KIŞ LASTİĞİ UYGULAMASI BAŞLADI MI? ZORUNLU KIŞ LASTİĞİ UYGULAMASI NE ZAMAN BAŞLAYACAK?

Kış lastiği zorunluluğu sürücüler için kritik bir konu. 2025-2026 sezonunda uygulama 15 Kasım–15 Nisan tarihleri arasında geçerli olacak. Sürücüler, trafik güvenliği ve olası cezalardan kaçınmak için lastiklerini zamanında değiştirmeye hazırlanıyor.

Zorunlu kış lastiği uygulamasıyla ilgili yeni dönem belli oldu. Uygulama 15 Kasım’da başlayacak ve 15 Nisan’a kadar sürecek. Herkes hangi tarihte devreye gireceğini öğrenmek için açıklamaları yakından takip ediyor. Kurallara uymayanlar için ciddi cezalar uygulanacak.

ZORUNLU KIŞ LASTİĞİ UYGULAMASI NE ZAMAN BAŞLAYACAK VE BİTECEK?
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, kış lastiği zorunluluğunun tarihlerini güncelledi. Eskiden 1 Aralık–1 Nisan olan uygulama, artık 15 Kasım–15 Nisan tarihleri arasında geçerli olacak. Bu değişiklikle uygulama süresi 4 aydan 5 aya çıkarıldı.

Bakanlık, bu kararın mevsim şartları dikkate alınarak alındığını belirtti. Sürücüler, kış koşullarına daha güvenli hazırlık yapabilecek ve trafikte riskler azalacak.

ZORUNLU KIŞ LASTİĞİ KURALLARI İLLERDE DEĞİŞEBİLİR Mİ?
Uraloğlu, il sınırları içindeki kış lastiği uygulamalarının Valiliklerce farklılık gösterebileceğini açıkladı. Bazı iller, uygulama süresini Bakanlık tarafından belirlenen tarihlerden birer ay önce veya sonra uzatabilecek.

Sürücüler, yaşadıkları şehirlerdeki duyuruları takip etmek zorunda. Aksi takdirde, uygulama tarihleri dışında kalan dönemlerde kural ihlali sayılabilir ve ceza uygulanabilir.

KIŞ LASTİĞİNE UYMAYANLARA CEZA NE KADAR?
Zorunlu kış lastiği kurallarına uymayan sürücülere 5.856 TL idari para cezası uygulanacak. Bu ceza, güvenlik önlemlerine dikkat etmeyen sürücüler için ciddi bir yaptırım olarak öne çıkıyor.

Uygulamanın amacı, kış şartlarında trafik güvenliğini artırmak ve kazaları önlemek. Bakanlık, sürücüleri hem kendi güvenlikleri hem de diğer yol kullanıcıları için kurallara uymaya davet ediyor.

