Sağlıklı besleniyorum derken sağlığınızdan olmayın! Yemek sırasında yapılan bu hata mideyi altüst ediyor

Günde en az üç öğün sofraya oturuyoruz ancak yemek yeme alışkanlıklarımızda yaptığımız küçük bir hata, aldığımız tüm vitaminleri boşa çıkarabiliyor. Çoğu kişinin "daha iyi çiğnemek" veya "kolay yutmak" için başvurduğu o yöntem, aslında mide asidini bozarak sindirim sistemini felç ediyor. Uzmanların "sofradan derhal uzaklaştırın" dediği o kritik hatayı ve vücudunuza verdiği zararları ilk kez duyacaksınız.

Beslenme uzmanları ve doktorlar, ne yediğimiz kadar "nasıl" yediğimizin de hayati önem taşıdığını vurguluyor. Modern yaşamın getirdiği hızlı yeme alışkanlığıyla birleşen bazı geleneksel hatalar, uzun vadede mide hastalıklarına ve kronik yorgunluğa kapı aralıyor. İşte sofrada neredeyse herkesin farkında olmadan yaptığı o büyük hata...

YEMEKLE BİRLİKTE SU TÜKETİMİNE DİKKAT!
Pek çok kişi yiyecekleri daha rahat yutmak veya sindirime yardımcı olmak amacıyla yemek sırasında bolca su tüketiyor. Ancak uzmanlar, yemekle birlikte içilen suyun mide asidini (hidroklorik asit) seyrelttiğini belirtiyor. Asit dengesi bozulan mide, yiyecekleri parçalamakta zorlanıyor ve bu durum şişkinlik, hazımsızlık ve mide yanması gibi şikayetleri beraberinde getiriyor.

"SESSİZ TEHLİKE" VİTAMİN EMİLİMİNİ ENGELLİYOR
Yemek sırasında sıvı tüketmek sadece mideyi yormakla kalmıyor, aynı zamanda besinlerden alacağımız verimi de düşürüyor. Mide asidi azaldığında, yiyeceklerdeki proteinler ve vitaminler tam olarak ayrıştırılamıyor. Sonuç olarak, ne kadar sağlıklı beslenirseniz beslenin, vücudunuz bu besinlerden yeterince yararlanamıyor ve kendinizi sürekli halsiz hissetmenize neden oluyor.

İDEAL ZAMANLAMA NASIL OLMALI?
Peki, su içmeyi tamamen mi bırakmalıyız? Tabii ki hayır. Uzmanların önerdiği altın kural; suyu yemekten 30 dakika önce içmek veya yemekten en az 1-2 saat sonra tüketmektir. Eğer yemek sırasında mutlaka sıvı ihtiyacı hissediliyorsa, bunun sadece birkaç yudumla sınırlı kalması ve mümkünse oda sıcaklığında olması tavsiye ediliyor.

HAZIMSIZLIĞIN TEMEL SEBEBİ OLABİLİR
Eğer siz de yemekten sonra kendinizi aşırı şişmiş hissediyor ve kronik mide ağrıları çekiyorsanız, suçlu tükettiğiniz gıdalar değil, yanındaki su bardağı olabilir. Beslenme alışkanlıklarınızda yapacağınız bu küçük değişiklik, sindirim sisteminizin yeniden saat gibi çalışmasını sağlayabilir.

