Gaz sancısı neden olur? Gaz ve şişkinlik nasıl giderilir? Gaz giderici tarif

Gaz sancısı neden olur? Gaz ve şişkinlik nasıl giderilir? Gaz giderici tarif

Gaz sancısı her insanın başına gelebilecek bir durum. Bazen yediklerimiz bazense bazı hastalıklar nedeniyle gaz sancısı çekebiliyoruz. Çıkardığımız gaz bize bağırsaklarımızla yani aslında sindirim sistemimizle ilgili ipuçları veriyor. Gaz sancısı şiddetli karın ağrılarına sebep olabilir. Önlem alınmadığı ve evde tedavi yöntemleri uygulanmadığı takdirde rahatsız edici bir boyuta ulaşabilir. Peki gaz neden oluşur, gaz oluşumu nasıl engellenir, gaz sancısı nasıl giderilir? Gaz yapan besinler neler? Kötü kokulu gaz neyin işareti? Gaz giderici yoğurt tarifi haberimizde.

07 Temmuz 2020, Salı 15:33 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Sindirim sisteminde oluşan gaz şikayeti tek bir nedene bağlı olarak oluşmaz. Gaz oluşumunun birçok sebebi olabilir. Sindirim problemlerinden kaynaklanan, içtiğimiz gazlı içecekler ya da bikarbonat gibi geçici gaz oluşturan içecekler nedeniyle de gaz şikayetimiz oluşabilir. Bunu önlemek için ya bu içeceklerden uzak durmamız gerekiyor ya da yemek yerken biraz yavaş hareket etmemiz gerekiyor. Çok fazla hava yutmamızı engelleyerek gaz şikayetinden de kurtulabiliriz.

Ancak engelleyemediğimiz sindirim problemine bağlı olan gaz oluşumları da vardır. Bunlar için sindirim sistemini güçlendirmek, vücudun gerekli enzimleri üretmesini sağlamak da gaz oluşumunu engelleyebilir. Bazı yiyeceklerden uzak durmak ya da yiyecekleri pişirirken göstereceğimiz özen gaz şikayetinin en aza indirilmesini sağlayabilir.

Gaz yapan besinler

  • Kuru fasulye
  • Soğan
  • Lahana
  • Karnabahar
  • Brokoli
  • Enginar
  • Kuru üzüm
  • Bakliyat (Mercimek, nohut vs.)
  • Erik kurusu
  • Elma

Ayrıca makarna, patates gibi nişastalı yiyecekler, gazlı içecekler, düzensiz öğünler, ikinci kez ısıtılan yiyecekler de gaz sıkışmasına neden olabilir.

Kötü kokulu gaz neyin işareti?

Ancak ne yaparsak yapalım bir türlü kurtulamadığımız ve bizi sosyal ortamda rahatsız eden özellikle kötü de kokan gaz şikayeti, sindirim sistemindeki bozulmayı işaret ediyor.

Sindirim için gerekli olan enzimlerin üretilmemesi, bağırsak florasını oluşturan dost bakterilerin özelliğinin bozulması ve patojen tabir edilen bakteri ve mantarların yerleşmesi, bu kötü kokulu gaz şikayetinin oluşmasında baş rolü üstlenir.

Bu gaz şikayetinden kurtulmak biraz zor da olsa gaz şikayetini en aza indirmeniz mümkün:

Gaz oluşumunu önlemenin 7 yolu

  • Yiyecekleri her lokmada en az 10 kez çiğnemek.
  • Lokmaların birisi yutulmadan ikincisini ağzımıza almamak.
  • Sindirimi kolaylaştırmak düşüncesiyle soda diye tabir ettiğimiz, bikarbonat içeren ve geğirmemizi sağlayan içecekleri hemen yemeğin üzerine içmemek. (Gerçek maden suyu bu gruba girmiyor.)
  • Yemeklerden sonra az da olsa yürüyüş yapmak ya da en azından oturduğumuz yerden kalkmak.
  • Yemeklerde sindirimi kolaylaştıran ve özellikle probiyotik içerdiğini bildiğimiz, turşu, peynir, ev yoğurdu, sirke gibi fermente ve probiyotik içeren gıdaları tüketmek.
  • Ara öğünlerden uzaklaşmak ve gündüz ağırlıklı düzenli bir beslenme sistemine geçmek.
  • Muhtemelen bize gaz yapan yiyecekleri tanıdığımızı bilerek bu yiyeceklerden uzak durmak.

Evde gaz sancısı nasıl giderilir?

  • Sırt üstü uzanmalısınız. Bu şekilde uzandıktan sonra egzersiz yapar gibi dizlerinizi karnınıza doğru çekip serbest bırakmalısınız. Yaptığınız bu küçük egzersiz gaz çıkarmanızı kolaylaştıracaktır.
  • Eğer ki gaz problemi yaşıyorsanız bitki çayları tüketerek gaz sancınızı hafifletebilir ve gaz çıkarmanızı kolaylaştırabilirsiniz. Tercih edebileceğiniz bitki çayları arasında zencefil çayı, nane çayı, papatya çayı ve rezene çayı gelmektedir.
  • Gaz sancısı yaşarken gazlı içeceklerin tüketimine devam etmek gaz oluşumunu artıracaktır. Ayrıca alkol tüketimi de vücutta gaz miktarını artıracak ve gaz oluşumuna sebep olacaktır. Ancak gaz yapan içeceklerin tüketilmesi yerine su tüketmek gaz sancısı hafifletecek etkidedir.
  • Gaz sancısının hafiflemesi için karnınızı ısıtmakta faydalı olacaktır.

Gaz ve şişkinliği yok etmek için yemeklerden sonra tüketebileceğiniz tarif:

Gaz giderici yoğurt tarifi

Malzemeler:

  • 1 çay kaşığı rezene tohumu
  • 1 çay kaşığı dereotu tohumu
  • 1 çay kaşığı Frenk kimyonu
  • 1 çay kaşığı anason
  • Yoğurt

Yapılışı:

Kasenin içine belirtildiği miktarda malzemeleri koyup karıştırın ve yemek sonrasında tüketin. Yoğurt yerine isteyenler su ile de bu karışımı yapabilir.





;
Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sağlık içerikleri sadece bilgilendirme amaçlıdır, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz.
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Sosyal medya burun estetiği operasyonlarını artırdı