Abone Ol Google News
Gebelik takibinde 28–36 hafta

Gebelikte 28. hafta ile pek çok tetkik artık geride kaldı, bu evre anne adaylarını yavaş yavaş anne olmaya taşındığı evredir. 28. haftada anneye giden kan akımları ultrasonografi ile son bir kez değerlendirilir, akımda ve dopler ultrasonografide bir problem yoksa geriye kalan tek şey anne adayının sağlıklı bir şekilde gebelik sürecini tamamlamasıdır. Sosyal kısıtlamaların olmadığı ve anne adayının çalışma hayatı içerisinde aktif şekilde olabileceği bu dönem fazla kilo alınmadığı sürece gebelik sürecinin konforlu evrelerinden sayılabilir.

Bu süreçte en önemli evre 36. haftadır, çünkü 36.hafta prematürite sınırı olarak kabul edilir ve bu haftadan önceki doğumlar erken doğum sayılır. Prematürite sınırından sonra yapılacak doğumlarda en riskli olan süreç geride kalmış olur ve aylık yapılan kontroller, artık haftalık şeklini alır.

Bu dönemde anne adaylarının en sık sorduğu soru ‘’ hamilelikte ne kadar kilo almalıyım?’’ sorusudur. Hamileliğin en rahat kilo alınan dönemi 28-36 haftadır ve anne adayları özellikle bu dönemde farkında olmadan kilo alabilir. O nedenle protein ağırlıklı diyetle hamileliğe başlar ve bu şekilde devam ederse, bebeğin sağlıklı gelişimini ihmal etmezken, kendisi de fazla kilo almaz.

Peki fazla kilo almadan gebelik süreci nasıl tamamlanır? Öncelikle bilinmesi gereken şey, hamilelikte diyet yapılmaması gerektiğidir, her şeyden yenmeli ama ağırlık sebzeye, meyveye ve proteine verilmelidir. Bu beslenme düzeninin karşılığı doğum sonrasında, bebeğin gelişimi ile anlaşılır. Bebeğin hastalıklara karşı direnç gösterebilmesinin ve zekâ seviyesinin belirgin seviyede görülmesinin sırrı hamilelikteki protein ağırlıklı beslenme şeklinden kaynaklanmaktadır.

Gebelik takibinde 28–36 hafta

28.haftaya ulaşmış gebeliklerde, anne adayları artık üçüncü üç aylık döneme girmiştir. Bebeğin gelişiminin devam ettiği bu dönemde anne adayları neler yapmalı? nelerden kaçınmalıdır? Kadın Hastalıkları, Doğum ve Perinatoloji Uzmanı Prof. Dr. Zehra Neşe Kavak gebelik sürecinin sağlıklı şekilde tamamlanabilmesi için anne adaylarına 7. ve 8. aylarında yapmaları gerekenler hakkında bilgi verdi.

19 Eylül 2020, Cumartesi 13:53 Son Güncelleme:

Gebelikte 28. hafta ile pek çok tetkik artık geride kaldı, bu evre anne adaylarını yavaş yavaş anne olmaya taşındığı evredir. 28. haftada anneye giden kan akımları ultrasonografi ile son bir kez değerlendirilir, akımda ve dopler ultrasonografide bir problem yoksa geriye kalan tek şey anne adayının sağlıklı bir şekilde gebelik sürecini tamamlamasıdır. Sosyal kısıtlamaların olmadığı ve anne adayının çalışma hayatı içerisinde aktif şekilde olabileceği bu dönem fazla kilo alınmadığı sürece gebelik sürecinin konforlu evrelerinden sayılabilir.

Bu süreçte en önemli evre 36. haftadır, çünkü 36.hafta prematürite sınırı olarak kabul edilir ve bu haftadan önceki doğumlar erken doğum sayılır. Prematürite sınırından sonra yapılacak doğumlarda en riskli olan süreç geride kalmış olur ve aylık yapılan kontroller, artık haftalık şeklini alır.

Bu dönemde anne adaylarının en sık sorduğu soru ‘’ hamilelikte ne kadar kilo almalıyım?’’ sorusudur. Hamileliğin en rahat kilo alınan dönemi 28-36 haftadır ve anne adayları özellikle bu dönemde farkında olmadan kilo alabilir. O nedenle protein ağırlıklı diyetle hamileliğe başlar ve bu şekilde devam ederse, bebeğin sağlıklı gelişimini ihmal etmezken, kendisi de fazla kilo almaz.

Peki fazla kilo almadan gebelik süreci nasıl tamamlanır? Öncelikle bilinmesi gereken şey, hamilelikte diyet yapılmaması gerektiğidir, her şeyden yenmeli ama ağırlık sebzeye, meyveye ve proteine verilmelidir. Bu beslenme düzeninin karşılığı doğum sonrasında, bebeğin gelişimi ile anlaşılır. Bebeğin hastalıklara karşı direnç gösterebilmesinin ve zekâ seviyesinin belirgin seviyede görülmesinin sırrı hamilelikteki protein ağırlıklı beslenme şeklinden kaynaklanmaktadır.