Gebelikte ayak şişmesini önlemenin yolları

Hamilelikte vücudunuz hızla değişiyor. Anneleri en çok rahatsız eden bu değişimlerin başında da ayak şişmesi geliyor. İlk aylarda Progesteron hormonu yani kadınları hamilelik dönemine hazırlayan bu hormon sindirimi yavaşlatarak ellerde, ayaklarda ve yüzde şişliklere neden olabilir. Hamileliğin son döneminde ise vücut, bebek büyüdükçe daha da ağırlaşır ve bu da bacaklardan kalbe giden kan akışını yavaşlatır. Bu da ayak şişmesine neden olur. Peki, Gebelikte ayak şişmesini önlemenin yolları var mı? İşte adım adım hamilelikte ayak şişmesini önlemenin yolları…

08 Kasım 2019, Cuma 17:20 Son Güncelleme:
A A
1. Sodyum alımını azaltın

1. Sodyum alımını azaltın

posta.com.tr

Hamilelik sırasında ayakta şişmeyi azaltmanın bir yolu sodyum (veya tuz) alımınızı sınırlandırmaktır. Tuz, vücudunuzu ekstra su tutturur. Konserve veya işlenmiş yiyeceklerden uzak durmaya çalışın, çünkü bunlar sodyum bakımından yüksektir. Ayrıca yemeğinize fazladan sofra tuzu koymamaya çalışın. Biberiye, kekik ve kekik gibi tuzlu bitkileri kullanmak tuz kullanmadan tariflerinize lezzet katmanın kolay bir yoludur!

2. Potasyum alımını arttırın

2. Potasyum alımını arttırın

Yeterli potasyum almamak ayak şişmesini daha da kötüleştirebilir, çünkü potasyum vücudunuzun tuttuğu sıvı miktarını dengelemesine yardımcı olur. Doğum öncesi vitamininiz sizin için fazladan bir miktar potasyum içermelidir, ancak aynı zamanda iyi bir potasyum kaynağı için yemek de önemlidir.

Potasyumun doğal olarak bulunduğu bazı yiyecekler şunlardır: patates, tatlı patates, muz, ıspanak, fasulye, yoğurt, pancar, somon ve mercimek. 

3. Kafein alımını azaltın

3. Kafein alımını azaltın

Hamilelikte ara sıra kafein zararlı olmasa da çok fazla kafein tüketmek bebek için iyi değildir. Ayrıca ayak şişliğini daha da kötüleştirebilir. Kafein, bir idrar söktürücüdür, bu da daha fazla tuvalete gitmenize neden olur, bu da vücudunuzun sıvı tutması gerektiğini düşünmesini sağlar. Enerji için sütlü kafeinsiz kahve veya nane gibi bir bitki çayı deneyin.

4. Daha fazla su için

4. Daha fazla su için

Hamilelikte ayak şişmesini engellemek için daha fazla su içmek şişliği azaltmanın bir yolu. Ayaklarınızı bir süre yükseltilmiş bir yere koyarak oturmak bacaklarınızda biriken sıvının gün boyunca akmasına yardımcı olabilir.

5. Bol ve rahat kıyafetler giyin

5. Bol ve rahat kıyafetler giyin

Özellikle bilek, bel ve ayak bilekleri etrafına sıkı giysiler giymek ayak şişliği daha da kötüleştirebilir. Bu durum temel olarak kanın kolayca dolaşmasını önler. Bol ve rahat kıyafetler giymeyi deneyin. Maksi elbiseler ve kış aylarında hırkalar veya kazaklar hem sevimli hem de rahat olabilir.

6. Sakin olun

6. Sakin olun

Özellikle sıcak yaz aylarında hamileyseniz, günün sıcağında içeride kalmak ve sert egzersizlerden kaçınmak, serin kalmanıza ve şişliği azaltmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca serin kıyafetler giyebilir, ayaklarınıza soğuk kompres yerleştirebilir veya bir fanı yakınlarınızda tutabilirsiniz.

7. Yürüyüş

7. Yürüyüş

Günde birkaç kez 5-10 dakikalık bir yürüyüşe çıkmak, dolaşımınızı iyileştirmeye yardımcı olarak şişmeyi azaltır. Bu aynı zamanda güzel bir mola olabilir ve hamileliğiniz için egzersiz yapmanın harika bir yoludur.

8. Rahat ayakkabılar giyin

8. Rahat ayakkabılar giyin

Rahat (ortopedik) ayakkabı giymek, ayak şişmesinin azaltılmasının yanı sıra ağırlık merkeziniz değiştiğinde ve kilonuz arttınca ortaya çıkabilecek kalça ve sırt problemlerini önlemenin de anahtarıdır. Şişmeye ek olarak, vücudunuzdaki bağlar (ayaklarınız dahil) aslında hamilelikte gerilir, bu nedenle ayaklarınızın boyutu değişebilir. Bazı kadınların ayakları hamilelik öncesi boyutlarına geri döner, ancak birçok kadın ayaklarının kalıcı olarak yarım boy veya daha büyük olabilir. 

9. Yüzme

9. Yüzme

Su basıncının hamilelik sırasında şişmeyi azalttığını gösteren bir çalışma yoktur. Ancak çoğu kadın arasında havuzda vakit geçirmenin ayak şişmesini önlediği inanışı vardır.

Su derinliğinin neredeyse boynunuza kadar yükseldiği bir havuzda durmayı veya yüzmeyi deneyin. En azından, daha hafif, daha serin olacak ve egzersiz yapmış olacaksınız. Ayrıca ayaklarınızın ve bacaklarınızın daha az şişmiş olduğunu görebilirsiniz.

10. Masaj yaptırın

10. Masaj yaptırın

Eşiniz hamilelik sürecinde size yardımcı olmanın veya bu süreçte yanınızda yer almanın yollarını arıyor olabilir. Bu adım hem sizin hem de onun için mükemmel bir fırsat. Eşinizin size yapacağı masaj, ayaklarınızda biriken sıvıların dolaşmasına yardımcı olur ve bu da şişliği azaltır.

11. Sol tarafında uyu

11. Sol tarafında uyu

Sol tarafta yatmak kan akışını artırabilir ve bu da ayak şişmesini azaltır. Sol tarafa yatmak, uterusunuzun basıncını kalbe kan veren büyük kan damarı olan inferior vena cava (vücudun alt bölgesinde bulunan toplardamarların birleşerek kalbin sağ kulakçığına açılan damarıdır. Ayrıca vücuttaki en büyük toplardamardır) alır. 

Sıradaki haber yükleniyor...
SIRADAKİ HABER Hamilelikte yemeniz gereken 13 yiyecek