Genç kalmanın bilimsel olarak kanıtlanmış 9 çok sağlıklı yolu

Uzmanlar yaşlı görünmemizin nedenini 40’ının genetik olmayan faktörlere bağlıyor! O zaman gelin bizi yaşlı gösteren değil de genç kalmanın bilimsel olarak kanıtlanmış 9 yolunu öğrenelim  

05 Temmuz 2017, Çarşamba 09:00
A A

Yaş almaktan kaçınmanın bir yolu yok. Ancak üzülmeyin çünkü uzmanlar, yaşlı görünmemizin yüzde 40’ının genetik olmayan faktörlerden kaynaklandığını söylüyor. Bu da cildimizin çok daha genç görünmesini sağlamanın mümkün olduğu anlamına geliyor.

Bu listemizde cildimizi korumak için bilimsel olarak kanıtlanmış günlük alışkanlıkları bulabilirsiniz. Bu sırları en yakın arkadaşlarınızdan bile duyamazsınız!  

CİLDİNİZİ GÜNEŞTEN KORUYUN

CİLDİNİZİ GÜNEŞTEN KORUYUN

Cildimizi güneşten korumak uzun vadede güneşin cildimize yapacağı hasarı önlüyor ve bu sayede genç görüntümüze katkı sağlıyor. Hem güneş lekelerini hem de güneş yüzünden oluşabilecek kırışıklıkları önlemek için güneşten korunmak şart. Uzmanlar, yalnızca güneş kremlerinden medet ummamızı değil, şapka gibi koruyuculardan da destek almamız gerektiğini söylüyor.  

SALORYUMDAN UZAK DURUN

SALORYUMDAN UZAK DURUN

Kendinizi suni güneş ışığından korumak gerçek güneş ışığından korumak kadar önemli… Solaryum yataklarındaki UVY ışınları cildin yaşlanmasına sebep oluyor. Suni şekilde cilde yansıtılan bu ışınlar gerçek güneş ışığından çok daha sakıncalı. Bu yüzden solaryum yatağı yerine yaşlanma yatağı desek daha doğru olur.  

SİGARA KULLANMAYI BIRAKIN

SİGARA KULLANMAYI BIRAKIN

Sigarayı bırakmak için başka bir bahane arıyorsanız işte buldunuz! Sigara içmek kırışıklığa neden oluyor. Uzmanlar, sigaradaki nikotinin kan damarlarını daralttığını ve bu sebeple de kan akışını zayıflattığını söylüyor. Bu da cildimizin sağlıklı görünmek için ihtiyacı olan oksijen ve önemli besin öğelerini yeteri kadar alamadığı anlamına geliyor. Ayrıca sigara içindeki zararlı zararlı kimyasallar, doğrudan cildin yapısını korumakla görevli iki protein olan kolajen ve elastini zedeliyor.  

ŞEKER YÜKLÜ VE TRANS YAĞLI GIDALARDAN UZAK DURUN

ŞEKER YÜKLÜ VE TRANS YAĞLI GIDALARDAN UZAK DURUN

Amerikan Dermatoloji Akademisi’ne göre şeker yüklü gıdalar tıpkı sigaradaki kimyasallar gibi elastin ve kolajene hasar veriyor. Bu da kırışıklık ve sarkmalara neden oluyor. Ayrıca trans ve doymuş yağlı gıdaları tüketmek de cildin olduğundan daha yaşlı görünmesini sağlıyor.  

HER GÜN NEMLENDİRİCİ UYGULAYIN

HER GÜN NEMLENDİRİCİ UYGULAYIN

Nemlendiriciler sihirli ürünler değiller ve kırışıklıkları bir gecede yok edemiyorlar. Ancak uzmanlar her gün düzenli nemlendirici uygulamanın ciltteki su seviyesini koruduğunu ve bu sayede çizgilerin oluşumunu engellediğini söylüyor. Bu alışkanlık cildinizi çok daha ışıltılı ve genç gösteriyor. Güneş korumalı bir nemlendirici alarak bu etkiyi daha korumalı bir hale getirebilirsiniz.  

UYKU DÜZENİNİZE DİKKAT EDİN

UYKU DÜZENİNİZE DİKKAT EDİN

Araştırmalar kalitesiz uyku ve cilt yaşlanması arasında bir paralellik olduğunu gösteriyor. Buna göre az uyumak sizi hem daha çabuk yaşlandırıyor hem de daha az sağlıklı yapıyor. Ayrıca cildin hasarlara karşı kendini yenilemesi de yavaşlıyor.  

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPIN

DÜZENLİ EGZERSİZ YAPIN

Düzenli egzersiz yaparak hem kaslarınızı güçlendirebilecek hem de çok daha iyi bir uyku uyuyabileceksiniz. Egzersiz hem kalbe hem de ciğerlere iyi geldiği için vücudunuzdaki oksijen akışı sayesinde çok daha genç kalacaksınız.  

STRESİ AZALTIN

STRESİ AZALTIN

İstediğiniz kadar dikkat edin, eğer yüksek stres seviyesine sahipseniz bu durum sizi içten yaşlandırıyor demektir. Uzmanlar, hem ruhunuzun hem de cildinizin genç kalması için stresten uzak kalmak gerektiğini söylüyor.  

YOGA YAPIN

YOGA YAPIN

Çok daha fazla enerji, daha iyi bir duruş ve çok daha iyi bir ruh hali genç kalmanın temel unsurları… Yoga sayesinde zihin ve beden farkındalığı geliştirebilir ve nefes çalışmaları sayesinde hem esneklik kazanabilir hem de çok daha stressiz, huzurlu bir insana dönüşebilirsiniz. Yoga ayrıca yalnızca dıştan değil içten de genç kalmanızı sağlayacak.  

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.