Hastanelik olan Oktay Kaynarca ilk kez konuştu! Aynı lokma, farklı kader: 'Tek tabakta dahi risk var'

Ünlü oyuncu Oktay Kaynarca, geçen çarşamba gecesi yaşadığı gıda zehirlenmesi sonrasında hastaneye kaldırıldı. Haberin ardından sosyal medyada peş peşe paylaşımlar yapılırken, usta oyuncunun sağlık durumuna ilişkin çeşitli iddialar gündeme geldi. Posta.com.tr'ye konuşan Oktay Kaynarca, sağlık durumuna ilişkin ilk kez konuştu. Gıda Mühendisi Ebru Akdağ ise yaşanan zehirlenmenin ardındaki gerçeği açıkladı.

Sinem PAKSOY
sinem.paksoy@posta.com.tr
Yaşananların ardından gözler ünlü oyuncunun sağlık durumuna çevrilirken, farklı iddiaların gündeme gelmesi kamuoyunda soru işaretlerini artırdı. Pek çok kişi "Oktay Kaynarca'ya ne oldu?", "Oktay Kaynarca iyi mi?" sorularına yanıt aramaya başladı. Tüm bu tartışmalar hız kesmeden devam ederken Oktay Kaynarca ilk kez posta.com.tr'ye konuştu.

GECE SAATLERİNDE HASTANEYE KALDIRILDI
Oktay Kaynarca, 13 Mayıs gecesi yaşadığı rahatsızlığın ardından hastaneye kaldırıldı. Yapılan ilk müdahalelerde gıda zehirlenmesi şüphesi üzerinde duruldu. Kısa süre gözlem altında tutulan oyuncunun sağlık durumunun iyi olduğu öğrenildi.
Haberin yayılmasının ardından sosyal medyada çok sayıda paylaşım yapılırken, bazı kullanıcılar "Ölümden döndü" şeklindeki yorumlarla endişelerini dile getirdi. Ancak oyuncunun yakın çevresinden gelen bilgiler durumun kontrol altında olduğu yönündeydi.
'KISA SÜRELİ AMA ETKİLİ BİR RAHATSIZLIKTI'
Yaşadığı rahatsızlık sonrasında ilk kez posta.com.tr'ye konuşan Oktay Kaynarca, sağlık durumuna ilişkin şu ifadeleri kullandı:
“Kısa süreli ama etkili bir rahatsızlık yaşadım ama şimdi bir sorun yok gayet iyiyim.”
Ünlü oyuncu, ortaya atılan ağır sağlık sorunlarına yönelik iddialara ilişkin yaşanan durumun sosyal medyada her zamanki gibi abartıldığını dile getirdi.

'AYNI YEMEĞİ HERKES YER AMA HERKES HASTALANMAZ'
Gıda zehirlenmesinin nedenine dair açıklamada bulunan Kaynarca, yaşanan durumun bazen kişisel hassasiyetlerle bağlantılı olabileceğini söyledi. “Bazen herkesin yediğini siz de yersiniz kimseye bir şey olmaz ama size olur ve neden olduğunu bilemezsiniz. Öyle bir durum” ifadelerini kullandı.
Kaynarca’nın bu sözleri, gıda zehirlenmelerinin neden bazı kişilerde ağır seyrederken bazı kişilerde hiç belirti vermediği sorusunu da yeniden gündeme taşıdı. Peki, aynı sofrayı paylaşan kişilerden bazıları hastalanırken bazılarının hiçbir şikâyet yaşamamasının nedeni ne?

AYNI LOKMA, FARKLI KADER
Gıda Mühendisi Ebru Akdağ, aynı yemeği tüketen kişilerin farklı şekillerde etkilenmesinin oldukça sık karşılaşılan bir durum olduğunu belirtti.
Uzman isim, kişinin mide asidi seviyesi, bağışıklık sistemi, mevcut hastalıkları ve mikrobiyal hassasiyetlerinin belirleyici olabileceğini ifade ederek şu değerlendirmede bulundu:
“Aynı yerde bulunan ve aynı yemeği yiyen kişilerden biri hastalanırken diğeri hiçbir belirti göstermeyebilir. Çünkü burada kıstas sadece gıda değildir. Kişinin bağışıklık sistemi ve vücudunun o dönemdeki direnci de gıda zehirlenmesinde belirleyici faktördür.”

'MİKROPLAR İYİ OTOSTOPÇULARDIR'
Uzman isme göre özellikle çiğ ve pişmiş gıdaların temas ettiği durumlarda çapraz bulaş riski ortaya çıkabiliyor. Aynı yemekten yenmiş olsa bile sadece tek bir tabakta oluşan bulaş dahi zehirlenmeye neden olabiliyor.
Gıda mühendisi Akdağ konuya dair, “Mikroplar iyi otostopçulardır diye anlatırım ben hep. Pişmemiş hayvansal bir üründen bulaş olduysa tek tabakta bile risk ortaya çıkabilir." açıklamasında bulundu.

GÜNLER SONRA BİLE ORTAYA ÇIKABİLİR
Akdağ'a göre gıda zehirlenmeleri her zaman son tüketilen yemekle bağlantılı olmayabiliyor. Bazı vakalarda belirtiler saatler sonra, bazılarında ise günler sonra ortaya çıkabiliyor.
Uzman isim, evde yapılan saklama ve hijyen hatalarının da önemli risk oluşturduğunu belirterek şu uyarıda bulundu:
"Bazen insanlar en son yediği yemeği suçlar ama gıda zehirlenmesi birkaç saat ya da birkaç gün sonra ortaya çıkabilir. Evde yapılan gıda güvenliği hataları da bu tabloya neden olabilir.”