GM'den Facebook'a son dakika golü

GM'den Facebook'a son dakika golü

Halka açılmaya hazırlanan sosyal paylaşım sitesi Facebook'a, otomotiv devi General Motors'dan (GM) son dakika çelmesi geldi. GM, müşteriler üzerindeki etkisi az olduğu gerekçesiyle Facebook'taki reklamlarına son vereceğini bildirdi

17 Mayıs 2012, Perşembe 11:31 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

ABD’li üretici, Facebook’ta ürün tanıtımlarının yer aldığı ücretsiz sayfasını sürdüreceğini ancak paralı ilanlara son vereceğini bildirdi. GM’in açıklamasında “Düzenli olarak tüm medya harcamalarımızı gözden geçirip, gerekli düzenlemeleri yapıyoruz” denildi.

Ford ve Chrysler karşı!

Bu çerçevede özellikle Facebook’taki reklamlarına son vermeyi kararlaştırdığını belirten General Motors, “Bununla birlikte markalarımız ve ürünlerimize ilişkin Facebook’ta müşterilerimizle kurduğumuz bağı sürdüreceğiz” dedi.

GM’in Facebook’ta odlmak için içerik ve diğer masraflara 40 milyon dolar harcadığı, bunun sadece 10 milyon dolarlık bölümünün paralı ilanlara ait olduğu ifade ediliyor. GM, Procter & Gamble ve AT&T’nin ardından ABD’nin üçüncü büyük reklamvereni. Şirket geçen yıl 1.11 milyar dolar reklam harcaması yaparken, sadece internet siteleri ve arama motorlarına 271 milyon dolar ödedi.

Amerikalı diğer iki otomotiv üreticisi Ford ve Chrysler ise GM’in verdiği kararın kendileri için geçerli olmadığını, Facebook üzerindeki reklamlarına devam edeceklerini bildirdiler.

Facebook daha fazlasını satacak

ABD’li finans çevreleri, tüm reklamverenleri temsil etmemesi nedeniyle GM’in Facebook’un hisse satışına etki etmeyeceğini savunuyorlar. Facebook’un ise halka açacağı miktarı yüzde 10’dan yüzde 25’e çıkaracağı haber veriliyor. Finans çevreleri, cuma günkü arzda Facebook’un 85 milyon hisse daha ekleyerek 422 milyon hisse satacağını kaydediyorlar.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Bakan Dönmez açıkladı: 3 ayda yüzde 41 arttı