Popstar'ın yıldızı Rıza Tamer yaşamını yitirdi! Savcılık harekete geçti

Rıza Tamer, rahatsızlanarak hastaneye kaldırılmasının ardından yaşamını yitirdi. 2000'li yılların başında Türkiye'nin en çok izlenen müzik yarışmalarından biri olan Popstar ile geniş kitlelerce tanınan 43 yaşındaki sanatçının yapılan tüm müdahalelere rağmen kurtarılamadığı öğrenildi. Vefat haberi, müzik dünyasında ve sevenleri arasında büyük üzüntüye neden olurken, sanatçının ölümü şüpheli olarak değerlendirilince savcılık harekete geçti.

Bir dönemin en çok izlenen yarışma programlarından biri olan Popstar ile adını geniş kitlelere duyuran Rıza Tamer "Benden Sonra" şarkısıyla büyük çıkış yakalamıştı.

Bodrum'un Konacık Mahallesi'nde yaşayan Rıza Tamer akşam saatlerinde evinde istirahat ederken aniden rahatsızlandı. Edinilen bilgilere göre, rutin ilaçlarını kullandıktan sonra uzanan sanatçıda şiddetli bulantı ve solunum güçlüğü baş gösterdi.
'10 DAKİKA ÖNCE HABERİNİ ALDIM, ŞOKTAYIM'
Yakınlarının ihbarı üzerine olay yerine gelen sağlık ekipleri, Tamer'i hemen Bodrum Devlet Hastanesi'ne nakletti. Ancak yoğun bakımda yapılan tüm müdahalelere rağmen 43 yaşındaki ünlü şarkıcının beynine oksijen gitmediği tespit edildi ve Tamer, yapılan tüm müdahalelere rağmen hayatını kaybetti.
Şarkıcının basın danışmanı "10 dakika önce vefat haberini aldım, şoktayım" dedi.

SAVCILIK DEVREYE GİRDİ
Öte yandan ünlü şarkıcı Rıza Tamer'in ölümü şüpheli bulundu. Ölümün şüpheli bulunması üzerine cumhuriyet savcısı tarafından inceleme başlatıldı. Olayda zehirlenme ihtimali üzerinde durulurken, Rıza Tamer'in cenazesinin kesin ölüm nedeninin belirlenmesi amacıyla Muğla Adli Tıp Kurumu morguna gönderileceği öğrenildi.

"Yıldız yatağından kalkar bu aşkı duysa" demiş, herkes bu adamı merak etmişti. İhanetin acısıyla sokaklara düştüğü, yıllarca kutu toplayıp satarak hayatta kalmaya çalıştığı ortaya çıkmıştı. Rıza Tamer 2025 yılında POSTA'dan Oya çınar'a röportaj vermişti.

Rıza Tamer, POSTA'dan Oya Çınar'a verdiği röportajda şu açıklamalarda bulunmuştu:
‘Benden Sonra’ şarkısında Zeynep Bastık’la yaptığınız düet herkese ‘ciğerimiz kalmamıştır’ dedirtti. Hem şarkının hikayesini hem de Zeynep Bastık’la buluşma hikayenizi merak ediyorum.
Benim bir buçuk yıl eve kapanıp sadece şarkı yaptığım bir süreç var. Hayatımın çok travmatik bir döneminin hikayesi aslında. O süreçte 70 şarkı yaptım. ‘Benden Sonra’ da onlardan biriydi. Sokak müzisyeniydim ben aslında. Şans eseri biri, ben şarkıyı söylerken çekip sosyal medyasında paylaşmış. O şarkı viral olunca benim hayatımda yeni bir dönem başladı.

Peki, siz şu ana kadar nerelerdeydiniz? Hiç profesyonel bir adımınız olmadı mı?
Daha önce Pop Star’a katılmıştım ben 2004’te. Orada üçüncü oldum ama o dönem kimse arkamızda durmadı bizim ve o hikaye öylece kaldı. Sonrasında zaten menajer sıkıntıları yaşadım ve profesyonel anlamda hayal ettiğim adımları atamadım. Barlara döndüm ve uzun süre barlarda müzik yaptım.
Sonra?
Sonrası biraz malum. Özel hayatımdaki travmalardan sonra üç yıl müziği bıraktım ve sokakta müzik yapmaya başladım. Sokakta yatıp kalktığım bir dönem oldu.

