Burcu Kıratlı: Gerçek aşk insanı değiştirmez aksine daha da iyileştirir

Burcu Kıratlı, ‘Aşk Sokakta’ filmiyle beyaz perdeye geri döndü. Biz de buluştuk, filmin adına yakışır bir sohbet gerçekleştirdik. Aşkta insanın kendi benliğinden vazgeçmesini doğru bulmuyor. Ayrıca ilişkilerde yalandan nefret ediyor ve "Kavga bile edeceksek doğru bir şey yüzünden kavga edelim" diyor.

“Yeni filmiyle beyaz perdeye dönen güzel oyuncu Burcu Kıratlı, enerjisi, kahkahaları ve samimi halleriyle karşımızdaydı. Hem aşkı hem sektörü konuştuk; setlerin zorluklarından, kadın oyuncuların yaşadığı engellere, aşkın ince detaylarına kadar… ‘Aşkta kırmızı çizgim yalan. Yalanı asla affetmem’ diyor.
Sevgili Burcu; ‘Aşk Sokakta’ vizyona girdi. Öncelikle nasılsın, heyecanın nasıl? İlk tepkiler seni tatmin etti mi?
Benim işimle ilgili heyecanım her zaman zirvede oluyor. Senaryoyu okurken, çekerken, izlerken, yorumları dinlerken… Şu anda da o heyecanım zirvede. Herkes beni dramda izlemeye alışmıştı, bu bıcır bıcır karakter seyirciyi şaşırttı ve belli ki çok sevmişler. Tepkilerden anladığım kadarıyla İdil’i sevdirmişim.

ERKEK EGEMEN DÜNYADA KADIN DAYANIŞMASI ŞART
İdil karakteri sana geldiğinde, senaryonun hangi detayı seni etkiledi?
Romantik komedi yapmak istediğim bir dönemdi. İlk okuduğumda “İşte bu!” dedim. Klasik romantik komedilerden farklıydı. İdil’in kalıplardan sıyrılıp kendini ve gerçek aşkı keşfetmesi beni etkiledi.
Kendi hayatından duygularını sahnelere taşıdığın oldu mu?
Evet, bazı sahnelerde enerjimi ve doğallığımı kattım.
İdil gibi düğün günü hayal kırıklığı yaşasan ne yapardın?
Sanırım yakardım orayı. Şaka bir yana bunlar çok travmatik olaylar. İnsan, başına gelmeden, o anı yaşamadan o anda neler yapacağını bilemez. Böyle şeyleri yaşamadan bilemezsin.
İdil aşk için neleri göze alıyor, peki sen?
İdil, tüm geçmişinden vazgeçiyor. Ben de âşık olduğumda gözü kara oluyorum.

ÇOK AŞIK OLSAM DA YALANI ASLA AFFETMEM
Aşk uğruna asla affetmeyeceğin şey ne olur?
Kırmızı çizgilerim aşıldığında affetmem. Yalan mesela… Çözümü yok. Kavga edeceksek doğru yüzünden edelim. Bana göre ilişkide en önemli şey güven ve dürüstlük. Bir kere bozuldu mu, o güven bir daha tamir olmuyor. Bu sadece romantik ilişkilerde değil; dostlukta, iş hayatında da geçerli.
Hayatını değiştirecek sert karar verdin mi?
Evet. (Gülüyor)
Filmdeki ihanet sahnesi sana gerçek hayatta ne hissettirirdi?
İdil hem aldatılıyor hem dostu dediği çocukluk arkadaşından ihanet görüyor. Bu durumda hafıza kaybı en iyisi olurdu sanırım. Allah korusun, düşüncesi bile ürkütücü.

Toksik bir ilişkiyi bitirmek mi zor, bağımlı kalmak mı?
Bağımlı kalmak daha zor. Bitirince acı çekersin ama yoluna devam edersin. Diğer türlü sürekli aynı girdapta dönüp durursun
Aşk bir film sahnesi gibi yaşanır mı?
Gerçek aşkın içinde her duygu var. Bazen uçlarda yaşarsın, bazen sakin bir denizi izlersin.
Aşkta şansa inanır mısın?
Doğru kişiyle karşılaşmak da bir şans, kader.

GERÇEK AŞK İNSANI DEĞİŞTİRMEZ DAHA DA İYİLEŞTİRİR
Seni tamamen değiştiren bir aşk yaşadın mı?
Tamamen değiştiren bir aşkı yaşamadım… Bence zaten gerçek bir aşksa, o tamamen değişmene gerek bile bırakmaz. Sadece kendinin daha iyi versiyonuna evrilmeni sağlar. Değişiyorsan ya da değişmen gerekiyorsa, karşındaki seni mi seviyor, yoksa sende değiştirdiği versiyonu mu? Buna çok takılan biri olduğum için ben hiçbir zaman kendi benliğimden vazgeçmedim bu noktada…
Kameralar önünde mükemmel görünüp bitmiş bir ilişkide kaldığın oldu mu?
Olmadı. Bundan sonra da olmaz.
En büyük ‘keşke’nin nedeni aşk mı kariyer mi?
İkisi bağlantılı, ama detay vermeyeyim.

