak "Yap-İşlet-Devret" projeleri olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Osmangazi Köprüsü ve Avrasya Tüneli gibi noktalarda normal ücret tarifesi uygulanmaya devam edecek.

ÜCRETSİZ ULAŞIM SAAT KAÇTA BAŞLIYOR?
23 Nisan ulaşım desteği, 23 Nisan 2026 Çarşamba günü saat 00.00 itibarıyla devreye girecek ve gece yarısı 24.00’e kadar kesintisiz sürecek. Yolcular İstanbulkart, AnkaraKart veya İzmirim Kartlarını turnikelerde okutmaya devam edecek; ancak sistem üzerinden herhangi bir bakiye düşümü gerçekleşmeyecek.

