Gerçekten işe yarıyor mu?: Düzenli yapıldığında işe yarayan boy uzatma egzersizleri

30 yaşından sonra boy uzatma egzersizleri işe yarar mı? Hani biz ergenlikten sonra boy uzaması duruyor sanıyoruz ya. Evet duruyor. Ama siz egzersiz yapmaz, olduğunuz yerde durursanız boy uzaması da duruyor. Boy uzatma hareketleri düzenli uyguladığı takdirde belki de ergenliktekinden çok boyunuzun uzamasını sağlayacak.

08 Ocak 2021, Cuma 10:51 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
 Evde egzersiz yaparak boy uzatmak mümkün mü?

Evde egzersiz yaparak boy uzatmak mümkün mü?

Fiziksel anlamda evde yapılacak olan egzersiz ile beraber boy uzatmak mümkün. Zira insan vücudu bu konuda hangi yaşta olursa olsun boy uzamaya açık bir yapıya sahiptir. Önemli olan hareketleri uygun şekilde ve periyodik olarak gerçekleştirmektir. Yetişkin kadın ya da erkek ve çocuk fark etmeden, omurlar arasındaki mesafeyi eşit oranda belli miktarlarda açmak mümkün. Her bir hareket farklı süreler üzerinden ele alınmalı ve belli saniyeler süre boyunca egzersiz hareketini yaparken sabit durulmalıdır.

 Boy uzatma egzersizleri tek başına yeterli midir?

Boy uzatma egzersizleri tek başına yeterli midir?

Boy uzatma hareketleri tek başına boyun uzaması için yeterli gelmez. Bunun için sağlıklı beslenmek ve düzenli uyku ile beraber Spor çok önemlidir. Karbonhidrat yağ ve protein gibi kaynakların yanı sıra, aynı zamanda vitamin ve mineral kaynakları doğru şekilde alınmalıdır. Diğer yandan günde en az 8 saat uyku, metabolizmanın ve vücudun düzene girmesine imkan verir. Yürüyüş ile beraber koşu ve benzeri sporlar, omurların daha etkin şekilde boy uzatma hareketleri ile açılmasına fırsat verebilir. O yüzden boy uzatma hareketleri, dengeli beslenme, düzenli uyku ve spor bir arada yürütülmelidir.

 Egzersiz verimini artırmak için ne yapmalı?

Egzersiz verimini artırmak için ne yapmalı?

  • Egzersiz verimliliğini artırmak için kendinize uygun bir uyku düzeni oluşturmalı, bedeninizi yeterince dinlendirdiğinizden emin olmalısınız.
  • Beslenme, hem yaşam kalitenizi hem de kaslarınızın uzama seviyesini etkileyebilir. Bu nedenle sporcu diyeti uygulayarak kaslarınızın daha çok güçlenmesine katkıda bulunabilirsiniz.
  • Sağlığınızı ve vücudunuzu olumsuz etkileyen davranışlardan kaçınarak spor faaliyetlerinizi destekleyebilirsiniz.
  • Egzersizlerin öncesinde ısınma hareketleri yaparak kaslarınızı spora hazırlamanızda fayda vardır.
  • Egzersiz sonrası soğuma hareketlerini uygulayarak vücudunuzu rahatlatabilir, kas ağrılarının önüne geçebilirsiniz

 Bara asılma egzersizi

Bara asılma egzersizi

  • Bu egzersizi uygulamak için barfiks aletine ihtiyacınız var.
  • Bara ellerinizi omuz genişliğinde açarak tutunun.
  • Ardından tüm yükünüzü kollarınıza vererek bara asılın.
  • Tüm kaslarınızın esnemesini ve açılmasını sağlayan bu hareket, boyunuzun uzamasında etkili olabilir.
  • Hareketten daha çok fayda sağlamak adına, ayak bileği ağırlıkları takmayı deneyebilirsiniz. Bu asılı kalma işlemi 20 saniye sürmeli ve en az 3 kez tekrarlanmalıdır. Bu, boy uzatıcı egzersizler arasında en iyi seçim olarak kabul edilebilir.


