Göbüşleri anında küçültecek 10 besin

Eğer haftada üçten en az tuvalete çıkıyorsanız, ABD Sağlık ve İnsan Hizmetleri Bakanlığı'na göre kabızsınız. Yani onlara göre kabızlığın tanımı bu. Tuvalet düzenindeki bu can sıkıcı durgunluk, huzursuz bağırsak sendromu, susuzluk ve hareketsizlik gibi sindirim sistemine bağlı nedenlerle yaşanıyor. Nedeni ne olursa olsun, kabızlık günlük olarak en tat kaçırıcı durumlardan biri. Verdiği rahatsızlık yetmezmiş gibi şişkinlikle birlikte kişiyi olduğundan kilolu da gösteriyor. İşte kabızlık sorununa kısa vadede de olsa çözüm bulan ve göbüşlerin biraz olsun küçülmesine yardım edecek 10 besin.

24 Nisan 2020, Cuma 16:57 Son Güncelleme:
YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Ananas

Ananas

Ananas, içeriğinde bromelain denen sindirim enziminden bulundurur. Bromelain, proteinlerin parçalanmasına yardım ederken sindirimin hızlanmasına da katkıda bulunur. Ananas aynı zamanda doğal probiyotikler yönünden de mide için çok faydalıdır. Yani pantolonun düğmesini kapatamıyorsan, en acilinden bir dilim ananası kap ve hüplet. 

Kereviz

Kereviz

Kereviz içerdiği lifler yardımıyla sindirim sisteminin çalışmasını sağlayarak kabızlığa neden olan, bağırsaklarda hareketsizlik ve kurumayı giderir. Ayrıca bol miktarda su içerdiği için gereksiz maddelerin kolay bir şekilde dışarı atılmasını kolaylaştırır.

Avokado

Avokado

Sindirim sistemini de düzenleyen avokado, yüksek lif içeriği sayesinde kabızlığa karşı doğal bir önlemdir.

Kefir

Kefir

Kefirin içeriğinde bolca bulunan probiyotik bağırsakların ve midenin korunmasını aynı zamanda düzenli çalışmasını sağlar. Sindirim sisteminin düzenlenmesinde oldukça etkili rol oynuyor. Günde 1 bardak kefir sorunu ortadan kaldıracaktır. Sütten farkı, hem daha çok probiyotik içermesi hem de laktoz intoleransı bulunanlar tarafından da tüketilebilmesidir. 

Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi

Yulaf ezmesi bağırsak geçişini kolaylaştırır ve kabızlığı önler. Bunu, içeriğindeki yoğun lif sayesinde başarır. İster yoğurdun içine sevdiğin meyvelerle birlikte koyup karıştır, iste sütle birlikte tüket. Hamur işlerinde de un için güzel bir alternetifdir. 

Zencefil

Zencefil

Bağırsaklardaki düz kasları rahatlatıp, yiyeceklerin bağırsaklar boyunca hareket etmesini sağlayarak kabızlığı önler. İster hemen şimdi çayının içine bir parça kesip koy, ister balın içine karıştırıp ye. Harika kokusu da cabası. 

Kahve

Kahve

Kafein sindirim sistemindeki kasları çalıştırdığı için kahve içmek tuvalete gitmene yardımcı olabilir. Ayrıca kahvenin içinde az miktarda lif olduğu için kabızlığı sadece tedavi etmez aynı zamanda da önleyebilir.

Kuru erik

Kuru erik

Bu küçük, kuru meyve kabızlık için “doğanın çaresi” olarak büyük bir ün kazanmıştır. Çözünmüş liflerden zengin olan kuru erik doğal laksatifler ile yüklüdür ve kolesterolün düşürülmesine de yardımcı olur.

Fasülyeler

Fasülyeler

Fasülye çeşitleri kabızlığa iyi gelir çünkü lifler bakımından çok zengindir. Örneğin bir fincan siyah fasülye 10 gram, bir fincan bakla ise 9 gramdan fazla lif içerir.

Patlamış mısır

Patlamış mısır

Dünyanın en sağlıklı abur cuburu patlamış mısır, tek tam tahıllı abur cubur olabilir. 3 fincan patlamış mısır 3 buçuk gram lif içerir. Sadece sindirimi hızlandırmazi aynı zamanda B vitamini, çinko, bakır, potasyum, fosfor, demir ve çeşitli antioksidanlar da içerir. 

Bu Video
İlgini
Çekebilir
Sıradaki haber yükleniyor...
holder
SIRADAKİ HABER Yaşlılar için sandalyede 6 yoga pozu