Göbek eritmede yapılan 11 hata

Göbek eritmek hepimizin kilo verme sürecinde en zorlandığı kısımlardan biri. Göbek eritmek için kür, göbek yağlarını eritirken nasıl beslenmeli... Bunların hepsi merak ettiğimiz alanlar ancak 'göbek eritmek için ne yapmalı?' bizim öncelikle sorumuz olmalı. Çünkü göbek eritmede tek önemli olan yeme-içme değil. Göbek eritme hareketlerini yaparken bir yandan da göbek eriten yiyeceklere yönelmeli. 'Kilo verdim ama göbeğim duruyor, spora gidiyorum ama göbeğim erimiyor'. Kilo verenlerin en büüyk şikayetleri size de tanıdık geldi mi? Eğer 'Göbeğimi eritmek istiyorum' diyorsanız, işte kaçınmanız gereken hareketler!

13 Ağustos 2020, Perşembe 11:42 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Vücut tipinizi göz önünde bulundurmamak

Vücut tipinizi göz önünde bulundurmamak

Kilolarınızı bacaklarınızdan çok orta bölgenize alıyorsanız elma şekillisiniz. Bu genetik bir şeydir dolayısıyla göbek yağlarını eritmeniz daha zor olur fakat imkânsız değil. Vücut tipinizi göre bir egzersiz alışkanlığı edinmelisiniz. 

Kaçamaklarda abartıya kaçmak

Kaçamaklarda abartıya kaçmak

Aslında yanına bile yaklaşmamanız gereken bazı yiyecekleri tüketmek zorunda kalabilirsiniz. Önemli olan sonrası. Yani o fazla kaçırdığınız öğünü, bir sonraki öğünde hatta bir sonraki günde dengelemek. Ama eğer "Nasıl olsa yedim, biraz daha yesem bir şey olmaz" derseniz hem kilo kontrolü güç olur hem de göbek yağları iyice yer eder. O yüzden bu tür kaçamaklar yaptıysanız bunu mutlaka dengeleyin.

Stresi yönetememek

Stresi yönetememek

Stres altında kalmanın ve bunu bir türlü kontrol edememenin olumsuz etkilerinden biri de kilo konusunda ortaya çıkıyor. Stresliyken bedenimiz her zamankinden daha fazla kortizol hormonu salgılıyor. Bu da metabolizma hızından kan şekeri dengesine sindirim sisteminden bağışıklık sistemine kadar bedenin her bölümünü olumsuz etkiliyor. Stres nedeniyle artan kortizol hormonu da özellikle göbek ve bel çevresinde yağlanmaya yol açıyor. Bu yüzden eğer göbeğinizin bir türlü erimemesinden şikayet ediyorsanız stres düzeyinizi ve strese verdiğiniz tepkileri şöyle bir gözden geçirin. 

 Yetersiz uyku

Yetersiz uyku

Eğer siz de günde 6 saatten az uyuyorsanız bel bölgenizdeki yağları eritmeniz zor olacaktır. 16 yıl süren ve 70 bin kadınla yapılan bir araştırmaya göre 5 saat ve daha altında uyuyan kadınların kilo alma ihtimali yüzde 30 daha fazla. Amerikan Ulusal Sağlık Enstitüsü, yetişkinlerin 7-8 saat uyumasını öneriyor.


Yaş kriterini atlamak

Yaş kriterini atlamak

Yaşlandıkça vücudunuzun kilo alma ve verme düzeni değişiyor. Hem kadınlar hem de erkekler vücutlarında metabolik değişimler yaşıyor. Üstüne üstlük kadınları bir de menopoz bekliyor. Mayo Klinik Endokronoloji Profesörü Michael Jensen, “Kadınların menopozdan sonra kilo aldığı bölge genellikle göbektir” diyor. Menopoz sırasında hormonların östrojen ve progesteron üretimi yavaşlar. Bu arada testosteron düzeyleri de düşmeye başlar ama daha yavaş bir şekilde. Hormonlardaki bu değişim kadınların aldığı kiloların göbek bölgesinde birikmesine neden olur. Bu nedenle kendinize karşı biraz insaflı olmalı, stresten kaçınmalısınız. 


Yeterince su içmemek

Yeterince su içmemek

Bedenimizin sağlıklı bir şekilde işleyişini sürdürebilmesi için en gerekli yakıt. Yeterince su içmiyorsanız sadece bu mükemmel işleyişi bozmakla kalmaz göbek bölgenizde toplanan o yağları eritmekte de zorlanırsınız. Metabolizmayı hızlandırmak, ödem attırmak, bedeni toksinlerden temizlemek, tokluk hissi sağlamak; suyun ilk anda akla gelen ve kilo verme ya da kilo korumayla ilgili en önemli faydaları. Bu yüzden siz siz olun, bol bol su içmeyi ihmal etmeyin.


Kahvaltıyı atlamak

Kahvaltıyı atlamak

Özellikle kahvaltıyı atlarsanız ya öğle yemeği vakti gelmeden aşırı acıkabilirsiniz ya da bir sonraki öğünde kontrolsüz yiyecek tüketebilirsiniz. Bu da kilolarınızdan kurtulmanıza katkı sağlamaz, tam tersine sekteye uğratır. Özetle siz "Bir öğün atladım, aç kaldım. Daha çabuk kilo vereceğim" diye yanlış bir düşünceye kapılırsanız ne göbekteki fazla yağlar gider ne de formunuzu koruyabilirsiniz. Metabolizmanızın düzenli bir şekilde çalışması için ana öğünleri de atlamayın ara öğünleri de yok saymayın.


Ekmeği tamamen bırakmak

Ekmeği tamamen bırakmak

Ekmeğin diyetten tamamen çıkartılması, olumsuz sonuçlar doğurabilir. Beslenmeden çıkartılan ekmeğin yerini, farkında olmadan makarna, bulgur gibi farklı karbonhidrat grupları alabilir. Ekmekle birlikte bütün karbonhidratların beslenmeden çıkartılması ise kas kaybı riskini beraberinde getirir. Unutmayın, kas kaybı ise yağlanmayı beraberinde getirir. Dikkat edilmesi gereken ekmek ya da diğer karbonhidratların tüketim oranıdır. 


 Paketli gıdalar tüketmek

Paketli gıdalar tüketmek

Paketli gıdalar sodyum içeriği bakımından oldukça zengindir. Sodyum ödem birikimine de neden olabilir. Kilo kaybını zorlaştırırken göbek eritme konusunda büyük bir tuzaktır. Aynı zamanda paketli gıdaların içinde bulunan monosodyum glutamat, tüketenlerde bağımlılığa sebep olmaktadır. Yalnızca cips, çikolata, bisküvi gibi besinler değil asitli içecekler, bazı meyve suları ve enerji içeceklerinde de bulunur.


Sadece sebze meyve yiyerek zayıflamaya çalışma

Sadece sebze meyve yiyerek zayıflamaya çalışma

Yeteri kadar hayvansal protein tüketmeden devam ettirilen diyetler, insülin gibi protein yapıda olan hormon ve enzimlerin yeteri kadar üretilmemesi ya da çalışmamasına yol açabilir. Sebze ve meyveden alınan bitkisel protein ile hayvansal gıdalardan alınan protein vücuda aynı şekilde fayda sağlamaz. Sebze ve meyvelerden zengin bir beslenme planı, diğer besin grupları da tüketilerek uygulanmalı.

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Kilo verme yavaşlarsa yapılacak 8 şey