Ünlü olduğun için mi ilişkilerin yürümüyor?
Ünlü olmanın zorlukları var. Karşı tarafın özgüvenli olması gerekiyor.
“Keşke bu aşkı yaşamasaydım” dediğin oldu mu?
Hayır.
Aşk mı sektör mü daha tüketici?
Farklı dinamikler… İkisi de zorlayıcı ama tüketici demek ağır olur.
Hayatın film olsaydı hangi sahne kesilmezdi?
Her sahnesini severim, silmek istemem.

Bundan sonraki projende nasıl bir karakteri oynamak istersin?
Kadın dramını özledim, ana akımda dram yapmak istiyorum.
Romantik komedilerde kadın karakterler yeterince güçlü mü?
Genelde güçlü yazılmaz; uyum ve sıcaklık ön planda. Ama bence sinemada kadın karakterler daha cesur, daha kararlı, daha hayatın içinden yazılmalı. Sektörde hâlâ “romantik kadın” kalıbı çok baskın. Oysa kadınlar hem romantik hem güçlü hem kırılgan hem savaşçı olabilir.
‘Aşk Sokakta’yı izleyen biri o salondan nasıl çıkmalı?
İçi heyecanla kaplı, âşık olmak isteyerek isteyerek ve gülümseyerek…

AŞK İÇİN ARTIK ASLA KARİYERİME ARA VERMEM
Evliliğe bakış açın bugün nasıl?
Doğru kişiyle evlilik mükemmel. Aşka inanmaktan hiç vazgeçmedim.
Aşk için bir daha asla yapmam dediğin şey?
Kariyerime ara vermem.
“Sadece güzelliğinle var oluyorsun” gibi yorumlar seni kırdı mı, yoksa güçlendirdi mi?
Kırmadı. Çünkü sadece güzelliğimle var olmadığımı biliyorum. Neyle var olduğumu biliyorum. En çok da şuna üzülüyorum: Kadınların, başka kadınları desteklemek yerine aşağı çekmeye çalışması. Hele erkek egemen bir toplum ve sektörde yaşıyorsak, birbirimize köstek olmak yerine omuz vermemiz gerekiyor. Ben parlayan kadınları gördüğümde mutlu oluyorum, ilham alıyorum, ilham olmak istiyorum.

Seni bu sektörde en çok yıpratan şey?
Ben işimi her zaman aşkla yapan biri oldum… Hep öyle olacağıma eminim. Yıprandığım, doğru gitmediğini düşündüğüm anlar oldu ama bazen her şey bizim elimizde olmuyor… Soğumak yerine, bana düşeni bana yakışır şekilde yapmaya çalıştım her zaman.
20 yaşındaki Burcu’ya ne söylerdin?
Aşkı dibine kadar yaşa, işine asla ara verme.
36 yaşına girdin ve göstermiyorsun. Nasıl başarıyorsun?
Genetik şanslıyım. Aşırı bakım yapmam ama artık sağlıklı beslenip spor yapacağım.
Yeni yaşında sadece aşk dilediğini okuduk. Doğru mu?
Hayır, yanlış haberdi. Dileğimi kimseye söylemedim.

KADIN, KADINI DESTEKLEMELİ
Kıskanıldığın oldu mu?
Evet. Ama kadınların kadınlara destek olması gerektiğine inanıyorum. Hep birlikte yükselmek varken, birbirimizi aşağı çekmenin kimseye faydası yok. Bu hayatta özellikle erkek baskın bir toplumda ve sektörde yaşarken, başarılı bir kadını örnek almak, onu daha da yükseltmek, desteklemek varken neden aşağı çekmeye çalışıyorlar, hiç anlamıyorum. Ben her zaman parlayan, başarılı kadınlarımızı görmekten çok mutlu oluyorum. İlham almak ve ilham olabilmek çok değerli. Biraz buradan bakmak lazım bence.
Sosyal medyadan “yürüyen” oldu mu?
Yürümek! Çok gülüyorum bu kelimeye… Hoşlanmayı, beğenmeyi yürümek kelimesiyle nasıl da küçümsüyoruz (Gülüyor) Baştan ciddiye alınmıyor sanırım. DM’den bir şey başlatmaya çalışmak… Oradan bir aşk hikâyesi yakalayan mutlaka vardır. Ama benim için zor.
Hayatında duyduğun ve seni en çok kızdıran yalan?
Yalanın her türü… İlişki kopacaksa doğru yüzünden kopsun. Bana göre dürüstlük, hayatın her alanında en temel değer.

