Genç, parlayan cildi korumanın 24 doğal yolu

Cilt bakımı hedefleri söz konusu olduğunda, "parlayan" kelimesi evrensel olarak akılda ilk sırada yer alıyor gibi görünüyor. Bu nedenle, sağlıklı, ışıltılı bir cilt arayışında, dermatologlara kulak verdik. İşte parlak bir cilt için 24 önemli ipucu

02 Ekim 2021, Cumartesi 14:48 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Günlük olarak güvenli, mineral bazlı bir güneş koruyucu kullanın

Günlük olarak güvenli, mineral bazlı bir güneş koruyucu kullanın

Temiz, mineral bazlı bir SPF tüm yıl boyunca günlük olarak uygulanmalıdır. Dermatolog Heidi Waldorf, "Ultraviyole radyasyon kesinlikle kanserojendir" diye açıklıyor "Bunu umursamıyorsanız, makyajı düşünün - UV ışınları cilt yaşlanmasının doku ve renk değişikliklerinin başlıca nedenidir." 

Waldorf, cildinizi korumak için SPF 30 veya daha yüksek mineral bazlı bir güneş kremi (çinko oksit veya titanyum dioksit gibi aktif maddeler arayın) kullanmanızı ve bunu her sabah cilt bakım rutininizin son adımı olarak uygulamanızı öneriyor.

Kolajen takviyesi yapmayı deneyin

Kolajen takviyesi yapmayı deneyin

  • Vücudunuzdaki ve cildinizdeki en bol protein kolajendir ancak ne yazık ki, bu temel proteinin doğal rezervlerimiz yaşlandıkça tükeniyor. 
  • Kolajen takviyeleri , saç, cilt ve tırnak sağlığımızı iyileştirdiği gösterilen amino asitleri içerir.
  • Hidrolize kolajen peptitlerini alarak, takviye vücut tarafından emilir ve daha sonra hücremizin fibroblastlarını uyararak doğal kolajen seviyelerini destekler.

Nazikçe ölü hücrelerden arının

Nazikçe ölü hücrelerden arının

Fazla ölü cilt hücrelerden doğru şekilde kurtulmak, cilt dokusunu pürüzsüzleştirmeye, cilt bakım ürünlerinizin emilim oranını artırmaya ve cildinizi aydınlatmaya yardımcı olacaktır.

Dermatolog Nancy Samolitis "Ben sert bir kese ya da bez tavsiye etmiyorum, Yüzeydeki ölü deri hücrelerini çözen tahriş edici olmayan bir asit temizleyici veya toner ile hafif bir peeling yapar ve parlayan cilde yol açar. " diyor.

Sindirim sisteminizi güçlü tutun

Sindirim sisteminizi güçlü tutun

2018 yılında Amerika'da yayınlanan araştırma, altta yatan bağırsak sağlığı sorunlarının, ciltte lekelerden kızarmaya kadar birçok şekilde ortaya çıkabileceğini gösteriyor.

Genel bağırsak sağlığı nüanslı ve karmaşıktır ve herkesin kendi benzersiz bağırsak floranıza nasıl bakacağınızı ve onu nasıl besleyeceğinizi öğrenmek için zaman ayırması önemlidir. 

Cildinizin parlamasını istiyorsanız, bağırsak sağlığınıza özen göstermelisiniz.

Banyodan hemen sonra cilt bakım ürünlerini uygulayın

Banyodan hemen sonra cilt bakım ürünlerini uygulayın

Sağlıklı bir cildin belki de en önemli bileşenlerinden biri nemdir. Kaliteli bir cilt bakım rutinine ek olarak, ürünlerinizi uyguladığınız zamanlama da nemin tutulmasını etkileyebilir. 

Waldorf'un en iyi ipucu: Duştan çıktıktan hemen sonra cilt bakımı rutininize başlayın. "Yıkadıktan sonra yüze ve vücuda günlük nemlendirici uygulamak, yeniler ve nemi tutar." diyor. 

Bir retinoid veya retinol alternatifi kullanın

Bir retinoid veya retinol alternatifi kullanın

Dermatolog Dr. Samolitis, "Cildiniz reçetesiz satılan retinoller veya reçeteli güçlü retinoidler ile daha iyi sonuç verse de , bu bileşen sağlıklı ve parlak bir cildi teşvik etmek için listemin başında yer alıyor" diyor.

Retinol güneşten ve çevreden gelen DNA hasarını onarır ve hatta kanser öncesi cilt lezyonlarına karşı koruyucu olabilir.

Cilt hücresi döngüsünü hızlandırarak cildin üst tabakasının oluşmasını ve donuk görünmesini engeller.

Sağlıklı yağları diyetinize dahil edin

Sağlıklı yağları diyetinize dahil edin

Kuruyemişlerde, keten tohumunda ve avokadoda bulunanlar gibi sağlıklı yağlar, vücudunuzun sağlıklı ve güçlü hücre zarları oluşturma yeteneğini yenilemeye yardımcı olabilir, bu da cilt bariyerini onararak çevresel hasara karşı koruma sağlayabilir.

Dermatolog Waldorf, "Yeterli sağlıklı yağları yememenin cildin ve saçın kurumasına neden olabileceğini ve bu yağları diyette artırmanın aşırı kuruluk ile karakterize bazı cilt koşullarında yardımcı olabilir" diyor

Cildinizin mikrobiyomunu dengede tutun.

Cildinizin mikrobiyomunu dengede tutun.

