'Giyime DELİ PARA harcamam'

Hediye Güral Gür, Kütahya Porselen Yönetim Kurulu Başkanı işadamı Nafi Güral'ın başarılı kızı. Porselende üretim kapasitesiyle bir dünya devi olan grubun; yer-duvar seramiği, oluklu mukavva, cam mozaik gibi farklı alanlarda yatırımları var...

A A

Fakat grup, son yıllarda turizmdeki hamleleriyle adından sıkça söz ettiriyor. NG Hotels& Resorts markasıyla Güral Sapanca bunlardan biri. Hediye Güral Gür, NG Hotels & Resorts’un İcra Kurulu Başkanı. Gruba ait şimdilik 3 otel var.

Şu sıralar, NG markasıyla İstanbul’a 5 yıldızlı otel projesiyle uğraşan Hediye Güral Gür, İstanbul Basın Ekspres Yolu üzerindeki otelin inşasına yasal prosedürlerin ardından yıl sonuna doğru başlanacağını söylüyor.

Grup olarak güney bölgelerinde oteller yerine; daha çok SPA, wellness ve şehir otelciliği yatırımlarıyla ilgilendiklerini belirtiyor. Hediye hanım, yaşamdan keyif almaya çok önem veriyor.

Her kadın kadar alışverişe düşkün olduğunu söylerken, ayakkabı ve çanta hariç; giyime kendi deyişiyle ‘çok deli paralar’ harcamıyor.

ÇAĞRI BİLGİN

cagri.bilgin@posta.com.tr

İstanbul’un yeri ayrı

Benim için İstanbul’un yeri ayrı. Gezmeye, izlemeye doyamadığım bir şehir. Yaşaması çok kolay olmasa da ben çok seviyorum. Doğup büyüdüğüm şehir Kütahya da benim için önemlidir. Tarihi özellikleri çoktur. Ancak kendisini bir türlü geliştiremedi.

Porto'yu beğenmiştim

Portekiz’in başkenti Porto’yu çok beğenmiştim. Bir fırsat çıksa da bir kez daha gitsem diye sabırsızlanıyorum. Klişe olacak ama York’u hakikaten çok seviyorum. Üniversite döneminde arkadaşlarımla çok gezme fırsatım olmuştu. Floransa’yı da çok beğenirim.

ARADA MUTFAĞA GİRERİM

Her zaman mutfağa girip yemek yapma fırsatım olmuyor. Ancak misafirim varsa, yemekleri mutlaka ben hazırlarım. Zeytinyağlı ve et yemeklerim iyidir. 1-2 de balık tarifim var. Tabii çok iyi yaptığım garanti mönülerim var. Misafirlerim için denemeler riskli olabilir.

Chaine des Rotisseurs üyesiyim

Yeme-içmeyi seviyorum. Uluslararası bir gurme derneği Chaine des Rotisseurs üyesiyim. Zaman zaman bu derneğin yemeklerine gidiyorum. Çok özel mönüler deniyoruz, şarap eşleştirmeleri yapılıyor. İstanbul’da Sunset ve Papermoon benim için yıllardır vazgeçilmez iki mekandır.

Hardrock dinlerdim

Eskiden müzikle daha ilgiliydim. Kitap okurken, lounge, chill out tarzı müzikler dinlerim. Türk popu dinlediğim saatler de var. Tamamen havama ve ortama bağlı. Hardrock dinlediğim dönemler de oldu. Üniversitedeyken dünya müzikleri dersi de aldım.

George Clooney favorim

Sinemayı severim. Eşimle birlikte zaman yaratıp gitmeye çalışıyoruz. Bazen haftasonu gece seanslarına gidiyoruz. George Clooney’i izlemekten keyif alıyorum.

Kadın oyunculardan Meg Ryan’ı çok beğeniyorum. Ben bir ‘Superman’ hayranıyım, eşim de öyledir. Fakat son ‘Superman’ filmi Man of Stell’i izledik. Tam bir hayal kırıklığı, iyi bir bilimkurguya dönmüş.

Müze kuracağız

Annemle birlikte fincanla başladığımız bir koleksiyonumuz var. Ona kutular eklendi. Minik model ayakkabılar topluyoruz. Örtüler, tesbihler, armudiyeler...

Müzayedelerden almıyoruz. Eve sığması mümkün değil. Otellerde küçük vitrinler yaptık oralarda sergiliyoruz. Şimdi bohem biriktirmeye çalışıyoruz. Kütahya’da bir müze kurmayı düşünüyoruz.

Bodrum Hebil Koyu...

Tatil yapmaya çalışıyorum. Ne yazık ki çok uzun olamıyor. Hele çocuk olduktan sonra çok kolay değil. Seyahatlerimi birkaç gün uzatarak tatil yapabiliyorum. Fakat gezmeyi, farklı şehirler görmeyi, farklı kültürlerle tanışmayı severim.

Bunun için fırsat yaratmaya çalışıyorum. Tabii çocuklarımla en rahat ettiğim yer kendi otellerimiz. Bunun dışında Bodrum’u tercih ediyoruz; Hebil Koyu ve Gündoğan güzel.

Modayı değil yakışanı alırım

Modayı iyi takip ettiğim söylenemez. Bana yakışmayacağını düşündüğüm hiçbir şeyi almadım. Sadece beğendiğim, bana yakışacak giysi ve aksesuvar alırım. Hiç marka takıntım yok. Giyime çok deli para harcamayı sevmiyorum. Her yerden giyinebilirim, tabii belirli bir kalitesi olmalı. İki kere giyince bozulmamalı.

Ortaylı ve Aysu okuyorum

Kitap okumaya çok düşkünüm. Tarih okumayı seviyorum. İlber Ortaylı’nın kitaplarını okurum. Polisiye okumayı da çok seviyorum. Özellikle Türk yazarlardan Osman Aysu’yu takip ederim. Zülfü Livaneli’nin Serenad’ı elimin altında, hala okumaya fırsat bulamadım.

Madonna hayal kırıklığı

Konserleri takip etmeye çalışıyorum. Madonna konserine gitmek için ABD programımı bile kısaltmıştım. Uçaktan indim konsere gittim.

Fakat biletim saha içinden alınmış, hiçbir şey göremedim. Tam bir hayal kırıklığı oldu. Hatta erken çıkmak zorunda kalmıştık. Fakat İnönü Stadı’ndaki konserlere gittiğim çok olmuştur.

Golf ’e merak sardım

İstanbul Golf Kulübü üyesiyim. Bir ara golfe çok merak sardım ilk dersleri aldım. Ama devam ettiremedim, fırsat bulamıyorum. Üyelik kartım hep yanımda mutlaka devam edeceğim. Eskiden yüzücüydüm. Hatta milli olmak üzereyken okul ve dersler yüzünden bıraktım. Stilim; kelebek ve sırtüstüydü.

Prada bana uygun

Ayakkabılarım ve çantalarım çok önemli. Kıyafetleri tamamlıyor. Ayakkabı ve çantaya iyi para harcarım. Ama özellikle otelde çok uzun mesafeler yürümem gerektiği için rahatlık ön planda benim için. Prada’nın kalıpları bana çok uyuyor. Bir de Salvatore Ferragamo’da çok rahat ediyorum.

(21.07.2013 tarihli Posta Karnaval ekinden alınmıştır.)