YARIYIL TATİLİ UZATILDI MI? OKULLAR 20 ŞUBAT'A KADAR TATİL Mİ EDİLDİ? SÖMESTR UZATILDI MI? 15 TATİL NE ZAMAN BİTİYOR?

Yarıyıl tatilinin uzatıldığı ve okulların 20 Şubat’a kadar kapalı olacağı yönündeki iddialar gündem oldu. Öğrenciler, tatilin biteceği tarihi araştırıyor.

Milyonlarca öğrenci ve veli “15 tatil uzatıldı mı?” sorusuna yanıt arıyor. Sosyal medyada yayılan söylentiler kafa karışıklığı yaratırken, Milli Eğitim Bakanlığı’nın açıkladığı resmi çalışma takvimi okulların açılış tarihini net şekilde gösteriyor.

YARIYIL TATİLİ UZATILDI MI?
Sosyal medyada okulların açılışının 20 Şubat’a ertelendiğine dair iddialar dolaşıma girdi. Ancak Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanan 2025-2026 eğitim öğretim yılı takviminde herhangi bir değişiklik yapılmadı.

Bu nedenle sömestr tatilinin uzatıldığı yönündeki haberler gerçeği yansıtmıyor. Resmi takvim doğrultusunda öğrenciler planlanan tarihte yeniden ders başı yapacak.

15 TATİL NE ZAMAN BİTİYOR, OKULLAR NE ZAMAN AÇILACAK?
MEB tarafından açıklanan takvime göre yarıyıl tatili 30 Ocak 2026 tarihinde sona erecek. Tatilin ardından ikinci dönem eğitim öğretim süreci başlayacak.

Okullarda 2. dönem, 2 Şubat 2026 Pazartesi günü başlayacak. Böylece öğrenciler ve öğretmenler sömestr sonrası derslere kaldıkları yerden devam edecek.

İKİNCİ ARA TATİL VE OKULLARIN KAPANIŞ TARİHİ NE ZAMAN?
2025-2026 eğitim öğretim yılı içinde ikinci ara tatil 16-20 Mart 2026 tarihleri arasında yapılacak. Öğrenciler bu dönemde kısa bir dinlenme fırsatı daha bulacak.
Eğitim yılı ise 26 Haziran 2026 tarihinde sona erecek. Öğrenciler karnelerini alarak yaz tatiline çıkacak ve yeni dönem hazırlıkları başlayacak.