Tıpkı bağırsak gibi, sağlıklı ve dengeli bir cilt mikrobiyomu , sağlıklı ve dengeli bir cildi korumak için gereklidir. Bu mikroskobik bakteriler cildi nemli ve esnek tutar, serbest radikallerle savaşır, dışarıdaki suçluları savuşturur ve hatta zararlı UV ışınlarına karşı koruma sağlar . Cildinizin mikrobiyomunu oluşturan uçucu yağları ve bakterileri uzaklaştırabilecek sert sabun ve ovmalardan kaçınarak kendinizi kontrol altında tutun.

Bir yüz masajı rutini uygulayın

Bir yüz masajı rutini uygulayın

Sadece keyifli hissettirmekle kalmaz, aynı zamanda yüz masajı gerginliği azaltabilir ve dolaşımı artırabilir, böylece cilt hücrelerinin sağlıklı kalmasına yardımcı olur ve lenfatik drenaja yardımcı olur.

Günde sadece birkaç dakika sürer ve yüz masajı sonrası artan dolaşımın nedeniyle yüzünüze gelen parlama, buna değecektir. 

Aktif kalın

Aktif kalın

Egzersiz vücuttaki kan akışını arttırır , böylece cilde hayati oksijen, besin ve mineraller getirir. 

Sonuç: Daha parlak bir cilt! Hem de egzersiz sonrası hemen!


C vitamini kullanın

C vitamini kullanın

Parlak bir cilt için en iyi topikal bileşenlerden biri, sade ve basit, tüm cilt tiplerinde tonu eşitlemek ve aydınlatmak için çalışan C vitaminidir. Bu iddiaları destekleyen araştırmalar sağlam ve kapsamlıdır: C vitamini dengeli pigmentasyonu teşvik edebilir , çevresel saldırganlara karşı koruma sağlayabilir, cilt tonunu aydınlatabilir ve kolajen ve elastin üretimini teşvik edebilir.

Parlayan bir cilt için anahtardır.

Cildinize dokunmayın

Cildinize dokunmayın

Genel bir kural olarak, ürünlerinizi uyguladıktan sonra (muhtemelen kirli) ellerinizi yüzünüzden uzak tutun. 

Waldorf, "Cilde dokunulması sivilceler, enfeksiyonlar veya sadece kaşıntılı alanlar ve sorunun daha da kötüleşmesine neden olur. Sonuçta enfeksiyon ve yara izlerine yol açabilir" diyor.

Hidratlı kalın

Hidratlı kalın

Bu bir efsane değil: Genel cilt sağlığı için yeterince su içmek çok önemlidir. Yeterince nemli kalmak cildinizi nemli, sağlıklı tutar ve tahmin ettiğiniz gibi parlar. Bu, yeterince H20 içmenin diğer tüm sonsuz faydalarından bahsetmiyoruz 

Antioksidandan zengin besinler tüketin

Antioksidandan zengin besinler tüketin

Gerçekten de, meyve ve sebzeler en iyi antioksidan kaynakları olarak kabul edilir. Diyetinize dahil etmeniz gereken bazı antioksidanlarla dolu yiyecekler arasında yaban mersini, lahana, ıspanak ve - bonus - bitter çikolata bulunur.

Düzenli yüz bakımı yapın

Düzenli yüz bakımı yapın

Biliyoruz, biliyoruz - bu her zaman mümkün değildir. Ancak bütçeniz yetiyorsa, düzenli yüz bakımı yaptırmanın sağlıklı ve ışıltılı bir görünümü korumanın en iyi yollarından biri olduğunu söylüyor Samolitis. 

İdeal olarak, cilt hücrelerinizin doğal yenilenme döngüsüyle aynı zamana denk gelen ayda bir yüz bakımı yapmayı hedefleyin. 

Sigara içmeyin

Sigara içmeyin

Açık ama pek çok nedenden dolayı yeniden belirtmekte fayda var: Sigaranın vücudunuz üzerinde baştan ayağa zararlı etkileri vardır - cilt dahil. 

Işıldayan bir cilt istiyorsanız, cildinizin oksijenini çalmamalısınız.

Dr. Waldorf "Sigara içmek cilde oksijen tedarikini kısıtlar, zararlı serbest radikallerin oluşumunu artırır ve bazı cilt kanseri riskini artırır" diye açıklıyor.

Kendinizi bir yüz maskesiyle şımartın

Kendinizi bir yüz maskesiyle şımartın

Yüz maskelerini düzenli olarak uygulamalısınız. Parlamayı en üst düzeye çıkarmak için hyaluronik asit , sodyum hyaluronat ve E vitamini gibi nemlendirici yüz maskesi bileşenlerini tercih edin . 

Cilt bariyerinizi güçlendirin

Cilt bariyerinizi güçlendirin

Cilt bariyerinin temel bir bileşeni olan seramidlerle formüle edilmiş nemlendiriciler ve temizleyiciler kullanarak güçlendirin

Makyajınızı ve makyaj araçlarınızı temiz tutun

Makyajınızı ve makyaj araçlarınızı temiz tutun

Makyaj fırçaları, çantaları ve süngerleri temel olarak bakteri, ölü deri hücreleri, yağ ve kirlerin çoğalması için üreme alanlarıdır - bunların tümü parlak cilt arayışınızı ciddi şekilde engelleyebilir. Bu nedenle, her şeyi hijyenik tutun! 

Uykuya öncelik vermek için bir başka önemli neden daha: Yetersiz veya düzensiz uyku cildinize zarar verebilir. Araştırmalar, kötü uyku kalitesinin cilt yaşlanmasının (ince çizgiler ve kırışıklıklar) ve cilt bariyeri işlevinin zayıflamasının belirtilerinin artmasına katkıda bulunabileceğini göstermiştir 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Saç dökülmesi kök hücre yöntemiyle engellenebilir