Cobra egzersizi

Cobra egzersizi

  • Bu egzersiz için öncelikle mat üzerine yüz üstü uzanın.
  • Bacaklarınızı kalça hizasında konumlandırın ve ayak parmak uçlarınızı geriye doğru gerdirin.
  • Tüm vücudunuzu ileriye uzatarak gergin ve dümdüz bir pozisyon alın.
  • Ardından ellerinizi omuz genişliğinde açarak mat üzerine koyun.
  • Ellerinizi yere bastırarak üst gövdenizi olabildiğince kaldırın.
  • Bu esnada başınızı geriye doğru atarak kendinizi esnetebilirsiniz. Düzenli nefes alıp vermeyi ihmal etmeyin.
  • Bu egzersizi 10-15 tekrar ile 3 set olarak uygulayabilirsiniz.
  • Bu yoga egzersizi omurganızı gerdirmek, böylece onu esnek ve yumuşak hale getirmek için tasarlanmıştır. Omurganız arasındaki kıkırdak büyümesi için, dikey yüksekliğinizde bir artışa neden olmak faydalı bir durumdur.


İp atlama egzersizi

İp atlama egzersizi

  • Bu egzersiz için antrenman ipi ya da normal ip kullanabilirsiniz. Çok sert zeminlerde uygulamamanız tavsiye edilir.
  • Bu egzersiz esnasında tabanı darbe emici özellikli spor ayakkabı tercih etmenizde fayda vardır.
  • İpi elinize alıp ayaklarınızı kalça genişliğinde açın.
  • Ardından ip atlama egzersizini düz olarak uygulamaya başlayın. Yapabiliyorsanız, dizlerinizi yukarı çekerek atlamayı deneyin.
  • Egzersizden maksimum verimi elde etmek için her gün yarım saat uygulayabilirsiniz.
  • Mümkün olduğunca istikrarlı olarak bu egzersizi yapın.


Yüzme egzersizi

Yüzme egzersizi

  • Yüzme egzersizi boy uzatmada oldukça etkili sonuçlar doğurabilir.
  • Bunun için her gün düzenli olarak havuzda ya da denizde yüzme antrenmanları yapın.
  • Su içerisindeyken kemiklerinizin ağırlığı vücudunuza binmediği için kaslarınız çok daha kolay hareket eder. Bu da kolayca uzamalarına zemin hazırlayarak boy uzatma sürecinize katkıda bulunabilir.

Dry land swim (Kuru zeminde yüzme)

Dry land swim (Kuru zeminde yüzme)

  • Harekete öncelikle karnınız üzerine doğru yere uzanarak başlayın.
  • Vücudunuz tam olarak uzatılmalıdır. Kollarınızı düz bir vaziyette ve avuçlarınız yere doğru aşağı bakacak şekilde önünüze yerleştirin.
  • Daha sonra sol kolunuzu sağ kolunuzdan daha yükseğe kaldırın. Bacaklarınızı düz tutun, sağ bacağınızı zeminden olabildiğince uzak olacak şekilde havaya doğru kaldırın.
  • Bu konumda en az 4 saniye bekleyin ve ardından prosedürü diğer bacağınızla ve diğer elinizle tekrarlayın.
  • Kendinizi ufak ufak geliştirerek bu pozisyonda 20 saniye tutabilmeyi hedeflemelisiniz. Hareketi yaparken el bileği ve ayak bileği ağırlıkları eklemeniz, alt sırt kaslarınızı şekillendireceğinden ve direncinizi arttıracağından dolayı daha faydalı olacaktır.

Pelvic shift

Pelvic shift

  • Harekete sırt üstü uzanarak başlayabilirsiniz.
  • Omuzlarınızı ve kollarınızı zemine sıkıca yerleştirin.
  • Şimdi ise dizlerinizi bükün ve ayaklarını olabildiğince kalçalarınıza yakın olacak şekilde çekin.
  • Pelvisinizi yukarı doğru itmek için sırtınızı kamburlaştırın. Bu konumda 20 ila 30 saniye süreyle kalın.
  • Bu egzersiz, ön kalçalarınıza daha fazla esneklik sunmanızı sağlar.


Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Akşam ve sabah arası kilo farkının nedeni nedir?