Geceleri de yiyebileceğiniz 10 masum atıştırmalık

Geceleri yemek yemeye korkuyoruz, ancak aç uyumayı da hiçbirimiz sevmiyoruz. Tok karnına uyumak her zaman mutluluk vericidir. Peki bizi hem tok tutacak hem de kalorisi düşük, masum atıştırmalıklar hangileri. Geceleri de atıştırabileceğiniz masuk atıştırmalıkları listeledik.

23 Nisan 2021, Cuma 16:30 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Fındık – Fıstık Ezmesi

Fındık – Fıstık Ezmesi

Yüksek protein içeriği ile şeker istediğiniz aniden azaltacak ve kan şekerinizi dengeleyerek tok kalmanızı sağlayacaktır. Tabii hazır market ezmeleri değil, evde şekersiz olarak kendinizin hazırladığı fındık veya fıstık ezmesi olması şartı ile! Elma veya muz ile de daha güzel bir lezzet uyumu yakalayabilirsiniz.


Kraker ve peynir

Kraker ve peynir

Karbonhidrat ile proteini dengeleyen atıştırmalıklar, peynir ve tam tahıllı krakerler gibi, kan şekeri seviyenizi düzenli hale getirir. Peynir de melatonin seviyesini yükseltici özellik gösterdiğinden uyumaya yardımcıdır. 3-4 adet tam buğday kraker veya grissini ve bir dilim peynir ortalama 150 kaloridir. Tuzlu, yağlı kraker ve grissiniler yerine ev yapımı, az tuzlu ve az yağlı olanları tercih etmeniz önemli.

Muz, ceviz ve tarçın

Muz, ceviz ve tarçın

Yarım muzu ince dilimleyip üzerine bir adet cevizi ekleyebilirsiniz. Dilerseniz bir tatlı kaşığı kadar keten tohumu da ilave edip, daha tok kalmanızı sağlayabilirsiniz. Yok ben biraz daha tatlımsı bir tat istiyorum da derseniz üzerine çok az tarçın serpiştirebilirsiniz.


Bitter çikolata

Bitter çikolata

Hem kan dolaşımınızı hızlandıracak hem de düşük kalorisi ile size kilo sorunu yaratmayacaktır. Aynı zamanda bitter çikolatadaki kakao oranı, uzun süre tokluk hissi vermektedir. Evet çikolataya kimse hayır demez ama ne de olsa kalorisi azmış diyerek abartıp özellikle geç saatlerde bir kalıp çikolata da tüketmemelisiniz!

Kiraz

Kiraz

Yaz meyvelerinin en sevilenlerinden biri olan kiraz aynı zamanda uykuya geçişi de kolaylaştıran bir meyve. Şişkinliğe iyi gelir ve içerdiği antioksidanlarla kalp hastalıklarına karşı koruyucudur. Akşam yemekten sonra 15 kiraz 1 porsiyon meyve tüketebilirsiniz ama her şeyin fazlasının yağ olarak depolandığını ve porsiyon kontrolünü unutmayın.

Yoğurt

Yoğurt

Yoğurt kalsiyumun iyi kaynaklarındandır. Kalsiyum kas ve kemikleri güçlendirmenin yanı sıra daha iyi bir uyku ile de ilişkilidir. Yoğurt özellikle kazein adı verilen bir protein açısından da zengindir. Yapılan bazı çalışmalar akşamları kazein tüketmenin sonraki sabah açlığı bastırdığını belirtiyor. Yoğurdunuzu yağ yakımını desteklemek için zerdeçal, karabiber, pul biber gibi baharatlarla zenginleştirebilirsiniz.


Yulaf, süt ve meyve

Yulaf, süt ve meyve

Yulafı süt ile buluşturarak metabolizmanızı düzenleyebilirsiniz. Aynı zamanda uykuya geçişişi de kolaylaştıracaktır. Yulafın sade tadından çok hoşlanmayanlardansanız sadece yarım porsiyon meyve ilave ederek tatlandırabilirsiniz.

Tarçınlı elma cipsi

Tarçınlı elma cipsi

Elmaları ince dilimler haline getirip fırın tepsisine dizin. Üzerine tarçın serpiştirerek önceden ısıtılmış fırında bir saat boyunca 120 derecede pişirin. Gece aniden gelen yeme istediğinizi bastıracak bu harika tarif ile uykuya rahatça geçebilirsiniz.

Kabak çekirdeği

Kabak çekirdeği

Bu lezzetli çekirdekler, bağışıklık güçlendiren çinko minerali bakımından oldukça zengindir. Gün içerisinde bir avuç tüketilmesi gerekirken gece atıştırmalığı olarak yarım avuç tüketmenizde size daha faydalı olacaktır. Ne de olsa uyku öncesi bir zaman diliminde olduğunuz için fazlası yağ olarak depolanacaktır, o yüzden biraz dikkat.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Diyet ve egzersiz yapmadan düz bir karın elde etmenin 10 yolu