Gaz yapmayan yiyecekler nelerdir? Gaz ve şişkinliği önlemek için en iyi gazsız gıdalar

Gaz yapmayan yiyecekler tüketmek, şişkinlik sorununa çözüm olabilir. / ÖZEL

18 Kasım 2021, Perşembe 15:21 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Her gün yuttuğumuz hava ve sindirdiğimiz besinler nedeniyle vücudumuzda belirli bir miktar gaz oluşması oldukça sağlıklı ve doğal bir işlevdir.

Gaz iki ana kaynaktan gelir: yutulan hava ve kalın bağırsakta doğal olarak bulunan zararsız bakteriler tarafından belirli gıdaların normal şekilde parçalanması.

Her gün vücudumuz 1-2 litreye kadar gaz üretebilir ve atar. Gazların çoğu kokusuz olduğu ve genellikle küçük miktarlarda salındığı için bazen rüzgarın geçtiğini fark etmeyebilirsiniz. Ancak özellikle gaz yapan yiyecekler yendiğinde vücuttaki gaz artar ve sıkışır bu da vücutta şişkinliğe ve rahatsızlığa neden olur

Gaz genellikle sadece kükürt gibi kokan gazlar içeriyorsa kötü bir kokuya sahiptir. Ancak, geçirdiğiniz gazın bazen biraz kokmasının normal olduğunu hatırlamak önemlidir.

Beslenme şeklinizde ufak değişiklikler yaparak ve gaz yapmayan yiyecekler tüketerek bu sıkıntıyı azaltabilirsiniz.

Sıklıkla gaz problemi yaşıyorsanız gaz yapmayan yiyecekler tüketmenin yanı sıra bazı uyarılara dikkat edebilirsiniz;

  • Daha sık, daha küçük öğünler yiyin
  • Yavaş yiyin
  • Daha fazla çiğneyin
  • Probiyotiklerle sindirim sisteminizi güçlendirin
  • Vücudunuzun yiyecekleri sindirme şeklini iyileştirmek için düzenli olarak egzersiz yapın
  • Nane çayı tüketin
  • Gaz yapan yiyecekler tüketmeyin
  • Sakız çiğnemek, kalem üstü kemirme alışkanlığı ve emerek şeker tüketmek gaz miktarını arttırabilir.
  • Gevşek takma dişler gaz miktarını arttıran başka bir nedendir


Pirinç, sarımsak, muz, fesleğen, hint safranı, nane, muz, keten yağı gibi besinler gaz yapmayan yiyecekler arasında başta gelir ve sindirim sistemimi rahatlatır.


İşte gaz yapmayan yiyecekler...

GAZ YAPMAYAN HAYVANSAL GIDALAR

GAZ YAPMAYAN HAYVANSAL GIDALAR

Hayvanlardan elde edilen protein kaynakları, bağırsak bakterileri tarafından alınan karbonhidratları içermez.

Bu nedenle, gaz veya şişkinlikten kaçınmak istediğinizde hayvansal proteinleri yemeyi seçebilirsiniz.

Glazürler ve soslar, tümü gaz üretebilen ilave şeker, sarımsak veya soğan içerebilir, bu nedenle aşağıdakileri sade yediğinizden emin olun:

  • Kırmızı et
  • Tavuk
  • Yumurtalar
  • Balık
  • Hindi


GAZ YAPMAYAN SEBZELER

GAZ YAPMAYAN SEBZELER

Sebzeler, lif bakımından güçlü, karbonhidrat bakımından düşüktür ve gaza neden olma olasılığı düşüktür.

Bunların hepsi sizin için iyidir, bu yüzden onları tabağınıza yığmaktan çekinmeyin. Hatta onlardan basit bir salata yapmayı ve onu büyük öğününüze dönüştürmeyi düşünebilirsiniz.

Gaz yapma olasılığı düşük olan sebzeler şöyledir;

  • Karahindiba,
  • Fesleğen,
  • Zencefil,
  • Ispanak
  • Marul,
  • Domates,
  • Kabak,
  • Bamya
  • Rezene,
  • Salatalık,


GAZ YAPMAYAN MEYVELER

GAZ YAPMAYAN MEYVELER

Gaz yapmayan yiyecekler arasında en önemlileri de meyvelerdir. Portakal, erik, armut, kayısı, şeftali, greyfurt gibi bazı meyvelerin gaza neden olduğu bilinmektedir. Bazı meyvelerin ise gaz yapma olasılığı daha düşüktür;

  • Yaban mersini
  • Kavun
  • Clementine
  • Üzüm
  • Şeker kavunu
  • kivi
  • Ananas
  • Ahududu
  • Çilek


GAZ YAPMAYAN TAHILLAR

GAZ YAPMAYAN TAHILLAR

Buğday ürünlerinde gaza neden olabilecek bazı karbonhidratlar vardır. Bunlardan kaçınmak için aşağıdaki seçenekleri deneyin.

Aşağıdaki seçenekler, gazla uğraşmak istemediğiniz zamanlar için daha iyi seçeneklerdir:

  • Glutensiz ekmek
  • Pirinç ekmeği
  • Yulaf
  • Pirinç, kahverengi veya beyaz
  • Kinoa


GAZ YAPMAYAN YİYECEKLER

GAZ YAPMAYAN YİYECEKLER

Fermente gıdalardan gelen bakteriler, bağırsağınızın genel sağlığı için harikadır. Bu seçeneklerden biriyle gerçekten yanlış gidemezsiniz:

  • Kefir
  • Salatalık turşusu.
  • Lahana turşusu.
  • Fermente sebzeler
  • Kombu çayı
  • Yoğurt (şeker ilavesiz)
  • Tempeh


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Pirinç unu nedir? Pirinç ununun faydaları nelerdir? Besin değerleri, kullanımı ve püf noktalar