Lüks tatil kabusa döndü! Okyanusun ortasında karantina: Peş peşe ölümler geliyor

Güney Atlantik’in ortasında seyreden lüks yolcu gemisi MV Hondius, kabusu yaşıyor! Hollandalı bir çiftin peş peşe hayatını kaybetmesiyle ortaya çıkan nadir ve ölümcül virüs, tüm gemiyi esir aldı. Dünya Sağlık Örgütü 'ciddi tıbbi vaka' koduyla harekete geçerken, onlarca yolcu ve mürettebat karantina altında yaşam savaşı veriyor.

Arjantin’in Ushuaia kentinden 15 gün önce ‘Atlantik Serüveni’ isimli rota için demir alan Hollandalı kruvaziyer şirketi Oceanwide Expeditions’a ait MV Hondius isimli gemide ölümcül salgın paniği yaşanıyor.
Yola çıktıktan birkaç gün sonra gemi Güney Atlantik Okyanusu’nda ilerlerken 70 yaşındaki Hollandalı bir erkek yolcu yüksek ateş, baş ve karın ağrısı şikayetiyle sağlık ekibine başvurdu. Sağlık durumu kötüleşen yolcu, Saint Helena yakınlarındayken yaşamını yitirdi.

Ardından rahatsızlanan 69 yaşındaki eşi de aynı semptomları gösterince gemiden Güney Afrika’nın Johannesburg kentine tahliye edildi ancak hastanede öldü. Tetkiklerin ardından ölümlerin kemirgenlerden geçen ve nadir görülen Hantavirüs kaynaklı olduğu belirlendi.

KARANTİNAYA ALINDI
Bu sırada gemiden üçüncü ölüm haberi geldi ve yolcular, peş peşe rahatsızlanmaya başladı. Yaklaşık 150 yolcu ve 70 mürettebatın bulunduğu gemi, enfekte olan yolcular ve iki mürettebat için acil tıbbi yardım çağrısında bulundu.
Karantinaya alınan gemiden yolcuların ve mürettebatın, ayrılması yasaklandı. Durumu ‘ciddi bir tıbbi vaka’ olarak değerlendiren Dünya Sağlık Örgütü, yolcuların tahliyesi için çalışma başlattı.