Evlilik sürecinizden bahsediyorsunuz. Ben hikayenizi ilk duyduğumda, “Sokağa düşecek kadar ne yaşamış olabilir ki?” dedim…
Beni tanımayanlar böyle düşünebilir ama ben ne yaşadığımı biliyorum. Bilen bilir dedikleri bir durum. Hiçlik noktasında bir aşkın, Allah aşkından sonra en büyük aşkın bir insana duyulan aşk olduğunu ben o süreçte anladım ama herkesten bunu anlamasını beklemiyorum tabii.
Hiç, “Acaba aşk sandığım şey bir ego sarsılması belki de” demediniz mi?
Ben daha önce de aşık oldum ama gerçek aşk acısını yaşamamıştım. Kendinden, nefsinden, bedeninden vazgeçtiğinde gerçek aşkı, Allah’ı tanırsın ama ondan önce de ona en yakın olan insan aşkını duyarsın. O da seni Allah’a yaklaştırır.

'ŞÖHRETE HİÇ HAZIR DEĞİLDİM'
Şimdi nasıl hissediyorsunuz?
Rezalet! İstemediğim, beklemediğim bir anda gelen bir şöhret yaşıyorum. Buna hazır değildim. Betonlarda yatıp kalkıyordum. Kutu toplayarak karnımı doyuruyordum. Medreselerde yatıp kalkma, tarikatlara girip çıkma, her şeyi denedim. Kendimi bulmak adına her yoldan geçtim.
Sonra müziğe nasıl geri döndünüz?
Yeniden gitarı elime alınca iyi geldi. Zaten şöhret gelmeden önce de ben müzik yaparak para kazanmaya başlamıştım. Bir gün ben şarkı söylerken biri geldi, “Bu şarkı senin mi?” dedi, “Evet” dedim. “Ben buna 30 bin veririm” dedi, aldı gitti. İşte bence tüm bu konuşmalarımızın özetidir bu. Sen Allah’a yaklaşınca Allah seni duyar, el uzatır. Yeter ki kalbin temiz olsun.

'CEHENNEMİN KAPISINDA BEKLEMEM ARTIK, İYİLEŞİYORUM'
“Şöhrete hazır değildim” dediniz. Ciddi bir hata yaptığınızı düşünüyor musunuz bu süreçte?
Yaptım tabii. Ünlü zehirlenmesi tüm sanatçılarda mevcut, benim de hatam oldu ama bir yandan da bakıyorum; bu halk ne deliler gördü, neleri, kimleri gördü. (Gülüyor) Zaten halkın içinden geldiğim için iyi tanıyorum. Affedici ve hoşgörülüdür bizim halkımız.
Sizi bir programda izledim. Eski eşiniz için “Onu cehennemin kapısında bekleyeceğim” dediniz. Aynı duyguda mısınız? Bu yükle yaşanır mı?
Affettim diyemem ama daha rahatlamış hissediyorum ve dediğiniz doğru. Affedince sen de kurtulmuş olacaksın aslında. Eskiden düşünemezdim ama şimdi niye olmasın, yeniden aşık olabilirim, hayatıma yeni birini alabilirim gibi hissediyorum. Bir de cehennemin kapısı sıcaktır şimdi ya. Git, orada kapıda bekle. Bir de gelecek mi o da meçhul. (Gülüyor) Özetle iyileşmeye başladığımı hissediyorum.
Daha da merak ettiğim bir şey; bu kişi şu an sizi dinliyor… Bu şarkının kendisine yazıldığını biliyor. Hiç size ulaşmaya çalıştı mı?
Zaman zaman ulaşmaya çalışıyor ama ben istemiyorum; o defteri tamamen kapatmak istiyorum.

